Thuiszorg
dinsdag 20 december 2011 om 19:55
Beste forummers,
Ik ben hier nieuw en wil graag een mening van jullie weten.
Momenteel heb ik een kantoorbaan voor 24 uur per week. ( man werkt 40 uur) We hebben ook 2 kinderen. De kinderen gaan 3 dagen per week naar de opvang ( de dagen dat ik werk)
Nu zit onze oudste op de BSO en de jongste op de dagopvang. Door de stijgende kosten voornamelijk voor de BSO moeten wij heel erg veel netto bijleggen omdat we voor de BSO niet alle uren vergoed krijgen. (ivm verplichte afname vakantieopvang)
Nu ben ik rond aan het kijken om in de thuiszorg aan de slag te gaan. Als hulp in de huishouding.
De gedachte hierachter is dat we voor de jongste alleen een gastouder hoeven te regelen die per uur factureert en we de oudste zelf naar school kunnen brengen en niet meer naar de BSO hoeft.
Nu is de thuiszorg geen vetpot. Aangezien ik nog een starter ben in mijn huidige functie is dat ook geen vetpot. Het zou ons maandelijks +/- 50 euro schelen dat we minder hebben.
Nu zou ik graag meningen willen horen van jullie wat jullie zouden doen als jullie net zoals mij zaten. Kiezen voor 3 dagen stress en dagen van 7.30 tot 17.30 ( incl reistijd en kids wegbrengen) of 4 ochtenden huishoudelijk werk verrichten en meer rust voor de kids.
Alvast bedankt voor de reacties
Ik ben hier nieuw en wil graag een mening van jullie weten.
Momenteel heb ik een kantoorbaan voor 24 uur per week. ( man werkt 40 uur) We hebben ook 2 kinderen. De kinderen gaan 3 dagen per week naar de opvang ( de dagen dat ik werk)
Nu zit onze oudste op de BSO en de jongste op de dagopvang. Door de stijgende kosten voornamelijk voor de BSO moeten wij heel erg veel netto bijleggen omdat we voor de BSO niet alle uren vergoed krijgen. (ivm verplichte afname vakantieopvang)
Nu ben ik rond aan het kijken om in de thuiszorg aan de slag te gaan. Als hulp in de huishouding.
De gedachte hierachter is dat we voor de jongste alleen een gastouder hoeven te regelen die per uur factureert en we de oudste zelf naar school kunnen brengen en niet meer naar de BSO hoeft.
Nu is de thuiszorg geen vetpot. Aangezien ik nog een starter ben in mijn huidige functie is dat ook geen vetpot. Het zou ons maandelijks +/- 50 euro schelen dat we minder hebben.
Nu zou ik graag meningen willen horen van jullie wat jullie zouden doen als jullie net zoals mij zaten. Kiezen voor 3 dagen stress en dagen van 7.30 tot 17.30 ( incl reistijd en kids wegbrengen) of 4 ochtenden huishoudelijk werk verrichten en meer rust voor de kids.
Alvast bedankt voor de reacties
dinsdag 20 december 2011 om 20:03
dinsdag 20 december 2011 om 20:09
Thuiszorg, huishoudelijk werk, wordt ook via de WMO via de gemeente geregeld dacht ik. Mensen die dat nu uit de PGB betalen (en het zelf regelen) moeten volgens mij straks ook via de gemeente/WMO thuiszorg gaan afnemen. Maar hoe het precies zit weet ik ook niet.
Op zich denk ik dat er wel werk blijft, dat die PGB's er straks niet meer zijn betekent niet dat opeens al die mensen zichzelf kunnen redden.
Op zich denk ik dat er wel werk blijft, dat die PGB's er straks niet meer zijn betekent niet dat opeens al die mensen zichzelf kunnen redden.
dinsdag 20 december 2011 om 20:11
Met 4 ochtenden kom je toch niet aan 24 uur? Vriendin van me werkt in de thuiszorg, maar dat is echt wisselende diensten en weekenden enzo. Vraag me af of ze je ergens aannemen als je maar 4 ochtenden wil werken. Denk dat ze liever een flexibel iemand hebben die ook weekenddiensten etc draait. Ik zou iig eerst goed uitzoeken of er werk te vinden is met de tijden die jij wil.
dinsdag 20 december 2011 om 20:12
Nee hoor, het grootste deel in de thuiszorg is nog steeds ZIN ( zorg in natura) en dat blijft gewoon bestaan. Maar... Wij merken wel dat steeds meer huishoudelijke clienten opzeggen nu het CAK eindelijk weeer eens rekeningen verstuurd. Sommigen hebben al 1,5 geen rekening ontvangen voor de eigen bijdrage, die ook nog eens verhoogd is. Nu krijgen ze een vette rekeningg, kunnen wel een betalingsregeling treffen, maar velen leven al van het minimum en zien het dus niet zitten ook nog eens een betalingsregeling te hebben.
dinsdag 20 december 2011 om 20:12
dinsdag 20 december 2011 om 20:15
dinsdag 20 december 2011 om 20:16
dinsdag 20 december 2011 om 20:27
Als ik jou was zou ik gewoon solliciteren bij een thuiszorgorganisatie, overigens krijgen de meesten van onze clienten geen pgb maar is het geregeld via de wmo.
Overigens kan je best 4 dagen per week werken, en dan dagelijks van ongeveer 9 tot 12 en van 13 tot 16 uur.
Ikzelf werk maar 3,5 dag in de week en de meesten van mijn collega's werken ook niet fulltime.
Ook ik ben dit werk gaan doen omdat dit ideaal was in combinatie met de zorg voor mijn kinderen. Inmiddels zijn
ze alweer zo groot dat ze zichzelf kunnen redden.
Overigens kan je best 4 dagen per week werken, en dan dagelijks van ongeveer 9 tot 12 en van 13 tot 16 uur.
Ikzelf werk maar 3,5 dag in de week en de meesten van mijn collega's werken ook niet fulltime.
Ook ik ben dit werk gaan doen omdat dit ideaal was in combinatie met de zorg voor mijn kinderen. Inmiddels zijn
ze alweer zo groot dat ze zichzelf kunnen redden.
dinsdag 20 december 2011 om 20:54
dinsdag 20 december 2011 om 20:54
dinsdag 20 december 2011 om 21:03
Klopt wel hoor, ik ben ook pas weer begonnen toen ze alledrie op school zaten en ze hetzelfde schema hadden.
Wat dan wel weer handig is om alvast te gaan beginnen als huishoudelijk medewerker bij een goede organisatie waar je ook door kunt stromen naar een leerlingplaats. Gewoon gelijk aangeven bij je sollicitatiegesprek. Heb ik ook gedaan en daar waren ze erg positief over.
succes verder!
Wat dan wel weer handig is om alvast te gaan beginnen als huishoudelijk medewerker bij een goede organisatie waar je ook door kunt stromen naar een leerlingplaats. Gewoon gelijk aangeven bij je sollicitatiegesprek. Heb ik ook gedaan en daar waren ze erg positief over.
succes verder!