Kleur in de woonkamer

19-11-2011 12:06 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen en mijn nieuwe l-vormige woonkamer is helemaal wit (ral 9010). Aan de ene kant is dat lekker fris, maar ik twijfel nu toch om 1 of 2 muurtjes een andere kleur te geven. Het is een nieuwbouwappartement, dus ik zou vooral wat meer sfeer en warmte erin willen.

De vloer die er ligt is een mooi vergrijsd eiken. Onze meubels zijn overwegend roomwit, met een paar dingen zwart(bruin) en een houten tafel. De kozijnen zijn anthraciet en de keuken is lichtgrijs (om de hoek, zie je je gedeeltelijk).

Ik zit nu te denken aan een warme taupekleur, zoals forel of lei van Histor. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik zou graag (mosterd)gele en petrolblauwe accenten willen en misschien zou een hele muur in petrol ook gaaf zijn, maar ik weet niet of dat snel gaat vervelen en wel de juiste warmte geeft.

Hebben jullie tips?
Ik weet niet of je de muur al geschilderd hebt maar ik de muur hier in de woonkamer lei van Histor geschilderd als je wilt kan ik wel een foto laten zien
Nou, dat zou eigenlijk heel fijn zijn! We twijfelen namelijk nog steeds, haha. Dankjewel!
Intussen zal de kamer wel een andere kleur hebben:)
anoniem_121046 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 09:26
Reden: Verkeerd bericht geplaatst
67.57% gewijzigd
*knip*
stippensokken wijzigde dit bericht op 20-11-2017 12:36
Reden: Oud topic...
99.02% gewijzigd
Wij hebben sinds kort een groene muur, een beetje vergrijsd groen. Ik ben er heel blij mee. Hij was eerder al rood, grijs en lavendel (om de beurt, niet tegelijk).
Je topictitel riep bij mij andere verwachtingen op. Ik lees wit, grijs, lei, taupe. Dat is toch geen kleur. Tenminste, dat is niet wat ik versta onder kleur. Het klinkt allemaal wat saai, maar ieder zijn smaak natuurlijk.
Tip: een gekleurde muur (echt kleur) kan zoveel verschil maken, zoveel karakter geven aan je huis. Gewoon durven. Je schildert het toch gewoon over als je het beu bent of toch niet zo mooi vindt?
oh. Damn. Wel heel erg mosterd zie ik nu. (ook een mooie kleur, dat wel)
Histor Sonnet! Die ga ik binnenkort gebruiken. Forel is saai, heb ik ook maar niet echt spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven