Werk & Studie alle pijlers

Thuiszorg

20-12-2011 19:55 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik ben hier nieuw en wil graag een mening van jullie weten.

Momenteel heb ik een kantoorbaan voor 24 uur per week. ( man werkt 40 uur) We hebben ook 2 kinderen. De kinderen gaan 3 dagen per week naar de opvang ( de dagen dat ik werk)

Nu zit onze oudste op de BSO en de jongste op de dagopvang. Door de stijgende kosten voornamelijk voor de BSO moeten wij heel erg veel netto bijleggen omdat we voor de BSO niet alle uren vergoed krijgen. (ivm verplichte afname vakantieopvang)

Nu ben ik rond aan het kijken om in de thuiszorg aan de slag te gaan. Als hulp in de huishouding.

De gedachte hierachter is dat we voor de jongste alleen een gastouder hoeven te regelen die per uur factureert en we de oudste zelf naar school kunnen brengen en niet meer naar de BSO hoeft.

Nu is de thuiszorg geen vetpot. Aangezien ik nog een starter ben in mijn huidige functie is dat ook geen vetpot. Het zou ons maandelijks +/- 50 euro schelen dat we minder hebben.

Nu zou ik graag meningen willen horen van jullie wat jullie zouden doen als jullie net zoals mij zaten. Kiezen voor 3 dagen stress en dagen van 7.30 tot 17.30 ( incl reistijd en kids wegbrengen) of 4 ochtenden huishoudelijk werk verrichten en meer rust voor de kids.

Alvast bedankt voor de reacties
de laatste optie...desnoods wat avonddiensten oid.
Als ik je post zo lees, heb je al een duidelijke voorkeur voor het laatste!

Dus ik zou zeggen: lekker in de thuiszorg gaan werken. Het is voor jezelf en voor de kids veel rustiger. En die 50 euro, daar kom je ook wel weer overheen denk ik?
als je bij thuiszorg gaat werken alleen de ochtenden kom je niet aan je uren wat je nu werkt, meestal is thuiszorg van 9 tot 12 en dat komt maar op 12 uur per week
Word jij gelukkig van huishoudelijk werk als baan? Geen lol in je werk hebben levert ook stress op.

Verder heb ik hier geen ervaring mee en geen tips voor je (werk fulltime net als man en betalen ons inderdaad ook blauw aan kdv, bso en oppas ).
Thuiszorg wordt voornamelijk met PGB's betaald, denk ik. Die PGB's verdwijnen per 1 januari
Thuiszorg, huishoudelijk werk, wordt ook via de WMO via de gemeente geregeld dacht ik. Mensen die dat nu uit de PGB betalen (en het zelf regelen) moeten volgens mij straks ook via de gemeente/WMO thuiszorg gaan afnemen. Maar hoe het precies zit weet ik ook niet.

Op zich denk ik dat er wel werk blijft, dat die PGB's er straks niet meer zijn betekent niet dat opeens al die mensen zichzelf kunnen redden.
quote:MEFS schreef op 20 december 2011 @ 20:06:

Thuiszorg wordt voornamelijk met PGB's betaald, denk ik. Die PGB's verdwijnen per 1 januariNee hoor, genoeg mensen die zonder PGB thuiszorg hebben.
Met 4 ochtenden kom je toch niet aan 24 uur? Vriendin van me werkt in de thuiszorg, maar dat is echt wisselende diensten en weekenden enzo. Vraag me af of ze je ergens aannemen als je maar 4 ochtenden wil werken. Denk dat ze liever een flexibel iemand hebben die ook weekenddiensten etc draait. Ik zou iig eerst goed uitzoeken of er werk te vinden is met de tijden die jij wil.
Nee hoor, het grootste deel in de thuiszorg is nog steeds ZIN ( zorg in natura) en dat blijft gewoon bestaan. Maar... Wij merken wel dat steeds meer huishoudelijke clienten opzeggen nu het CAK eindelijk weeer eens rekeningen verstuurd. Sommigen hebben al 1,5 geen rekening ontvangen voor de eigen bijdrage, die ook nog eens verhoogd is. Nu krijgen ze een vette rekeningg, kunnen wel een betalingsregeling treffen, maar velen leven al van het minimum en zien het dus niet zitten ook nog eens een betalingsregeling te hebben.
Bedankt al voor de reacties. Het zou dan voor 12 uur pw zijn of 15 5 ochtenden

Het is voornamelijk om die bso en ook meer rust voor de oudste

Ik heb in januari een gesprek bij een thuiszorg. Of er überhaupt nog werk in is ivm de pgb die wegvalt
Wisselende diensten zijn hele hoge uitzonderingen in de huishoudelijke tak. Clienten willen immers toch een vaste medewerker.

Maar met een paar ochtenden kom je niet aan 24 uur. Een gemiddelde indicatie is 3 uur. Meestal wordt er in 2 blokken gewekt: 9-12 en 13-16
Het zou echt puur voor hulp bij het huishouden zijn niet als verzorgende daar heb ik geen diploma voor

Wil wel ooit de kraam in maar dat is pas als de kinderen groter zijn
Via PGB? Kun je niet gewoon via een thuiszorgorganisatie werken? Dat is vaak bij oudere mensen en die hebben (zover ik weet) geen PGB.

Uren kunnen erg verschillen trouwens. Ik heb ook voor de thuiszorg gewerkt en werkte bij bepaalde cliënten 4 uur achter elkaar.
Met 50 euro verschil bedoel ik dat na aftrek kdv en bso van mijn huidige salaris

Weet dat het ook de helft in uren scheelt en in loon maar de bso valt dan helemaal weg in de gastouder is obv van uren en niet dagdelen zoals kdv
Als ik jou was zou ik gewoon solliciteren bij een thuiszorgorganisatie, overigens krijgen de meesten van onze clienten geen pgb maar is het geregeld via de wmo.

Overigens kan je best 4 dagen per week werken, en dan dagelijks van ongeveer 9 tot 12 en van 13 tot 16 uur.

Ikzelf werk maar 3,5 dag in de week en de meesten van mijn collega's werken ook niet fulltime.

Ook ik ben dit werk gaan doen omdat dit ideaal was in combinatie met de zorg voor mijn kinderen. Inmiddels zijn

ze alweer zo groot dat ze zichzelf kunnen redden.
Ik denk dat een kantoorbaan meer verdient dan bij de thuiszorg.

15 uur per week verdien je echt niet veel,en je moet wel bij verschillende gaan solliciteren.De ene thuiszorg betaalt meer dan de ander,dat heeft me zusje pas ondervonden.
quote:yakima schreef op 20 december 2011 @ 20:01:

de laatste optie...desnoods wat avonddiensten oid.Thuiszorg huishoudelijk heeft geen avonddiensten.
Als je de baan graag wilt en het 50 euro scheelt: doen!! Rust is heel veel geld waard. Wij hebben ook gekozen voor rust in plaats van geld. En dat levert een heleboel geluk op. ga ervoor zou ik zeggen.
Ok weet niet of je het gehoord hebt, volgend jaar worden er in de ghz 9000 mensen ontslagen:(
Wat erg voor al die mensen. Een kantoorbaan levert absoluut meer op. Maar wat origineel zegt levert rust ook veel op

Ik merk ook aan mijn oudste dat het hem veel is en lange dagen

Mss heb ik de keuze wel al gemaakt maar durf ik m niet uit te spreken
Bedenk wel dat je fysiek zwaarder werk gaat doen. Kantoorbaan of thuiszorg huishoudelijk is wel een verschil. En heb je al eens bedacht om als leerling aan de slag te gaan? Als bbl-er krijg je gewoon salaris en je volgt gelijk een opleiding. Investeer in de toekomst!
Daar heb ik idd ook aangedacht maar dan heb ik hetzelfde probleem en dat is bso opvang regelen

Wil heel graag blijven leren maar dan als de kids groter zijn
Het is idd erg sneu. Ik werk zelf ook 24 uur full baan is er niet meer. En savonds werk ik extra als schoonmaak 10 per week
Klopt wel hoor, ik ben ook pas weer begonnen toen ze alledrie op school zaten en ze hetzelfde schema hadden.

Wat dan wel weer handig is om alvast te gaan beginnen als huishoudelijk medewerker bij een goede organisatie waar je ook door kunt stromen naar een leerlingplaats. Gewoon gelijk aangeven bij je sollicitatiegesprek. Heb ik ook gedaan en daar waren ze erg positief over.

succes verder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven