kinderen en inkomen.
woensdag 21 december 2011 om 21:13
Ik ben een beetje aan het uitzoeken hoeveel ik zal verdienen als ik minder zal gaan werken i.v.m een kindje in de toekomst.
Maar dan zit ik rond de ¤750, waar we dan de boodschappen, kleding, benzine en evt. kinderopvang van moeten betalen.
Mijn vriend verdient +- ¤1600, maar dat gaat eigenlijk bijna allemaal op aan de vaste lasten. (die met een komst van een baby uiteraard hoger worden)
Ik vind dit niet erg veel!
Hoe doen jullie dat? Is het inkomen vergelijkbaar, of wat hebben jullie om mee rond te komen?
Maar dan zit ik rond de ¤750, waar we dan de boodschappen, kleding, benzine en evt. kinderopvang van moeten betalen.
Mijn vriend verdient +- ¤1600, maar dat gaat eigenlijk bijna allemaal op aan de vaste lasten. (die met een komst van een baby uiteraard hoger worden)
Ik vind dit niet erg veel!
Hoe doen jullie dat? Is het inkomen vergelijkbaar, of wat hebben jullie om mee rond te komen?
Alles weten maakt niet gelukkig...
woensdag 21 december 2011 om 21:18
woensdag 21 december 2011 om 21:24
Kan je je vaste lasten eens wat meer uitschrijven, dan kunnen we misschien kijken waar je minder aan uit kunt geven.
En hoe kom je aan die ¤750? Heb je dat na laten rekenen op je werk? Want als je bv de helft van je aantal uren gaat werken, heb je niet maar de helft van je salaris, maar meer omdat je dan minder belasting gaat betalen.
En hoe kom je aan die ¤750? Heb je dat na laten rekenen op je werk? Want als je bv de helft van je aantal uren gaat werken, heb je niet maar de helft van je salaris, maar meer omdat je dan minder belasting gaat betalen.
woensdag 21 december 2011 om 21:26
quote:Jorina schreef op 21 december 2011 @ 21:23:
Kinderbijslag is 191 euro per 3 maanden, dus daar ga je niet rijk van worden
Het is bij ons ook altijd al op voordat ik wist dat het uberhaupt was gestort.
Maar ik lees altijd reacties van mensen die het braaf sparen voor de kinderen enzo.
Bij ons gaat het naar de boodschappen, is indirect toch ook naar dekinderen.
Kinderbijslag is 191 euro per 3 maanden, dus daar ga je niet rijk van worden
Maar ik lees altijd reacties van mensen die het braaf sparen voor de kinderen enzo.
woensdag 21 december 2011 om 21:27
woensdag 21 december 2011 om 21:27
quote:bubbelwijn schreef op 21 december 2011 @ 21:26:
[...]
Ik heb vaak niet eens door dat het op de rekening heeft gestaan
Wij betalen alles voor onze zoon van de lopende rekening, dus de kinderbijslag gaat gewoon op de grote hoop.
[...]
Ik heb vaak niet eens door dat het op de rekening heeft gestaan
Wij betalen alles voor onze zoon van de lopende rekening, dus de kinderbijslag gaat gewoon op de grote hoop.
woensdag 21 december 2011 om 21:30
woensdag 21 december 2011 om 21:33
Sparen jullie op dit moment wel veel? Of heb je veel spaargeld?
Want dan zou je er ook nog aan kunnen denken om een stukje hypotheek af te gaan lossen. De rente van de hypotheek (je leenbedrag) is waarschijnlijk hoger dan de rente die je over je spaargeld krijgt.
Wat verdien je nu als ik vragen mag?
Want dan zou je er ook nog aan kunnen denken om een stukje hypotheek af te gaan lossen. De rente van de hypotheek (je leenbedrag) is waarschijnlijk hoger dan de rente die je over je spaargeld krijgt.
Wat verdien je nu als ik vragen mag?
woensdag 21 december 2011 om 21:33