Mode & Beauty alle pijlers

Online bril kopen

17-02-2026 18:17 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er goede ervaring met een online brillenwinkel? Welke kun je aanraden?

Ik wil een reservebril maar daar niet weer 500/600 aan uitgeven omdat het echt om een reserve gaat.

Wie heeft er wel eens online een bril besteld en hoe beviel dat?
Want bij een fysieke winkel betaal je sowieso 500/600? Je kan ook overdrijven.
Geen idee dat is wel wat ik tot nu toe steeds kwijt was bij de locale opticien.
Dan moet je niet naar de locale opticien gaan maar een keten als Hans Anders, Specsavers en Eyewish. En niet het duurste montuur kiezen.
Charlie Temple. Ik had van tevoren een aantal modellen besteld om te testen (weet niet of dat nu nog kan) en daarna een bril besteld. Beviel prima.
Ik heb ook reserve brillen van Charlie Temple. Niks mis mee.
Meerdere brillen bij Charlie Temple gekocht.
Heel tevreden over.
Ik heb het spaarplan bij Hans Anders. Betaal ik 9 euro per maand voor en kan ik iedere 2 jaar een bril uitzoeken. De oude is dan m'n reserve. Online bestellen lijkt me persoonlijk niets.
Bedlamp76 schreef:
17-02-2026 18:28
Geen idee dat is wel wat ik tot nu toe steeds kwijt was bij de locale opticien.

Ik heb pas 170 euro betaald voor een bril bij Pearle. 50 euro voor het montuur, 120 euro voor de glazen. Dat kon goedkoper, maar ik heb een vrij hoge sterkte, dus ik heb een paar tientjes extra betaald voor wat dunnere glazen.
I'm finally old enough to don't give a fuck
nerdopviva schreef:
17-02-2026 18:45
Ik heb pas 170 euro betaald voor een bril bij Pearle. 50 euro voor het montuur, 120 euro voor de glazen. Dat kon goedkoper, maar ik heb een vrij hoge sterkte, dus ik heb een paar tientjes extra betaald voor wat dunnere glazen.
Ik heb net op Pearle gekeken en ze vragen 250€ voor glazen in mijn sterkte. Dus plus montuur al snel 300€.
Ik heb wel het idee dat de prijzen zijn gedaald, ik heb weleens meer dan 600€ betaald.

Ik zie nu dat de Charlie temple website niet meer bestaat. Ze vallen nu onder brillen24. Net gekeken en daar kost m'n bril 155€.
Voorheen Charlie Temple, nu brillen24.
Ik heb daar al meerdere brillen besteld, naar volle tevredenheid. Als de bril niet goed is kun je hem terugsturen en krijg je 100% van je geld terug. Geen risico's dus.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven