Auto vraag: wie helpt?

21-12-2011 14:07 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik heb een auto op het oog die ik graag wil kopen.

Is van een particulier en ik wil niet verkeerde beslissing nemen.

Op de site waar de auto staat vermeld staat ook dat huidige eigenaar tevens eerste eigenaar is.

Vanaf 2009 en die auto is van 2005.

Nu ben ik geen rekenwonder, maar dit klopt toch niet?

Het betreft een import auto met NAP ( voor zover dit iets zegt over aantal eigenaren)

Enige wat ik kan bedenken dat huidige eigenaar de eerste eigenaar in Nederland is, Maar dat er meerdere eigenaren zijn geweest in land waar vandaan geimporteerd is.

Sowieso wil ik de auto laten keuren als ik voor 99% zeker weet dat ik hem ook koop.

Maar ik vroeg mij af of iemand weet hoe dat zit met aantal geregistreerde eigenaren.
Love...miss..will never forget you..
Ik kan je niet helpen ben ik bang, maar maakt het uit hoeveel eigenaren een auto heeft gehad? Ik denk dat 10 oude vrouwtjes een auto minder vertrappen als 1 petje... om maar even een overdreven voorbeeld te geven.

Verder vind ik wat je zegt wel logisch klinken, dat de buitenlandse eigenaren niet bij de RDW geregistreerd staan.

Weet je zeker dat de auto in 2005 ook al op de weg was? Voor hetzelfde geld (ik weet niet wat voor auto of in welk land) heeft ie 4 jaar in de showroom gestaan o.i.d. en was de eerste tenaamstelling inderdaad in 2009. Of is het misschien een lease-auto geweest?
Vraag het de verkoper om te beginnen. Overigens heb ik een show-auto gekocht bij de dealer. Die had 150 km op de teller (van garage naar garage) en was 2 jaar oud. Ik ben wel de eerste eigenaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De auto is idd zeer waarschijnlijk vanuit het buitenland geimporteerd, als hij uit 2005 komt en het kenteken en de 1e eigenaar pas in 2009 geregistreerd staan. Het RDW registreert alleen de gegevens van auto's vanaf het moment dat ze in NL een kenteken krijgen.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de eigenaar zelf eerder in het buitenland woonde en de auto mee verhuisd heeft naar NL.

NAP zegt iets over de km-stand, niet over het aantal eigenaren geloof ik.
Ik zou eerder opletten op het geïmporteerd zijn van de auto dan het aantal eigenaren. Ligt er aan vanuit welk buitenland deze geïmporteerd is, maar sommige landen staan erom bekend dat er nogal wat geknoeid wordt met de geschiedenis van een auto.
Een geimporteerde auto zou ik zelf niet zo prettig vinden denk ik. Ik ken een aantal verhalen (we woonden in de grensstreek met Duitsland) over geimporteerde auto's die bestonden uit twee aan elkaar gelaste schadeauto's. Dat is niet zo heel veilig. Maar aan de andere kant, het kan ook allemaal prima in orde zijn natuurlijk. Met een auto weet je het nooit.... zucht
Nou het ging mij niet zozeer om het aantal eigenaren, meer om wat is de geschiedenis van de auto.

En als er 1ste eigenaar staat maar de auto is al 5 jaar oud op het moment dat huidige eigenaar die aanschaft dan roept dat vraagtekens bij mij op.

Auto is overigens geimporteerd, waarvandaan weet ik niet.

Kan ook overigens zo zijn dat huidige eigenaar idd voorheen in buitenland woonde en de auto importeerde toen hij naar Nederland verhuisde.

En natuurlijk kan ik aan de verkoper vragen hoe dat exact zit en ga ik ook doen.

Maar je als koper vantevoren informeren is ook wel raadzaam.
Wij kopen onze auto's altijd in Duitsland. Je kunt daar meer auto kopen voor minder geld. Uiteraard dien je wel rekening te houden met de BPM. Dit zijn altijd goede auto's.

Met 2e hands auto's moet je altijd een beetje geluk hebben. Ik zou mij geen zorgen maken, omdat de auto uit het buitenland komt. Op de RDW kun je nagaan wanneer de 1e registratie in Nederland was.
De meeste mensen in mijn omgeving kopen hun auto's inderdaad in Duitsland.

Maar goed, ik heb op dit moment niet echt tijd ( en geen auto ) om naar Duitsland te gaan helaas.
Mijn auto is ook geimporteerd, dus ik NL ben ik de eerste eigenaar, sinds 2010 en de auto is uit 2002.

Mijn auto komt uit Belgie, en heb m wel via een dealer gekocht.

Mijn eerste auto heb ik ook bij een particulier gekocht, en had een proefrit gemaakt en iemand meegenomen die verstand van zaken had.

Ik heb nooit wat gehad met die auto, op een kapotte uitlaat na.

Je kan via anwb oid checklisten downloaden die je kunnen helpen qua motor, banden, deurrubbers etc.

Dat is wel een aanrader!

Succes! Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Aimee86, ik heb er zeker iets aan.

Ik ga het denk ik ook op die manier doen.

Een checklist meenemen van ANWB en iemand met verstand van auto meevragen.
Succes!

Ik hoop dat het een deal wordt!

Wat voor auto is het? En wanneer ga je kijken?
quote:purplesky schreef op 21 december 2011 @ 14:36:

Nou het ging mij niet zozeer om het aantal eigenaren, meer om wat is de geschiedenis van de auto.

En als er 1ste eigenaar staat maar de auto is al 5 jaar oud op het moment dat huidige eigenaar die aanschaft dan roept dat vraagtekens bij mij op.

Auto is overigens geimporteerd, waarvandaan weet ik niet.

Kan ook overigens zo zijn dat huidige eigenaar idd voorheen in buitenland woonde en de auto importeerde toen hij naar Nederland verhuisde.

En natuurlijk kan ik aan de verkoper vragen hoe dat exact zit en ga ik ook doen.

Maar je als koper vantevoren informeren is ook wel raadzaam.

Iemand in loondienst kan in een lease auto rijden en die na afloop van de lease privé hebben gekocht. Zo lijkt het alsof er twee eigenaren zijn geweest, dat klopt ook, maar er was al die tijd één en dezelfde bestuurder.

Idem als een ondernemer de auto van holding of BV naar privé overhevelt.
Hi aimee, was een Hyundai tucson.

Toch niet gekocht, bleven teveel vragen onbeantwoord of onduidelijk antwoorden.

Maar ik ga nu voor andere auto bij een dealer kijken.

Quattro , deze auto bleek geïmporteerd uit duitsland door huidige eigenaar.

Maar os wel een goeie wat je daar noemt, want daar stond ik verder niet bij stil dat die constructie ook bestaat.
quote:purplesky schreef op 31 december 2011 @ 03:18:

Hi aimee, was een Hyundai tucson.

Toch niet gekocht, bleven teveel vragen onbeantwoord of onduidelijk antwoorden.

Maar ik ga nu voor andere auto bij een dealer kijken.

Quattro , deze auto bleek geïmporteerd uit duitsland door huidige eigenaar.

Maar os wel een goeie wat je daar noemt, want daar stond ik verder niet bij stil dat die constructie ook bestaat.

Bij twijfel idd niet doen.

Tucson is niet bepaald een schaars auto, Hyundai verkocht er op een gegeven moment iets van 5000 per jaar in NL. Opvolger IX35 doet 't ook erg goed.

Tweede hands keus genoeg dus laat je niet opjagen, er staan er op gaspedaal al een stuk of 3000 te koop:

http://www.gaspedaal.nl/Hyundai/Tucson/?srt=pr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven