Wat bezielt mannen.

23-12-2011 10:06 122 berichten
Gisteren toen ik de brievenbus leegde, was er een envelop zonder aanhef. Zo te zien was het een kerstkaart, dus ik opende de envelop en er stond; Ik hou van je....S.

Nu weet ik niet wie S is en ik was geïrriteerd, maar het zette me aan het denken over de ervaringen die ik dit jaar had met mannen.

Buurman nodigt me uit voor een wijntje omdat zijn vrouw op vakantie is, nu ken ik de buurman al meer dan 20 jaar en ik weet dat hij moeite heeft met alleen zijn. Zegt buurman tijdens een gesprekje; 'Zal ik jou eens verwennen en je een orgasme geven'? Ik heb zo snel mogelijk een eind aan de visite gemaakt en weggegaan. Bovendien buurman is al bijna 80.

Krijg ik in juni een verhuis bericht van een ex, die gescheiden was en weer verhuisde naar deze plaats. Nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik het vervelend vond, maar dat ik dus ex bleef, toch proberen om mij het bed in te krijgen. Exit..ex

Behalve dat ik nog in de supermarkt een aanbieding kreeg van een getrouwde man, dat ik ook afwees.

Voor alle duidelijkheid, ik ben geen flirt, loop altijd in een spijkerbroek met doc martens en een shirt of een trui.

Maar wat is dat mannen denken de arrogantie te hebben, om zulke voorstellen te doen en er van uit te gaan dat je gelijk er op ingaat. Werkelijk ik snap het niet.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ah gossie, die buurman!

Kijk als ik hem was kan ik begrijpen dat hij denkt: " wtf! Morgen kan ik dood zijn. Ik ga er gewoon voor".

Best dapper maar zooo slecht...
Ah gossie, wat lief toch, de 80 jarige buurman die zijn jongere buurvrouw aan biedt een orgasme te geven. Serieus? Ik vind het walgelijk.

Liefde en sex kan ook samen gaan. We hebben allemaal behoeftes, en prima als die behoefte alleen sex is en niks anders willen, maar hoe arrogant is het om daar bij voorbaat al vanuit te gaan bij een vrouw? Hoe serieus wordt je dan genomen, (leuke woordspeling :p), en hoeveel respect heeft een man dan voor je? Maar henk jan, dat is dan dus een compliment? Hoe bekrompen denk je als je dat vindt? En met jou nog zoveel andere mensen die helaas ook zo denken.
als je zo over 80-jarigen denkt (ach gossie, wat lief) dan neem je hen ook niet serieus. Ach gossie, doe je bij een baby of een puppie niet bij een volwassen vent. Heeft ook alles met respect te maken.
Ik ben 48, dus in theorie ben ik in Henk zijn beleving al afgeschreven. Nee, ik denk dat ik na dacht bij de verschillen tussen man en vrouw. Misschien ben ik ouderwets, maar ik zou het nooit en te nimmer in mijn hoofd halen om zo iets te doen.

Ik heb dus wel een aardige voorgevel, maar loop er niet mee te koop. Zoals gezegd ik ken mijn buurman al meer dan 20 jaar en hij is nooit respectloos geweest, maar nog wel een oude macho die dus nog denkt dat hij een jonge god is. Ik vind zulke uitlatingen geen compliment, omdat er vanuit gegaan wordt, dat je jubelend op hun voorstellen ingaat. En leuk gevonden over Santa, daar was ik nog niet op gekomen.
Laten we de zaak eens omdraaien.

Een vriend van me vertelde dat hij enorm in de belangstelling van vrouwen staat sinds hij een kinderzitje op zijn fiets heeft.

Ikzelf ben er lang geleden achtergekomen dat als ik een meisje wil versieren, ik over mijn vriendin moet gaan praten (ook als ik die niet heb).

Nog nooit heb ik hiervoor een duidelijke verklaring gevonden.
oude mannen kunnen heel lastig zijn.

ik heb een 65er aan mijn fiets hangen, doet het heel sneaky, kan hem niet van stalken beschuldigen.

maar toen ik het ergens aankaartte kreeg ik in bedekte termen te horen dat het eigenlijk best een eer voor me was, zo,n bemiddelde man achter me aan die er nog goed uitziet.

ik ben nl weduwe met 2 kleine kinderen.

de andere lastige mannen heb ik op vrij agressieve manier afgewezen, kon niet op een normale manier. of het werd gebracht als hulp.
wij slapen nooit.
quote:Henkjan41 schreef op 23 december 2011 @ 11:53:

Een vriend van me vertelde dat hij enorm in de belangstelling van vrouwen staat sinds hij een kinderzitje op zijn fiets heeft.

Ikzelf ben er lang geleden achtergekomen dat als ik een meisje wil versieren, ik over mijn vriendin moet gaan praten (ook als ik die niet heb).

Nog nooit heb ik hiervoor een duidelijke verklaring gevonden.Ik heb even geen bron bij de hand (geen zin om te zoeken ) maar er zijn onderzoeken naar gedaan. Het heeft kennelijk te maken dat vrouwen onbewust concluderen dat je in staat bent relaties te onderhouden en een goede vader bent. Even heel kort gezegd.
Wie al bezet is, is een goede vangst (blijkbaar).

Zelfde met trends, als je het steeds meer ziet, wil je dat ook. Als iedereen het heeft, moet het wel goed zijn.

Zoiets?

Nog nooit heb ik hiervoor een duidelijke verklaring gevonden.Ja dus? Omdat wij naar kinderzitjes kijken mogen jullie "neuken?"roepen en moeten we maar niet zeuren...
vrouwen kunnen net zo erg zijn inderdaad.

Ik ga altijd maar uit van de wijsheid: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Zo'n seniele buurman heb ik ook. Ik zwaaide altijd vriendelijk naar hem (ik ben altijd aardig tegen iedereen zolang ik geen reden heb om het niet te zijn) en op een avond stond hij op de stoep.

Het meest komische was dat hij naast andere diensten aanbood om mijn badkamer te verbouwen. Hij had nog wel wat contacten bij een bouwbedrijf en kon het bijna gratis regelen. Nou woon ik in een huurhuis .

Nadat ik hem het huis uit gewerkt had, heb ik toch maar overgordijnen aangeschaft en ik zwaai ook nooit meer naar de buren.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Nog nooit heb ik hiervoor een duidelijke verklaring gevonden.

Simpel, vrouwen willen een uitdaging en testen graag mannen. En ze hebben territoriumdrift. Hoe duidelijker een man bezet is of hoe meer vrouwen hij achter zich aan heeft, hoe aantrekkelijker hem dat maakt in de ogen van andere vrouwen.

Aan een behoeftige gewillige single man is niet zoveel uitdaging en daar valt ook weinig aan te testen.

Een bezette man daarentegen, of een papa...

(dit alles even gemiddeld genomen, uiteraard zijn er uitzonderingen, maar vaak werkt het wel ongeveer zo)
quote:duistercontinent schreef op 23 december 2011 @ 10:06:

Maar wat is dat mannen denken de arrogantie te hebben, om zulke voorstellen te doenDe arrogantie? We leven in een vrij land, dus vragen staat vrij. Als mannen het nooit vragen worden vrouwen onzeker en is het ook weer niet goed

En als antwoord op je topic titel "wat bezielt mannen": nou, testosteron en hun hypothalamus onder andere (of "hun pik" zoals sommige vrouwen het liever uitdrukken).
quote:Primabella schreef op 23 december 2011 @ 11:00:

Henkjan,

Waar haal je het vandaan? Ik heb veel ervaring met "het buitenland" maar Nederlandse vrouwen staan daar helemaal niet vaak zo bekend. Dat vind ik nou typisch Nederlands gezeur.

Ik moet je toch corrigeren hier.

Ik zit heel vaak in het buitenland, overal ter wereld.

Nederlandse vrouwen staan bekend als uitermate feministisch, weinig subtiel en onbeschaafd.

Nederlandse mannen staan bekend als watjes die hun vrouwen teveel pleasen.

Dit heb ik van buitenlandse mannen én vrouwen die in Nederland zijn geweest of veel in aanraking met Nederlanders komen.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
A man is as faithfull as his options. Gaat echt bijna altijd op, geloof me.
Oh wat herkenbaar! Ik vind echt net een envelop met kaart in de bus. Ik denk leuk, een kerstkaart maar herkende de afzender niet. Staat er: Lieve Bloemetje, fijne feestdagen liefs, Mark.

Ik herkende in eerste instantie de naam helemaal niet.... maar het blijkt dus een gast waar ik 8 maanden geleden een paar weken een fling mee heb gehad. Stelde niks voor en hij was toen ook niet bijster in me geinteresseerd en we hebben ook nooit meer contact gehad.

En het erge is, hij had me vorige week ook al ineens uit het niets gesmsd of ik een keer koffie wilde drinken. Toen moest ik al even graven wie het was en was ik al enorm verbaasd dat hij überhaupt mijn nummer nog heeft. Heb ook nooit terug gesmsd maar dat weerhield hem er dus niet van een kaartje te sturen.

Het is ook wel zo'n type die een adresboekje aanlegt en als hij een beetje alleen is dan stuurt hij het hele adresboek een sms of kaartje. Je weet nooit of iemand hapt, tenslotte...

Wat denkt zo'n vent wel niet hè. Geen enkele trots heeft ie...
Ik krijg altijd alleen maar subtiele en beleefde complimenten. Als het echt dat grove is, en het ligt niet aan je uiterlijk of omdat je een flirt zou zijn dan komt het door je gedrag. (muv de buurman, die zou dement kunnen zijn).

Toch wel ja. Want de meesten hebben hier echt geen last van. En als je gedrag er naar is wordt je gewoon met respect behandeld.
Herkenbaar ..dat ik in scheiding lag verkapte toespelingen van zeer behulpzame buurmannen haha

En op de club waarop ik zat ;;o nou jij hoeft niet bang te zijn jij hebt zo een ander:; [omdat ik er leuk uitzie]

Net of ik dan minder verdriet heb

....losers soms hoor die kerels
HAHAA nu ik terug denk

EEn man heeft wel eens tegen mij gezegt ;;kindje je doet me wateren;;; kindje is bijna 50.. haha kon er inwendig wel om lachen de man was 65 en zocht een vrriendin in mijn leeftijdscategorie

Die van zn eigen leeftijd vond hij te oud ..lees rimpelig en dat zei hij ook,

Net of hij nog zo strak was ..ahum
de enige personen die zulke opmerkingen tegen me maken, zijn eersteklas loverboys die van mij vervolgens een dikke kutopmerking krijgen.
Oke Palanja, dan neem ik mijn woorden terug. Zelf heb ik het echt nog nooit gehoord, behalve van Nederlanders zelf.
quote:palanja schreef op 23 december 2011 @ 18:02:

[...]

Ik moet je toch corrigeren hier.

Ik zit heel vaak in het buitenland, overal ter wereld.

Nederlandse vrouwen staan bekend als uitermate feministisch, weinig subtiel en onbeschaafd.

Nederlandse mannen staan bekend als watjes die hun vrouwen teveel pleasen.

Dit heb ik van buitenlandse mannen én vrouwen die in Nederland zijn geweest of veel in aanraking met Nederlanders komen.

Tja helaas klopt dit. Nederlandse vrouwen staan in het buitenland ook bekend als makkelijk en sletten.

Ik neem alles graag op als compliment trouwens, ik kan het mezelf wel aandoen dingen niet als compliment op te vatten maar daar heb ik alleen mezelf mee.
Klopt wel ja, dat hoorde ik vaak van expats in Amsterdam. Dan NL vrouwen zo feministisch en bot waren.

Maar die expats waren stuk voor stuk enorme players die niet wisten wat ze wilden, geen vaste relatie aan konden gaan en die over het algemeen al heel ontevreden waren over de NL cultuur en hun leven hier.. Dat ze dan een keer lik op stuk kregen van een vrouw die zich niet aan het lijntje liet houden vonden ze dan vééél te feministisch en bot en ineens ook týpisch Nederlands....

Uhuh...
Ik vind het zelf ook vervelend, maar mijn vriend zei laatst iets en daar had hij zeker een punt

Als de mannen daarmee ophouden zullen wij vrouwen daar echt onzeker van worden. Want ook al is het niet de meeste romantische, liefste, leukste opmerking, we hebben wel aandacht. en daar zijn we dol op
Helaas hoor je het ook van buitenlanders die elk jaar weer een flinke stroom toeristen over zich heen krijgen. Nederlandse vrouwen vallen daartussen heel erg op blijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven