parkeren Utrecht CS

19-12-2011 14:18 15 berichten
Goedemiddag,

Mijn vriend moet binnenkort zijn moeder's avonds van een Internationale trein ophalen in Utrecht. Zij is minder goed ter been en zal een of twee koffers bij zich hebben.

Kan iemand ons vertellen waar hij het beste kan parkeren, welk terrein of welke garage, met het oog op de loopafstand?

We kennen Utrecht niet en rijden op de Tomtom.

Bij voorbaat hartelijke dank!

Beter Laat
Alle reacties Link kopieren
Bij de taxi standplaats, is wel inladen en wegwezen je kan er geen kwartier blijven staan. En anders de pakeergarage onder hoogcatharijne.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Bij de taxi's, kan het zo niet uitleggen maar er is vast een forummen die dat wel kan.
Even op je tomtom instellen: parkeergarages in de buurt van je eindpunt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou zo'n p&r buiten het centrum doen en dan met tram of bus naar station. Dan heb je ook geen stress als trein bijvoorbeeld vertraagd is. locaties
Oh, en minder looptijd voor je schoonmoeder aangezien bus en tram bij station vertrekken.
Parkeerplattegrond Utrecht
de taxi standplaats aan de kant van de jaarbeurs, de andere wordt verbouwd. op je tom tom, jaarbeursplein instellen en dan zie je vanzelf de haal en breng parkeerplaatsen. is dan ongeveer 5 min lopen naar de centrale hal van het station
De taxis waar je naar boven rijdt bestaan niet meer. Je kan beter naar Jaarbeursplein gaan, daar is een kiss&ride. Ga met zn tweeën, dan blijft de ene bij de auto en gaat de ander moeder ophalen en koffers tillen
Bij de bussen op het jaarbeursplein. Taxiplateau wordt gesloopt. Moet je wel duur parkeren betalen maar dan is het een paar min lopen naar de trein.
Of de kiss and ride idd. Nog dichterbij.
Ik probeer even wat te googlen.

Wat ik uit mijn hoofd weet: bij de taxistandplaatsen kan momenteel ivm verbouwing niet. Er is wel een park & ride, maar officieel mag je daar niet parkeren (maar 's avonds is er meestal wel ruimte)

P&R zou ik niet doen met iemand die niet goed ter been is,.

Aan de jaarbeurs/beatrixtheater kant van het station is een parkeergarage, naast het NH hotel (jaarbeursplein 24), daar kun je relatief makkelijk parkeren al is het nog wel een eind lopen vanaf een perron (reken zeker 5 minuten)
Bij het streekbussenstation, aan de kant van de singel. Daar is een strook met taxis en ook plekken om te wachten met de auto.
Bij het Jaarbeursplein zit ook een wachtstrook voor auto's, naast de Greenwheelsautootjes. Alleen is het daar even afwachten of er plek is. En het is een eindje lopen, maar ik kan zo snel niet iets veel dichterbij bedenken. Utrecht is best wel een ramp qua autoverkeer!
Wat misschien een betere optie is: Je schoonmoeder de trein naar Utrecht Lunetten laten pakken (4 minuten met de trein vanaf Utrecht CS). Bij Lunetten heb je een grote parkeerplaats waar je gratis kan parkeren. In tegenstelling tot Utrecht Centraal is Lunetten wel goed bereikbaar. Utrecht Centrum is momenteel drama.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven