dilemma?
woensdag 21 december 2011 om 10:01
hallo,
ik zit met het volgende,
ik moet beginnen met vertellen dat ik langdurig seksueel misbruikt ben en dat dat in deze meespeelt.
as zaterdag gaan mijn man en ik naar een personeelsfeest wat van smiddags tot savonds duurt (begint met een borrel, diner, en dan nog een borrel en eventueel willen ze nog gaan stappen, eigenaars zijn onder de 30 vandaar dat ze nog qillen gaan stappen)
de oom van mijn man zou op onze dochter passen, met haar eten en op bed leggen etc.
en daar zit mijn probleem,
ik vertrouw hem niet en ik weet niet of dat mijn intuitie is of dat het tussen mijn oren zit om het zo te noemen.
ik vind zelf dat ik om watvoor reden dan ook ik mijn kind niet bij iemand moet achter laten als ik dit gevoel heb
wat zouden jullie in zo`n geval doen?
zelf denk ik erover om dan na het eten nog een borrel te doen,
maar tegelijkertijd,
klinkt dat eigenlijk ook best achterlijk,
als oom dan iets zou willen heeft hij nog de kans.
ik geloof dat ik mezelf behoorlijk gek maak,
maar ik vergeef het mezelf nooit als er iets met haar gebeurd
ik zit met het volgende,
ik moet beginnen met vertellen dat ik langdurig seksueel misbruikt ben en dat dat in deze meespeelt.
as zaterdag gaan mijn man en ik naar een personeelsfeest wat van smiddags tot savonds duurt (begint met een borrel, diner, en dan nog een borrel en eventueel willen ze nog gaan stappen, eigenaars zijn onder de 30 vandaar dat ze nog qillen gaan stappen)
de oom van mijn man zou op onze dochter passen, met haar eten en op bed leggen etc.
en daar zit mijn probleem,
ik vertrouw hem niet en ik weet niet of dat mijn intuitie is of dat het tussen mijn oren zit om het zo te noemen.
ik vind zelf dat ik om watvoor reden dan ook ik mijn kind niet bij iemand moet achter laten als ik dit gevoel heb
wat zouden jullie in zo`n geval doen?
zelf denk ik erover om dan na het eten nog een borrel te doen,
maar tegelijkertijd,
klinkt dat eigenlijk ook best achterlijk,
als oom dan iets zou willen heeft hij nog de kans.
ik geloof dat ik mezelf behoorlijk gek maak,
maar ik vergeef het mezelf nooit als er iets met haar gebeurd
woensdag 21 december 2011 om 10:09
Ook al is er mss niets aan de hand. Ik zou toch een ander zoeken. Anders ga je zelf ook niet fijn weg denk ik en zit je alleen maar te malen en te denken.
ik zou gewoon jou gevoel volgen,het is jou kind en met wat je mee heb gemaakt zou ik het zekere voor het onzekere nemen.
Heb je het er al met je man over gehad?
ik zou gewoon jou gevoel volgen,het is jou kind en met wat je mee heb gemaakt zou ik het zekere voor het onzekere nemen.
Heb je het er al met je man over gehad?
Puck
woensdag 21 december 2011 om 10:11
TO, heb je eerder je kind wel bij anderen achter durven laten? Heb je dus een naar gevoel in het algemeen bij je dochter bij een ander achter laten of alleen bij deze persoon? Of alleen bij mannen? Ik denk dat als je je er echt naar over voelt dat je het niet moet doen, ook niet kort. Ik denk dat je jezelf dan erg op gaat vreten over wat er allemaal kan gebeuren.
Wat zegt je man er van? Kun je dit met hem delen?
Sterkte! Het lijkt me heel naar om ook weer zo met je eigen misbruik geconfronteerd te worden.
Wat zegt je man er van? Kun je dit met hem delen?
Sterkte! Het lijkt me heel naar om ook weer zo met je eigen misbruik geconfronteerd te worden.
woensdag 21 december 2011 om 10:16
woensdag 21 december 2011 om 10:17
@spectral lees mijn op nog eens
@ de rest,
bij mijn vader, broer en een zwager en mijn eigen man heb ik niet zo`n gevoel
beter iemand anders regelen dan inderdaad,
ik wil het er met mijn man over hebben,
ik vind het alleen moeilijk omdat ik zijn oom niet wil beschuldigen en ik het gevoel heb dat ik dat wel doe als ik hem dit vertel,
ik moet het toch doen.
@ de rest,
ik vind het alleen moeilijk omdat ik zijn oom niet wil beschuldigen en ik het gevoel heb dat ik dat wel doe als ik hem dit vertel,
ik moet het toch doen.
woensdag 21 december 2011 om 10:17
woensdag 21 december 2011 om 10:21
Ik zou het ook niet doen. Of het nu angst of intuitie is, je laat je kind niet achter bij iemand als dat geen goed gevoel geeft.
Ik zou het in het gesprek met je man wel bij jezelf houden. Zijn oom beschuldigen zou op hem heel naar over kunnen komen. Hou het neutraal en geef aan dat je er geen goed gevoel bij hebt om je dochter alleen achter te laten met een man.
Heeft je dochter een vriendinnetje waar ze bij zou kunnen logeren? Of is er een bevriend gezin met kinderen waar ze nachtje bij terecht kan? Probeer te denken in oplossingen, zodat jij en je man toch een leuke avond kunnen hebben.
Ik zou het in het gesprek met je man wel bij jezelf houden. Zijn oom beschuldigen zou op hem heel naar over kunnen komen. Hou het neutraal en geef aan dat je er geen goed gevoel bij hebt om je dochter alleen achter te laten met een man.
Heeft je dochter een vriendinnetje waar ze bij zou kunnen logeren? Of is er een bevriend gezin met kinderen waar ze nachtje bij terecht kan? Probeer te denken in oplossingen, zodat jij en je man toch een leuke avond kunnen hebben.
woensdag 21 december 2011 om 10:24
quote:ikbenevelyn schreef op 21 december 2011 @ 10:17:
@ de rest,
ik moet het toch doen.
Ik lees... smiddags en savonds hebben jullie feest, oom past op vanaf smiddags.
Je maakt je zorgen of je oom moet oppassen, en of je nog moet gaan borrelen na het eten, want dan heeft hij nog een kans.
Maar hij heeft toch uberhaupt een kans om iets te doen als jullie er niets zijn, of dat nu sochtends, smiddags of savonds is.
@ de rest,
ik moet het toch doen.
Ik lees... smiddags en savonds hebben jullie feest, oom past op vanaf smiddags.
Je maakt je zorgen of je oom moet oppassen, en of je nog moet gaan borrelen na het eten, want dan heeft hij nog een kans.
Maar hij heeft toch uberhaupt een kans om iets te doen als jullie er niets zijn, of dat nu sochtends, smiddags of savonds is.
woensdag 21 december 2011 om 10:33
@suze02 ik was er niet bij toen hij zijn oom vroeg,
hij heeft ook niet overlegd met me want hij ging er vanuit dat ik het er wel mee eens zou zijn,
ik kwam afgelopen zaterdag thuis,
en mijn man zei: hee schat volgende week zaterdag personeelsfeest, en liet me de uitnodiging zien,
ik zei, ok, maar wat doen we dan met (naam dochter?)
hij zei, o daar heb ik oom al voor gebelt,
waarop ik vertwijfelt zei: oke dan ,
en dat was het,
mijn man is er ook niet verder op in gegaan.
hij heeft ook niet overlegd met me want hij ging er vanuit dat ik het er wel mee eens zou zijn,
ik kwam afgelopen zaterdag thuis,
en mijn man zei: hee schat volgende week zaterdag personeelsfeest, en liet me de uitnodiging zien,
ik zei, ok, maar wat doen we dan met (naam dochter?)
hij zei, o daar heb ik oom al voor gebelt,
waarop ik vertwijfelt zei: oke dan ,
en dat was het,
mijn man is er ook niet verder op in gegaan.
woensdag 21 december 2011 om 10:47
woensdag 21 december 2011 om 10:56
Heeel herkenbaar. Ik ben niet sexueel misbruikt maar de vader van een vriendinnetje heeft toen ik in mn pubertijd zat wel aan mn borsten gezeten. Vreselijke ervaring. Ik heb ook moeite met mannen ( zelfs schoonvader) die op mn kinderen oppassen.
Ik zou tegen je man zeggen dat je problemen hebt met het feit dat oom een man is en dat dit niet goed voelt nav jouw verleden. Daar heeft hij vast wel begrip voor!
Ik zou tegen je man zeggen dat je problemen hebt met het feit dat oom een man is en dat dit niet goed voelt nav jouw verleden. Daar heeft hij vast wel begrip voor!
woensdag 21 december 2011 om 11:02