smoes date

19-12-2011 23:43 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi All, ben benieuwd of jullie me kunnen helpen met het verzinnen van een smoes.

Ook al ben ik n behoorlijk eerlijk type. Toch wil gebruik van een smoes, een goede smoes. Ik wil mijn date voor a.s. woensdag verzetten. Maar wil hem niet afzeggen of het gevoel geven dat ik hem aan het lijntje houd. Weet namelijk niet of dat wel zo is. Hoe kan ik hier mee omgaan zonder dat het te beladen wordt en zonder dat ik me schuldig ga voelen.

Of dan toch maar berichten dat ik niet zo enthousiast nog ben, maar stiekem vind ik het ook leuk om hem te zien. Het is hoe de pet staat. Heel dubbel dus.
Waarom wil je verzetten? Het moet er een keer van komen en anders moet je afzeggen, maar dat is na een paar keer ook erg lullig.
Ehh... waarom niet gewoon eerlijk vertellen waarom je 't wil verzetten? Dan kan je date zelf bepalen of die reden voor hem ook goed genoeg is, kan hij zelf beslissen of hij nog verder wil of niet.

Als je het hem niet zelf laat beslissen op basis van eerlijkheid van jouw kant, dan hou je 'm aan 't lijntje. Ongeacht je motieven.
Maar in feite wil je hem dus wel aan het lijntje houden, terwijl jij bedenkt wat je eigenlijk wil?

Maak er zoiets van:

Druk, druk, stress, stress, vlak voor de kerst, werk, vanalles moet nog gedaan worden, allerlei borrels, familiegedoe, kortom je hoofd staat niet zo naar een date en je wil het graag verzetten naar het nieuwe jaar.

Dan kan je date zelf wel bedenken dat je niet met vlinders in je buik en heel enthousiast over de date, op hem zit te wachten en kan hij zelf bepalen of hij wel op jou wil wachten.
Als ik jou was zou ik gaan.

Dan weet je na woensdag tenminste of het echt wat is, of dat je terecht nog niet zo enthousiast bent.
Ik zal vast hopeloos ouderwets zijn, maar wat is er mis met gewoon eerlijk zeggen dat je af wilt zeggen en uitleggen waarom?
Ik zou gewoon gaan,valt het tegen kun je alsnog zeggen dat het voor jou niet klikt en kun je met opgeheven hoofd gaan..

Ik vind dit een beetje knullig/lullig..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Gewoon gaan! En dan zie je na die date wel of de pet de goede of de verkeerde kant op gaat staan. Kan je op basis daarvan een beslissing maken.

Als je hem nu afzegt heb je nog geen duidelijkheid voor jezelf. En dan hou je hem inderdaad aan het lijntje. En dan ga je hem later toch nog eens opbellen om toch eens af te spreken, omdat het nog niet voor je is afgesloten. En dan ga je daarna weer twijfelen en dan laat je een week niks van je horen, om daarna weer poeslief op te bellen etc.
bij het het echt eerlijk zijn wordt het allemaal zo zwaar.

Juist nu nog in de fase van het gezellig daten.

Ik wil nu na net een lange relatie gehad te hebben, daten, gezelligheid maar ook de tijd nemen door ook andere mannen te daten. Ondanks dat ik dit wil blijf ik letterlijk plakken bij de eerste de beste en voel ik me al schuldig omdat ik behoefte heb aan ruimte en andere dates. Ligt dus niet aan hem maar meer aan mij.

Ik vind het kort door de bocht om deze date nu final te cancellen, maar zit er ontzettend tegenaan te hikken. Totaal geen zin. Maar ik ben een wispelturig type en kan soms mijzelf goed saboteren. Dus wordt het weer veel te ingewikkeld, terwijl juist nu de tijd aangebroken is om er een beetje van te genieten.
Er heerst op dit moment griep én buikgriep, aan jou de keuze...

Of gewoon zeggen dat je hoofd er (nog) niet naar staat maar dat je veel zin hebt om volgende week (?) met hem af te spreken.

Waarom wil je het trouwens uitstellen?
JULLIE HEBBEN ZO GELIJK, ik ga gewoon want anders wordt de kans allemaal nog groter dat ik er tegen aan blijf hikken. Hoofdstuk openen of sluiten
Ah mosterd. Misschien ben je nog niet aan daten toe?

Of is er een andere date in het spel die meer interesse wekt?
Ja! Ga gewoon! Als t niks is ben je zo weer weg toch? Succes!
Ffeenkrabbel, je wilt graag ongedwongen daten? Waarom maak je het jezelf zo moeilijk dan? Dan ga je toch ongedwongen daten? Lekker woensdag met deze kerel erop uit! En dan een heel leuek avond hebben, afgezien van het feit of deze kerel nou relatie materiaal is of niet.
ik kom de laatste tijd ook andere leuke mannen tegen. Stiekem ga ik dat vrijgezelle leventje dan toch leuk vinden?
maar... als het niks is... dan ga je gewoon weg? hoe doe je dan zoiets. Zeg je dan letterlijk, of rond je het een beetje lomp af in de hoop dat hij het zelf wel door heeft.. tsja no clue
Niet gaan zeggen dat je ziek bent, met een beetje pech is het zo'n type die met tissues en sinaasappels aan je deur belt om je gezelschap te komen houden.
Als het niks is, drink je drankje op en zeg gewoon eerlijk: ik denk eerlijk gezegd niet dat dit iets gaat worden.

Je hoeft niet de hele avond aan iemand vast te zitten tegen je zin!

En als je gewoon lekker ongedwongen wil daten dan moet je zeggen dat je niet op zoek bent naar een relatie.
Wie weet staat je pet woensdag wel toevallig in de goede richting?
En liever niet lomp doen, beter is het om gewoon duidelijk te zijn. Sommige mannen snappen lomp niet en gaan dan nog meer hun best doen! En dat wil je in zo'n geval niet! Maar misschien is hij wel super leuk en wil je helemaal niemand anders meer!! Dus ga gewoon en zie maar wat het je brengt! In ieder geval een ervaring in je leven erbij!
Hopelijk heb je een leuke avond vanavond!
Ik heb ook wel eens afspraken afgezegd en daarbij eerlijk aangegeven dat mijn hoofd er niet naar stond en ik daardoor niet 100% erbij ben. Werd altijd gewaardeerd, temeer omdat ik zélf met een ander voorstel qua datum kwam. Waarmee ik liet blijken wel te willen afspreken.

Als ik merkte dat het bij 1 afspraak zou blijven (en dat weet ik heel snel) dan liet ik dat weten. Of bij het afscheid of de dag erna.

Ik ben van mening: eerlijk zijn. Jijzelf en ook je date houdt daar een beter gevoel aan over. Dat lullige gedoe over smoezen bedenken en iemand aan het lijntje houden, brrrr.

En bedenk, het is een date, geen relatie/huwelijk op dezelfde avond .

Edit: beetje mosterd geloof ik aangezien de date vanavond is/was/niet door is gegaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven