2e kerstdag

19-12-2011 10:10 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mmm.. zoals zo velen.. wat ga ik in hemelsnaam eten..

1e kerstdag maak ik er altijd werk van, kook 3 of 4 gangen en we gaan dan gezellig lang aan tafel.. 2e kerstdag heb ik daar dan geen zin meer in.. Uit eten kan dit jaar niet ivm onze pup (die kan nog niet zo lang alleen en meenemen is voor ons geen optie).. dus..

Wat ga ik eten ? Wie helpt me met denken .. Gourmetten heb ik geen zin in (net als fonduen etc)... Brood etc.. ook niet. Wel warm graag.. of ???
Chinees.
Stamppot

Soep

Restjes
chinees.. zijn die open op 2e kerstdag dan ? ik nam aan dat alles wat afhalen of dicht was of met reserveren en menu etc..
soep hebben we 1e kerstdag al. restjes zijn er niet (ga ik vanuit.. ik kook precies goed meestal met kerst).. en stamppotten zijn ze hier niet weg van (ik weer wel )
ik heb ook geen idee...gaan heel saai niks doen ook ...
Ik ben 2e kerstdag alleen met de kinderen: pannenkoeken
Vanalles wat zodat je een soort buffet hebt? Varkenshaasje, gehaktballetjes, visje in een witte saus, rijst, gebakken aardappeltjes, stoofpeertjes, zelfgemaakte appelmoes. En anders bestel je iets van sushi?
Dat probleem heb ik eerste kerstdag. Wij vieren het tweede kerstdag met zijn allen bij mijn moeder (en ik moet koken)

Eet zelf het liefst een, zelfgemaakte, visschotel. Maar dat mag mijn dochter niet hebben en ik ben niet gek op pasta. Denk dus dat ik twee dingen maak. Want met kerst eet er bij mij niemand iets wat hij/zij niet lust. Gelukkig kan dat bij ons ook makkelijk.
Erger u niet, verwonder u slechts!
De hele salontafel vol zetten met lekkere hapjes (tapas idee) en lekker een leuke film opzetten.
op dat soort dagen trekken wij altijd een blik soep open en zetten het tosti apparaat aan.
Soep met pasteitjes?

Kippepootjes met stokbrood en salade?
..
Je houdt vast wel iets over van de eerste kerstdag, misschien kun je met overgebleven vlees en groenten (geen bladgroenten maar bijv. boontjes, doperwten) mayo, augurken, zilveruitjes e.d. een salade maken, best te eten met (afbak)stokbrood, kaasplateautje na en wat vers fruit voor de broodnodige pitamientjes.
verba volant, scripta manent.

Voor jou. Voor de anderen

Lekker snacken, met hapjes uit de frituurpan, afbakstokbroodje, evt. een soepje en wat kaasjes en een salade. Bij de salontafel met een lekkere kerstfilm erbij.

Gaan wij ook doen. Kerstavond eten we al uitgebreid bij mijn moeder en 1e kerstdag kook ik voor de fam van mariapman. Na 2 dagen uitbegreid eten, vind ik een dagje makkelijk ook wel lekker.
waar wij wonen kan je geen sushi bestellen.. nogal afgelegen

kleine hapjes ala tapa ja! dat lijkt me wat... ga op zoek naar receptjes.. leuk !
Wij eten 1e kerstdag een stamppot; 2e kerstdag 3 gangen.

Komt zo uit omdat we de 1e dag deels bij schoonvader zijn en schoonmoeder recent is overleden. Ik ben de enige die goed kan koken en heb geen zin om in een vreemde keuken op een voor mij onbekend fornuis uitgebreid te koken. Ik maak dus thuis de stamppot en die warmen we daar op.
Wij eten kerstavond en tweede kerstdag uitgebreid, dus eerste kerstdag eten we óf restjes van de dag ervoor, óf pizza.
Wij gaan lekker gourmetten!
lang leven de eten pijler ! Men.. wat staat hier een hoop zeg.. heb nu 8 verschillende mini gerechtjes gevonden die ik ga maken.. dat samen met een frisse salade en stokbrood moet genoeg zijn..

S avonds nog wat snaaiwerk.. en dan is het klaar met het gevreet ..
Gourmet !! :D

Je kunt natuurlijk ook 1e kerstdag lekker koken etc...en

tweede kerstdag bij vrienden/familie gaan eten!

haha ;)
Wij zijn tweede kerstdag heerlijk thuis met zijn drietjes, maar we gaan gourmetten. Vinden we allemaal lekker en makkelijk ( onze slager aast heerlijke schotels dus allen de bijgerechten zijn voor mijn rekening) ik maak wel een speciaal toetje en natuurlijk 's ochtends uitgebreid ontbijt. Eerste kerstdag wordt dat hem niet, wil naar de kerk en om nu om 8 u te beginnen
Je kunt ook gewoon eten wat je anders altijd eet. Je hoeft niet perse een heel kerstmenu in elkaar te zetten hoor. Je kunt ook gewoon hutspot eten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven