kinderen en inkomen.

21-12-2011 21:13 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje aan het uitzoeken hoeveel ik zal verdienen als ik minder zal gaan werken i.v.m een kindje in de toekomst.

Maar dan zit ik rond de ¤750, waar we dan de boodschappen, kleding, benzine en evt. kinderopvang van moeten betalen.

Mijn vriend verdient +- ¤1600, maar dat gaat eigenlijk bijna allemaal op aan de vaste lasten. (die met een komst van een baby uiteraard hoger worden)

Ik vind dit niet erg veel!

Hoe doen jullie dat? Is het inkomen vergelijkbaar, of wat hebben jullie om mee rond te komen?
Alles weten maakt niet gelukkig...
750 euro voor werk waar je een auto nodig hebt, dan hou je netto sowieso al niet veel over als je afschrijving, belasting, benzine en onderhoud er af haalt.

als jij je afvraagt hoe anderen het doen... nou als je wat wil over houden dan maak je keuzes. dan kies je voor meer inkomen (meer te werken), of je kiest om je lasten te verminderen (werk dichterbij, overige vaste lasten onder de loep nemen). misschien je overige vaste lasten eens goed bekijken?

wij huiden ruim voldoende over maar dat komt oa omdat we resp 36 en 32 uur werken (ik werk tijdens schooltijden dus slechts 1 dag BSO), allebei werken in de plaats waar we wonen en veel minder vaste lasten hebben. het zijn keuzes, en die kun je alleen zelf maken.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Goh, je wilt wel echt heeeel graag kinderen he?!
Wij hebben verzekering bij interpolis alsinéénpolis, dus wel op de goedkoopste manier. Tv en internet hebben wij de goedkoopste variant. Alles bij elkaar maakt het gewoon veel?!?!

Nu vedien ik +- ¤1050,-
quote:slempie schreef op 21 december 2011 @ 21:40:

Goh, je wilt wel echt heeeel graag kinderen he?!Ik wil ze als ik ze zelf ook kan opvoeden en dat doe je niet als je als moeder 32u/pw werkt. Zo denk ik er over.
Ik vind 700 euro netto aan woonlasten al flink. En als je straks maar 750 verdient en daar gaat nog een behoorlijk bedrag af voor de auto, dan loont het toch haast niet meer om zo ver weg te gaan werken?
quote:slempie schreef op 21 december 2011 @ 21:40:

Goh, je wilt wel echt heeeel graag kinderen he?!Er zouden eens meer mensen zo goed moeten nadenken voordat ze aan kinderen beginnen.
quote:kimmik88 schreef op 21 december 2011 @ 21:40:

Wij hebben verzekering bij interpolis alsinéénpolis, dus wel op de goedkoopste manier. Tv en internet hebben wij de goedkoopste variant. Alles bij elkaar maakt het gewoon veel?!?!

Nu vedien ik +- ¤1050,-

Dat vind ik eerlijk gezegd wel erg weinig voor 33 uur.Ben je nog erg jong?

Waarom werk je eigenlijk niet fulltime? ( geen aanval hoor, gewoon nieuwsgierigheid)
Je moet de tering naar de nering zetten. Als jij je lasten niet kunt dragen met 3 dagen, zul je meer moeten werken.

Waar komen trouwens die hoge lasten vandaan? 1600 euro is echt heel erg veel. Heb je een goed overzicht waar dat allemaal heen gaat?
quote:kimmik88 schreef op 21 december 2011 @ 21:43:

[...]

Ik wil ze als ik ze zelf ook kan opvoeden en dat doe je niet als je als moeder 32u/pw werkt. Zo denk ik er over.

Maar wel als je als vader fulltime werkt?

En als 88 je geboorte jaar is ben je nu 24? Dan zou ik gewoon nog even wachten, kun je mss nog beter werk krijgen, wat meer verdiend, in de tussentijd extra sparen/aflossen waardoor je maandlasten naar beneden gaan.

Vind het wel frappant dat je met dat salaris zo'n hoge hypotheek kon krijgen.
Ja, als ik in uren minder, dan is zo ver weg werken idd niet heel lonend meer. Maar aan de andere kant, ik heb het er zo naar mijn zin.
Tuurlijk moeten mensen goed nadenken voordat ze kinderen nemen. Ik snap alleen niet dat to vindt dat ze bij 3 dagen werken wel haar kind zelf opvoedt en bij 4 dagen niet. Als die ene dag het verschil maakt, tsja...
Ja ik ben nog jong, vandaar de lage inkomen. Ik krijg nu minimumloon. Hiervoor heb ik iets anders gedaan, waar ik meer betaald kreeg, omdat ik daar voor opgeleid was. Maar dat beviel me helemaal niet meer. Daarom ben ik wat anders gaan doen met het gevolg dat mijn inkomen daalde.

Ik werk de ene week 37 (bij ons is dat fulltim) andere week 30 uur.
quote:kimmik88 schreef op 21 december 2011 @ 21:47:

Ja, als ik in uren minder, dan is zo ver weg werken idd niet heel lonend meer. Maar aan de andere kant, ik heb het er zo naar mijn zin.Is ook lastig maar dat zijn inderdaad de keuzes die je moet maken. Wacht je nog een paar jaar zodat je een beter salaris hebt, blijf je 4 dagen werken, of ga je wel naar 3 dagen en kijk je of je op andere dingen kan bezuinigen. Waar een wil is, is een weg natuurlijk maar 750 euro vind ik niet heel veel. Maar er zijn veel mensen die het met minder moeten doen.
quote:slempie schreef op 21 december 2011 @ 21:49:

Tuurlijk moeten mensen goed nadenken voordat ze kinderen nemen. Ik snap alleen niet dat to vindt dat ze bij 3 dagen werken wel haar kind zelf opvoedt en bij 4 dagen niet. Als die ene dag het verschil maakt, tsja...Tja ik werk momenteel 3 dagen en vind het heerlijk. Heb ook 4 dagen gewerkt en geloof dat mijn dochter er niets aan over gehouden heeft ;)
je moet ook sparen van dat geld. Is geen vetpot, maar er zijn legio mensen die het ervan moeten doen. Ben het wel eens dat 1600 euro vaste lasten heel heel heel erg hoog zijn
Is het een optie om op zoek te gaan naar beter betalend werk? Ik ben namelijk even oud ongeveer en verdien hetzelfde voor minder dan 20 uur per week werken.
Weet je kimmik88, misschien is het wijs om toch nog heel even te wachten met kinderen. Ja ik weet dat geld niet zaligmakend is en dat kamertjes van MP ook heel leuk zijn, en alles wat ze nodig hebben is liefde, maar toch.... wat geld is ook wel handig.

En aangezien je nog jong bent heb je nog de tijd om even te wachten. Kijk ben je 39 is het een ander verhaal, maar zou ik zorgen dat jullie wat meer verdienen,zodat de vaste lasten is verhouding wat minder worden.
Ik lees steeds dat die 700 euro zo veel is, maar dat is het volgens mij niet hoor. Wij hebben echt geen hoge hypotheek, een huis in een relatief goedkoop deel van het land, en een rentepercentage van 4,3%, maar zitten ook wel rond de 700 euro.
quote:Jorina schreef op 21 december 2011 @ 21:55:

Ik lees steeds dat die 700 euro zo veel is, maar dat is het volgens mij niet hoor. Wij hebben echt geen hoge hypotheek, een huis in een relatief goedkoop deel van het land, en een rentepercentage van 4,3%, maar zitten ook wel rond de 700 euro.Maar je verdiend wel ¤1500 meer in de maand. Misschien ook niet toen je het huis kocht, maar blijkbaar hadden jullie wel het vooruitzicht op betere financiele tijden.
quote:flowerbombje schreef op 21 december 2011 @ 21:52:

Is het een optie om op zoek te gaan naar beter betalend werk? Ik ben namelijk even oud ongeveer en verdien hetzelfde voor minder dan 20 uur per week werken.

Doe je werk waar je ook een diploma voor hebt?

Ik weet dat ik nu best een lullig loontje heb.
Helemaal mee eens Jorina. Volgens mij zit het meer in die 900!! euro overige vaste lasten.
Voor wat ik nu doe hoef je niet hele bijzondere kwaliteiten te hebben. Functioneren op MBO-niveau is prima voor deze functie en er wordt niet om een specifiek diploma gevraagd. Beetje ervaring alleen met bepaalde activiteiten.
quote:bubbelwijn schreef op 21 december 2011 @ 21:58:

[...]

Maar je verdiend wel ¤1500 meer in de maand. Misschien ook niet toen je het huis kocht, maar blijkbaar hadden jullie wel het vooruitzicht op betere financiele tijden.

Maar ik ben ook geen 24 meer

Vond het gewoon niet extreem veel, als je tegenwoordig een huis koopt (gezinswoning) zit je daar denk ik al gauw aan.
Ik ben wel benieuwd waar die 1600 vaste lasten uit bestaan. Wij zitten zelf nog een stukje hoger, maar kunnen best bezuinigen als we dat zouden willen. Alleen het aflossen van de studieschuld en de netto kosten voor de kinderopvang kost ons al 700 euro per maand.

TO, heb je wel rekening gehouden met kosten kinderopvang wanneer je kind er is? Het gaat dus niet alleen om het daadwerkelijk minder werken en wat je dan minder overhoudt, Er gaat ook nog eens een bedrag aan kinderopvang van jullie, dan lagere, gezamenlijke inkomen af.
wat doe je dan voor werk flower?
Let's have tea...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven