vreemde kerstkaart?

21-12-2011 17:49 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Kijk net in de brievenbus, vind een handgeschreven kerstkaart zonder afz:

zie, de maagd zal zwanger worden en een zoon baren: genaamd Immanuel wat betekent God zij met ons. ?

Vind het zo vreemd dat iemand de moeite neemt om deze kaart te schrijven en het pad naar de deur op te lopen en dit in mijn brievenbus te stoppen. Iemand meer ooit zo'n onzin ontvangen/
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Dat is vreemd..

Toevallig een kerk in de buurt?
anoniem_113981 wijzigde dit bericht op 21-12-2011 17:51
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ah know`t, tha shunt
Een Godsdienstfanaat?

Raar!
Misschien ook een actie, net als hier?

Stuur een kaartje naar eenzame ouderen!!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:KahlanAmnell schreef op 21 december 2011 @ 17:50:

Dat is vreemd..

Toevallig een kerk in de buurt?Nope en ik heb de tekst gegoogled en het blijkt een letterlijk citaat uit de bijbel, nieman din mijn omgeving die er op komt dus het is ook geen grap van een bekende. Wat een mafkezen lopen er rond zeg gadver
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
quote:himalaya schreef op 21 december 2011 @ 17:52:

Stuur een kaartje naar eenzame ouderen!!haha :-)
quote:himalaya schreef op 21 december 2011 @ 17:52:

Stuur een kaartje naar eenzame ouderen!!Denk het niet, zat geen postzegel op ofzo en ik bentrouwens jong en niet eenzaam :P
Ik krijg ook wel eens zulke boekjes/briefjes/pamfletten in mijn bus. Gooi ze bij het oud papier, zoek er niets achter.

Misschien geloofsfanatici die op zondag niets mogen doen, en dan in juni maar alvast beginnen met het schrijven van de kerstkaartjes, samen met de hele kinderschare. En die dan rond de kerst in de bus te gooien bij ongelovigen. (Die kaartjes dan, niet de kinderschare )

Een soort Jehova-in-print, zeg maar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Na ja, het klinkt als de kerstvariant van Jehova's aan de deur. Met een beetje geluk heeft de hele straat dergelijke juweeltjes ontvangen. Niets om je heel druk over te maken lijkt me.
quote:zomerindebol schreef op 21 december 2011 @ 17:53:

[...]

Denk het niet, zat geen postzegel op ofzo en ik bentrouwens jong en niet eenzaam :PDie bejaarden vinden ook niet dat ze eenzaam zijn
quote:himalaya schreef op 21 december 2011 @ 17:57:

Ik krijg ook wel eens zulke boekjes/briefjes/pamfletten in mijn bus. Gooi ze bij het oud papier, zoek er niets achter.

Misschien geloofsfanatici die op zondag niets mogen doen, en dan in juni maar alvast beginnen met het schrijven van de kerstkaartjes, samen met de hele kinderschare. En die dan rond de kerst in de bus te gooien bij ongelovigen. (Die kaartjes dan, niet de kinderschare )

Een soort Jehova-in-print, zeg maar.Je was me nét voor.
zou idd. aan de buren vragen of zei het ook hebben ontvangen. Gewoon voor de nieuwsgierigheid.

Zal ook wel vreemd opkijken als ik dat zou aantreffen in de brievenbus.
Hm, als het al van een kerk is, dan waarschijnlijk van een 'zware' kerk. Ik heb even gespiekt, maar op het kaartje dat ik van mijn kerk kreeg staat iets veel neutralers, iets met licht dat zal groeien. (maar die houden dan ook netjes rekening met leden die nooit in de kerk komen )

Trouwens, ik kan me niet voorstellen dat er geen leukere bijbelteksten zijn om op een kerstkaart te zetten - en als ze nou zo sociaal zijn, hadden ze er ook wel een naam op kunnen zetten.

Kortom: ik vind het ook vreemd
Maar wel voorzichtig vragen. Voor het geval je buren de afzender zijn...
nvt
quote:himalaya schreef op 21 december 2011 @ 17:57:

Een soort Jehova-in-print, zeg maar.Jehova's getuigen hebben niets met kerstmis, die kun je dus uitsluiten.
verba volant, scripta manent.
quote:Mieomij schreef op 21 december 2011 @ 18:23:

Maar wel voorzichtig vragen. Voor het geval je buren de afzender zijn...

''Hey buurman! Hebben jullie ook zo'n idooooote kerstkaart gekregen??''

ik ken wel ene emmanuelle maar die was geen maagd.
Apart...

Wij kregen een kerstkaart waar helemaal niets opgeschreven is, geen idee dus van wie..
Als 't een mooie kaart is zou ik 'm gewoon bij de rest hangen xD
Wij kregen een lege enveloppe, vorig jaar ook al. Iemand vind ons gewoon niet aardig en probeert het zo te vertellen
oooh knorretje, da's een goeie, en dat je dan als afzender lekker thuis gaat zitten 'gnagna'-en omdat iemand zich afvraagt wie van z'n 'vrienden' 'm niet mag B) Ga ik ook doen volgend jaar :'D
We hadden echt zoiets van alweer??? Ben nu wel nieuwsgierig
quote:hypernova schreef op 21 december 2011 @ 19:20:

ik ken wel ene emmanuelle maar die was geen maagd.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Wij krijgen elk jaar rond deze tijd de Elisabethbode, met een pamfletje van alle kerken hier in het dorp, en een agenda wanneer de kerstvieringen zijn.

Best wel tof, zowel de katholieke als de vrijgemaakt gerefomeerde doen mee, terwijl die elkaar officieel niet uit kunnen staan.

Als Snoezekind zin heeft om naar de kinderdienst te gaan, dan gaat één van ons (ik, waarschijnlijk, gelet op het vroege tijdstip) gezellig mee. Liedjes zingen, verhaaltje luisteren en een lekkere kerstkrans mee naar huis.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven