dilemma?

21-12-2011 10:01 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik zit met het volgende,

ik moet beginnen met vertellen dat ik langdurig seksueel misbruikt ben en dat dat in deze meespeelt.

as zaterdag gaan mijn man en ik naar een personeelsfeest wat van smiddags tot savonds duurt (begint met een borrel, diner, en dan nog een borrel en eventueel willen ze nog gaan stappen, eigenaars zijn onder de 30 vandaar dat ze nog qillen gaan stappen)

de oom van mijn man zou op onze dochter passen, met haar eten en op bed leggen etc.

en daar zit mijn probleem,

ik vertrouw hem niet en ik weet niet of dat mijn intuitie is of dat het tussen mijn oren zit om het zo te noemen.

ik vind zelf dat ik om watvoor reden dan ook ik mijn kind niet bij iemand moet achter laten als ik dit gevoel heb

wat zouden jullie in zo`n geval doen?

zelf denk ik erover om dan na het eten nog een borrel te doen,

maar tegelijkertijd,

klinkt dat eigenlijk ook best achterlijk,

als oom dan iets zou willen heeft hij nog de kans.

ik geloof dat ik mezelf behoorlijk gek maak,

maar ik vergeef het mezelf nooit als er iets met haar gebeurd
Ik hoop dat je daar iemand van kunt vragen als oppas.

Ben je niet bang dat je je kinderen op laat groeien met een angst voor mannen? (Niet rot bedoeld.)
quote:ikbenevelyn schreef op 21 december 2011 @ 11:02:

@daydream ik vertrouw alleen mijn vader mijn broer een zwager (heb er 4) en mijn eigen man wat mannen betreft

de buurman ook overigens,

hij en zijn vrouw zijn oppas opa@oma en ze zijn super met hun kleinkinderen, en ook met onze dochter.Waarom heeft je man zijn oom gevraagd? Lag die - voor hem - het meest voor de hand om op te passen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:ikbenevelyn schreef op 21 december 2011 @ 11:02:

@daydream ik vertrouw alleen mijn vader mijn broer een zwager (heb er 4) en mijn eigen man wat mannen betreft

de buurman ook overigens,

hij en zijn vrouw zijn oppas opa@oma en ze zijn super met hun kleinkinderen, en ook met onze dochter.Je vertrouwt je eigen man? Ik dacht dat je wilde gaan scheiden...
quote:spectral schreef op 21 december 2011 @ 11:21:

[...]

Je vertrouwt je eigen man? Ik dacht dat je wilde gaan scheiden...Dan kun je toch nog iemand vertrouwen?
quote:daydream schreef op 21 december 2011 @ 11:23:

[...]

Dan kun je toch nog iemand vertrouwen?Nou volgens mij heeft ze wel eens verteld dat hij haar en haar kind psychisch mishandelt....
quote:spectral schreef op 21 december 2011 @ 11:27:

[...]

Nou volgens mij heeft ze wel eens verteld dat hij haar en haar kind psychisch mishandelt....Ow ok, dat is wel iets anders als dat zo is.
@daydream dat merk je goed op, ben ik zeker bang voor

@bgb ik denk het ja

@spectral dat klopt, alleen geloof ik niet dat hij zijn dochter wat aandoet, we zijn inmiddels toch nog in therapie gegaan, heb hem gelukkig over kunnen halen,

om toch nog te kijken of het goed kan komen

scherp opgemerkt ;)
o en ik heb net mijn zus gebeld en zij wil met liefde oppassen
Ik zou het niet doen, of het nu je onderbuikgevoel is of intuïtie. Probeer iemand anders te vinden en leg je man uit dat je niets persoonlijk tegen die oom van hem hebt. Het is jouw kind, jullie kind! Toen hij het zo geregeld had, heb je je misschien laten overdonderen, maar het is niet te laat om er alsnog iets van te zeggen.

Sterkte met je eigen proces. Ik vind je probleem heel begrijpelijk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Oh mosterd, zie ik. Goed van je!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:ikbenevelyn schreef op 21 december 2011 @ 11:41:

o en ik heb net mijn zus gebeld en zij wil met liefde oppassenMooi! Fijne dagen
Heel goed.... maar waarom moest je daarvoor een topic openen?

Kon je vanmorgen werkelijk niet zelf verzinnen dat je liever je zus als oppas wilde hebben en daarop actie ondernemen?
Mss is je wantrouwen onterecht, dus ik zou nu tegen die oom zeggen: 'Bedankt dat je wilde oppassen, maar ik had mijn zus al gevraagd, dus het is niet nodig.' En met je man afspreken dat hij niet weer iemand zonder overleg vraagt om op te passen.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
waarom ik een topic heb geopend?

ik kwam er zelf ff niet uit,

er was ff niemand beschikbaar en heb een topic geopend,

hem zelf aantal keren gelezen en de reacties ook en zo alles beter op een rijtje kunnen zetten.

ik weet niet, het heeft duidelijkheid geschept voor me
Ik heb dat wel bij alle mannen behalve eigen man en vader en broertje. Je weet het namelijk nooit!!
quote:ikweetgeennickd schreef op 21 december 2011 @ 16:03:

Ik heb dat wel bij alle mannen behalve eigen man en vader en broertje. Je weet het namelijk nooit!!En ik vertrouw geen enkele andere vrouw met mijn man... je weet het namelijk nooit!!!
quote:Liesje68 schreef op 21 december 2011 @ 12:00:

Mss is je wantrouwen onterecht, dus ik zou nu tegen die oom zeggen: 'Bedankt dat je wilde oppassen, maar ik had mijn zus al gevraagd, dus het is niet nodig.' En met je man afspreken dat hij niet weer iemand zonder overleg vraagt om op te passen.Dit wilde ik ook net posten... ook om je oom niet voor het hoofd te stoten lijkt me dit de beste oplossing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven