Grand desert

21-12-2011 09:45 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor kerst doe ik het nagerecht en ik was van plan een grand dessert te maken. We zijn niet met heel veel mensen dus ik serveer alles mooi opgemaakt op een bordje.

Voor nu heb ik:

Stukje brownie met caramelsaus

Bolletje ijs (welk ijs???)

?

?

Dacht zelf aan vier gerechtjes maar wil er eigenlijk nog iets speciaals bij.

Iemand een geweldig lekker idee. Het zou makkelijk zijn als ik het van tevoren kon voorbereiden.
Dessert, geen desert.

Frambozen voor het zuur. Of Passievrucht, kan ook.

En dan iets zachts. Een mousse van een of ander.
Niks mis met een grote woestijn toch?
Hier hetzelfde idee

Ik maak een cheesecake met een coulie (weet nog niet welke), een pavlova, de befaamde toblerone-mousse en een soesjestoren voor de kinderen.

Heb eigenlijk niet over de combi nagedacht, vind het afzonderlijk gewoon allemaal erg lekker!
In kleine glaasjes: tiramisu of fruit met slagroom.

Maar kijk eens hier:

Klik
Nope
Wohahaha doe maar viennetta ijs, zijn alle oudjes weer jong !
peer in bladerdeeg. Ik vind het er supermooi uitzien maar heb het nog nooit gemaakt.
Op de website van albert heijn staan ook heel veel lekkere ideetjes:

http://www.ah.nl/recepten#_tab_zoeken_all_form

Ik ga van deze site een heerlijke panna cotta maken (een soort luxe pudding). Er staan heel veel verschillende smaken bij. Of wat ook lekker is (maar niet zo heel speciaal) is een klein pannenkoekje erbij doen. Dit kun je eventueel vullen met fruit o.i.d. en er chocoladesaus / poedersuiker over doen.

Succes!
@TO 4 soorten toetjes? Is het de bedoeling dat mensen kiezen of de 4 dingen op een bord krijgen?

Brownie is best zwaar door de chocolade. Geen chocolade ijs denk ik.

Iets met fruit is wel lekker.
Het idee is inderdaad om alles op een bordje te doen. Uiteraard kleine beetjes van alles.

Dacht qua ijs nu aan yoghurtijs voor de frisheid naast de brownie.
Een paar aardbeien met slagroom?
Een halve gepocheerde peer, niet zo'n héél grote, met warme chocoladesaus, bolletje roomijs, brownies zijn wel erg 2010, mini crème brulée, klein puntje Sachertorte of Schwarzwalder Kirschtorte, quenelle van mousse au chocolat, mini vlaflip in een amuseglaasje of, ook in een amuseglaasje, crème fraiche met vers fruit (geen kiwi, dat wordt bitter). Niet alles tegelijk natuurlijk, het zijn alleen maar suggesties. Plakjes warme banaan met honing zijn ook erg lekker bij een bolletje ijs.
verba volant, scripta manent.
Ik vind dat als je voor chocola gaat (brownie) je alles chocola moet houden. Met inderdaad frambozen of passiefruit.

Dan zou ik er een chocolademousse bij doen, een stukje brownie, een bolletje chocoladeijs en daar zou ik het bij laten.
Ik heb dit weekeind voor het eerst zelf creme brulee gemaakt en dat is heel makkelijk, heel lekker en kan je/moet je vantevoren maken. Als je het in kleine bakjes doet is het volgend mij met bijna alles een lekkere combi.
quote:Blackdress schreef op 21 december 2011 @ 11:10:

Ik vind dat als je voor chocola gaat (brownie) je alles chocola moet houden. Met inderdaad frambozen of passiefruit.

Dan zou ik er een chocolademousse bij doen, een stukje brownie, een bolletje chocoladeijs en daar zou ik het bij laten.Leuk voor mensen die niet van chocolade houden. En chocolade is vaak zwaar. Ik weet niet hoe uitgebreid de rest is van het kerstdiner, maar het lijkt mij te veel.
Ik ben dit van plan:

chocolademousse

sorbetje (ik denk aardbei)

vegters rolletje met slagroom

bolletje vanille ijs

slagroomsoesje

appel crumble

chocoladesaus en chocoladestukjes ter versiering

Ik ben er alleen nog niet over uit of het niet te veel is. Het is wel van alles maar een kleine stukje. Voor de chocolademousse en het sorbetjes gebruik ik amuseglaasjes van de Xenos.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
@Juultje Klinkt erg lekker!
quote:Liezze schreef op 21 december 2011 @ 09:54:

Hier hetzelfde idee

Ik maak een cheesecake met een coulie (weet nog niet welke), een pavlova, de befaamde toblerone-mousse en een soesjestoren voor de kinderen.

Heb eigenlijk niet over de combi nagedacht, vind het afzonderlijk gewoon allemaal erg lekker! Lijkt me heerlijk!
Lekkere ideeen hier!

Ik verzorg tweede kerstdag bij mn schoonouders het dessert. Ik ga voor een dadeltaart! Nogal heftig, ik weet het, maar zoooo lekker! En mn schoonmoeder kookt altijd erg licht, dus ruimte zat aan het einde van het diner!

Maar wat is nu lekker bij dadeltaart? Zo'n puntje op een bord staat ook zo kaal... Ikzelf dacht aan:

- ijs, maar welke smaak? of...

- gebakken ananas met honing en limoen.

Wat zou het beste passen? Of heeft iemand anders nog andere goede ideeen?
Ik zou daar niet teveel poespas meer bij doen. Gewoon een bolletje vanilleijs lijkt me prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven