witte chocolade-frambozen taart

22-12-2011 22:10 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een makkelijk recept voor deze taart? Op google heb ik vooralsnog alleen maar ingewikkelde recepten gevonden. Ik heb beloofd om deze te maken met kerst . Alvast bedankt!
Oh! Wat lijkt me dat lekkerrrrrrr!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb vorig jaar witte chocolade met frambozen tiramisu gemaakt, mag dat ook?
Tsja, wat vind jij ingewikkeld?

Deze belooft in de begeleidende tekst minder lastig te zijn dan het lijkt op het eerste gezicht: http://www.jetskitchen.nl ... e-chocolade-en-frambozen/
Nog simpeler: http://www.foodbgood.nl/i ... taart_met_witte_chocolade
En verder is google gewoon je beste vriend
ik heb een keer ergens (weet echt niet meer waar) een recept gelezen met "schotsen" van witte chocolade erop. Heb me al suf gegoogled, maar kan het niet vinden. Mag ik op dit topic meeliften in de hoop dat iemand weet welke taart ik bedoel?
Even googelen en voila, niet erg gecompliceerd zo te lezen

Witte Chocoladetaart met Frambozen

Nodig:

frambozen (bij gebrek aan verse kun je ze uit het vriesvak van de AH halen)

400 gram witte chocolade

1 el melk

500 gram creme fraiche

200 gram bloem

50 g witte basterdsuiker

1 zakje vanillesuiker

75g boter

rasp van 1 citroen

4 eieren

steunvullingen (gedroogde bonen of linzen)

aluminiumfolie

Begin met het deeg: Meng de bloem, de suikers en de boter en kneed er een kruimelig deeg van. Voeg de citroenschil en één ei toe en kneed er een soepel deeg van. Rol er een bal van, verpak deze is plastic folie in laat een half uur rusten in de koelkast.

Verwarm de oven voor op 200 graden. Vet een springvorm in en bedek de bodem met bakpapier. Rol het deeg uit, bekleed de vorm ermee, bedek deze met aluminiumfolie, leg de steunvulling er in en bak de bodem 10 minuten. Haal de vullingen er uit en bak nog eens 5 minuten.

Verlaag de temperatuur van de oven naar 180 graden. Zet een grote pan met water op het vuur en zet er een kleiner pannetje in, zorg dat deze het water niet raakt. Leg er 300 gram chocolade in en laat smelten. Roer er daarna de creme fraiche doorheen en één voor één de eieren. Schep het mengsel op de bodem en bak de taart in ongeveer een half uur gaar.

De vulling mag in het midden nog wat blubberig zijn, dit wordt harder als de taart afkoelt. Smelt de overige chocolade met een eetl. melk au bain marie. Haal de taart uit de oven. Giet de overige chocolade eroverheen en leg er de frambozen op. Laat de taart afkoelen voor het serveren.
quote:_maris_ schreef op 22 december 2011 @ 22:16:

Ik heb vorig jaar witte chocolade met frambozen tiramisu gemaakt, mag dat ook?mariss, ik ben wel geintereseerd! Kun je het recept hier neer zetten?
Die heb ik hier vorig jaar geplaatst. Volgens mij in het Kerst 2010 topic.
champagne taart met witte chocolade en frambozen

voor16-20 personen

ingrediënten

750 ml champagne of mousserende witte wijn

250 g suiker

60 g custard

8 eierdooiers

12 blaadjes gelatine

1 l slagroom

2 pakken lange vingers (minimaal 500 g)

200 g witte chocolade, in stukjes gebroken

2 bakjes frambozen

poedersuiker

extra benodigdheden

taartvorm van 30 cm Ø of een rechthoekige bakvorm van 22-30 cm van 31/2 l inhoud

voorbereiden (minimaal 5 uur van tevoren, kan 1 dag van tevoren)

breng 600 ml champagne met 125 g suiker aan de kook en laat de suiker oplossen (let op: doe dit in een grote pan, want de champagne gaat bruisen).

Roer de custard los met 25 g suiker en de rest van de champagne en schenk het al roerend bij de kokende champagne. Laat 2 min. doorkoken, zodat het bindt.

Klop de eierdooiers los met 100 g suiker. Roer het door het champagnemengsel en laat afkoelen. Week de blaadjes gelatine 5 min. in ruim koud water. Klop de slagroom lobbig.

Verwarm de gelatine met aanhangend water tot het is opgelost, maar laat het niet koken! Roer de gelatine gelijkmatig door het afgekoelde champagnemengsel. Spatel als het mengsel lobbig begint te worden de room er luchtig door.

Bekleed de vorm met een royaal stuk plasticfolie, zodat je de taart er later makkelijk uit kunt nemen. Bedek de bodem van de taartvorm met lange vingers en verdeel de champagnemousse erover. Laat de taart minimaal 3 uur opstijven in de koelkast of 1 uur in de diepvries.

Doe de witte chocolade in een kom en zet die op een pan met een laagje kokend water, zorg ervoor dat de bodem van de kom het water niet raakt (au bain-marie). Laat de chocolade smelten, strijk het uit over bakpapier en laat hard worden, zet het evt. 15 min. in de vriezer.

bereiden: neem de taart m.b.v. het plasticfolie uit de vorm (als iemand je even helpt gaat het makkelijk) en verwijder het folie voorzichtig. Halveer de rest van de lange vingers en zet ze rondom de taart, suikerkant naar buiten. Bind er een mooi rood lint omheen.

Breek de hard geworden chocolade in stukken en steek deze rechtop in de bovenkant van de taart. Verdeel de frambozen over de taart en bestuif met poedersuiker.

Voorbereiden ± 45 min / afkoelen ± 1 uur / opstijven ± 3 uur / bereiden ± 15 min.
ik vond de topictitel zo lekker klinken dat ik maar even meelees!
Een heel simpele heb ik. Weet niet precieze aantallen, maar ik doe ook meestal maar wat.

Diepvriesframbozen in vergiet laten ontdooien/uitlekken.

Verpulver een pak (of 2) bastognekoeken.

Smelt wat roomboter in de magnetron.

Meng bastongepulver en gesmolten boter (moet niet zoveel boter bij dat het echt vloeibaar is. Beetje vla-achtige dikte).

Bastogne/botermengsel in springvorm doen.

Egaal verspreiden over de hele bodem.

Springvorm in koelkast doen en bodem hard laten worden.

Slagroom stijf kloppen met wat suiker.

Witte chocolade au bain marie smelten.

Wanneer gesmolten beetje laten afkoelen.

Springvorm met hard geworden bodem uit de koelkast halen.

Ontdooide frambozen over de boden verdelen (zoveel je zelf wilt, ik doe meestal 1 laagje en niet helemaal volgepropt).

Witte chocolade voorzichtig door opgeklopte slagroom mengen

Dit mengsel uit'gieten' over de frambozen, tot zoveel je zelf wilt.

Koel zetten in de koelkast.

Is in mijn vriendenkring altijd een succes op verjaardagen.

Veel taartbakplezier!

Alsjeblieft!
Dankjewel blackdress!!! Die zocht ik! Ga 'm gelijk opslaan en afdrukken. Geweldig!
oh, ik krijg trek van dit topic,

en ondanks dat ik beide kerstdagen moet werken denk ik dat ik wel zoiets ga maken (en man instructie's ga geven niet alles op te eten )
Oh mén die met die schotsen is echt geweldig! Ik ben gek op witte chocola en op frambozen. Gaat niet meer goedkomen dit
Ow, super!! Dank allemaal! En dat recept voor tiramisu wil ik graag hebben.
Geweldig he Tia Dalma, deze taart zit al ruim een jaar in mijn hoofd. En ik heb wat zitten googelen naar witte chocolade en frambozen.....had dus op champagne moeten zoeken of gewoon blackdress moeten loupen.

Ik ga 'm binnenkort maken! Heb een soortgelijk recept met cider en appels - die taart is ook heerlijk!
Heb al een trifle met kastanje- en mandarijnenmousse op de rol staan voor de kerst. Taart gaat voor de Oud & Nieuw sfeer (met de roze alcoholvrije bubbels die ik inmiddels heb aangeschaft). Je bent zwanger of je bent het niet, har har har
Het water loopt me letterlijk in de mond!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik moet nog een gelegenheid bedenken..komt goed - mijn schoenen verjaren binnenkort ofzo, dat moet gevierd worden
Het allerbeste en makkelijkste recept is om zo'n taart bij Bakkerij Holtkamp in Amsterdam te halen. De beste champagne framboos ter wereld!!!
Alleen zo'n k**-eind rijden (en tegen de tijd dat ik de straat in kom gehobbeld, is ie in elkaar getrild). Nah, dan liever de hobby-bakkerT uithangen! *gaat Rudolph the rednosed 's Bakery opzetten op 24kitchen *
quote:Blackdress schreef op 22 december 2011 @ 22:23:

champagne taart met witte chocolade en frambozen

voor16-20 personen

.Kunnen kinderen dit wel eten? En kan iemand me zeggen wat "aanhangend water" is? En kun je de hoeveelheden gewoon door de helft doen? DIt lijkt me heerlijk! Maar om nou voor 16 tot 20 man taart te bakken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven