Wat bezielt mannen.

23-12-2011 10:06 122 berichten
Gisteren toen ik de brievenbus leegde, was er een envelop zonder aanhef. Zo te zien was het een kerstkaart, dus ik opende de envelop en er stond; Ik hou van je....S.

Nu weet ik niet wie S is en ik was geïrriteerd, maar het zette me aan het denken over de ervaringen die ik dit jaar had met mannen.

Buurman nodigt me uit voor een wijntje omdat zijn vrouw op vakantie is, nu ken ik de buurman al meer dan 20 jaar en ik weet dat hij moeite heeft met alleen zijn. Zegt buurman tijdens een gesprekje; 'Zal ik jou eens verwennen en je een orgasme geven'? Ik heb zo snel mogelijk een eind aan de visite gemaakt en weggegaan. Bovendien buurman is al bijna 80.

Krijg ik in juni een verhuis bericht van een ex, die gescheiden was en weer verhuisde naar deze plaats. Nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik het vervelend vond, maar dat ik dus ex bleef, toch proberen om mij het bed in te krijgen. Exit..ex

Behalve dat ik nog in de supermarkt een aanbieding kreeg van een getrouwde man, dat ik ook afwees.

Voor alle duidelijkheid, ik ben geen flirt, loop altijd in een spijkerbroek met doc martens en een shirt of een trui.

Maar wat is dat mannen denken de arrogantie te hebben, om zulke voorstellen te doen en er van uit te gaan dat je gelijk er op ingaat. Werkelijk ik snap het niet.
quote:Henkjan41 schreef op 23 december 2011 @ 10:19:

[...]

Typisch Nederlands feminisme.

Als een man je mee naar bed vraagt, kun je dat ook opvatten als een compliment.

Sex tussen man en vrouw is heel normaal. Het is ook heel normaal dat als je aan iets behoefte hebt, daar iets mee te doen.

En jij mag gewoon nee zeggen, geen probleem. Maar neem het ons niet kwalijk zeg.

Moeten we toe naar een cultuur waar een man een vrouw niet meer mag uitnodigen voor sex?

Heb je de OP wel gelezen?

Mannen die hun pik achterna lopen en alleen bezig zijn met hun eigen geilheid, opvatten als een compliment?

Ach gossie, je 'mag' dan gewoon nee zeggen. Maar je 'mag' dat als vrouw een man niet kwalijk nemen hoor... ze kunnen er immers niets aan doen...

En doe je dat wel, dan ben je een 'feministe'
Alle reacties Link kopieren
ik heb anders in het buitenland de reputatie van mooie vrijgevochten vrouw oor, niks lomls of boerinnekes aan.
..popcorn?
quote:Henkjan41 schreef op 23 december 2011 @ 10:34:

[...]

Overigens hebben Nederlandse vrouwen in het buitenland het imago van lompe boerinnetjes.En Nederlandse mannen denken dat ze fantastisch zijn in bed.
wauw, er zijn dus echt mannen die het doodnormaal en complimenteus vinden om tegen een vrouw te zeggen: hé, neuken?

Nee, en dan zijn nederlandse vrouwen lomp

Nou de mannen kunnen er ook wat van.
quote:nola schreef op 23 december 2011 @ 10:31:

Eens met henkjan41.

Een man die durft is veel sxier [..]Jahaa... die 80-jarige buurman is zo sexy als hij lispelt dat hij je een orgasme gaat geven...
quote:Henkjan41 schreef op 23 december 2011 @ 10:39:

[...]

Zeg de volgende keer gewoon: "Ik sex alleen met mijn vriend", bedank hem voor het compliment, neem een slokje koffie en begin over iets anders.

Klaar.

Dan sta je 'boven' de situatie.

Ik zeg niet dat ik niet boven zo'n situatie sta, want ik heb geen 'last' van dergelijke opmerkingen zoals TO dat wel heeft. Je raakt er vanzelf aan gewend, ookal blijft het irritant en (voor mij) een enorme afknapper.

Nogmaals: de opmerking 'je moet het maar als compliment zien' (oftewel: het is normaal, het ligt aan jou) vind ik onzin. Ik vind het namelijk niet normaal.
@Henkjan

"Zal ik je een orgasme geven" is geen compliment. Dat is gewoon fout en treurig. Dat jij denkt dat dat een compliment is, is ook fout en treurig. En als een vrouw er wat van zegt meteen de "feminisme" kaart spelen....tss...jochie.

Ik herken het wel van OP. Niet zozeer dat mannen toenadering zoeken, prima hoor, maar de manier waaróp en de situatie waarin. Of de mannen die het doen.

Een kerel van 80 die denkt dat je als vrouw zit te wachten op hem lijdt naar mijn mening aan een totaal gebrek aan zelfinzicht.

Ik heb ook vaak dat ik denk "wat bezielt zo'n man?". Alsof ik zit te wachten op de aandacht van een ouwe gek van 80 of een getrouwde kerel. Laatst weer een collega aan mijn fiets hangen die me wel zag zitten. Maar "gewoon" en "uiteraard" een relatie.
van getrouwde mannen is zo'n voorstel wel triest hoor. Van een man van tachtig een beetje te optimistisch hahaha
..popcorn?
quote:pixiemorgan schreef op 23 december 2011 @ 10:42:

@Henkjan

Dat jij denkt dat dat een compliment is, is ook fout en treurig.

Dat heb ik ook nergens beweerd.

Dames, al dat gejengel houdt vanzelf een keer op.

Zo rond je 40e.

Maar ja, dat vind je dan ook weer niet leuk.
ik had een collega (hij is godzijdank ontslagen) die een vrouwelijke collega stalkte. Hij kwam bij haar aan de deur, belde, sms'de en als ze toevallig allebei moesten werken (wel verschillende afdelingen) wachtte hij haar op na werktijd. Was gewoon eng.

En ze had gewoon een vriend en dat wist die stalker ook wel, maar hij bleef volhouden, zelf na dreigementen van die vriend.

En dit was geen incident, hij had het eerder bij collega's gedaan. Alleen die durfden er niks mee en zijn zelf weggegaan, zij heeft het aangekaart bij de leidinggevende en daarop is hij dus ontslagen (ook om nog andere redenen).

Is stalken ook een compliment of 'mogen' we in dit geval wel denken 'wat bezielt zo iemand? '
quote:Henkjan41 schreef op 23 december 2011 @ 10:46:

[...]

Zo rond je 40e.

Maar ja, dat vind je dan ook weer niet leuk.Das gelul, het is nu erger dan ooit

[...]

Zo rond je 40e.

Maar ja, dat vind je dan ook weer niet leuk.

Ik ben blij en dankbaar dat ik van die onzin verlost ben.

Als je zelfs een versierpoging moet ondergaan als je de uitvaart van je moeder probeert te regelen, dan gaat de lol er wel van af en als de orthopedisch chirurg zijn pik belangrijker vindt dan jou pijn, dan gaat de lol er ook wel van af.

Nu ik 50 ben, heb ik zo nu en dan wel wat aan mijn fiets hangen, maar van het luidruchtige gehijg ben ik gelukkig af.

[...]

Je zou je eigen reacties nog een keer moeten nalezen...
Ach, hij zegt ook dat hij klaar is met dit topic maar hij kan het toch niet laten haha...

Kan hem geen ongelijk geven. Welke 'volwassen' kerel wil er nou niet zijn mening over vrouwen in Nederland verkondigen op een forum van een vrouwen-blad.
quote:Cateautje schreef op 23 december 2011 @ 10:50:

[...]

Ik ben blij en dankbaar dat ik van die onzin verlost ben.

Als je zelfs een versierpoging moet ondergaan als je de uitvaart van je moeder probeert te regelen, dan gaat de lol er wel van af en als de orthopedisch chirurg zijn pik belangrijker vindt dan jou pijn, dan gaat de lol er ook wel van af.

Nu ik 50 ben, heb ik zo nu en dan wel wat aan mijn fiets hangen, maar van het luidruchtige gehijg ben ik gelukkig af.Dan heb ik nog een lange weg te gaan... ik ben 26..
quote:Henkjan41 schreef op 23 december 2011 @ 10:19:

[...]

Typisch Nederlands feminisme.

Als een man je mee naar bed vraagt, kun je dat ook opvatten als een compliment.

Sex tussen man en vrouw is heel normaal. Het is ook heel normaal dat als je aan iets behoefte hebt, daar iets mee te doen.

En jij mag gewoon nee zeggen, geen probleem. Maar neem het ons niet kwalijk zeg.

Moeten we toe naar een cultuur waar een man een vrouw niet meer mag uitnodigen voor sex?

hm, je hebt inderdaad niet beweert dat JIJ het een compliment vindt, maar je vindt wel dat WIJ het maar als compliment moeten zien.

En een man mag een vrouw best voor seks uitnodigen, maar er wordt door ons gevraagd om meer subtiliteit en inlevingsvermogen.

De doorsnee vrouw wordt niet heet van een 80-jarige die je een orgasme aanbiedt.

De meeste vrouwen worden trouwens ook niet heet van een jonge vent die 'hé neuken' fluistert, maar willen versierd worden.

En nee is gewoon nee, niet ja of misschien wel als je het nog eens vraagt.

Stalken is niet romantisch, maar treurig en eng.

Een vrouw met een relatie zit niet op jou te wachten (en als dat wel zo is moet ze zelf maar initiatief nemen).

Als je bij de dokter zit, wil je een recept of behandeling, geen seksuele toenadering.

Idem bij de hypotheekadviseur, uitvaartbegeleider, of gewoon als je zelf op je werk zit.

Vrouwen vinden stiekum knijpen in je billen niet sexy.
Henkjan,

Waar haal je het vandaan? Ik heb veel ervaring met "het buitenland" maar Nederlandse vrouwen staan daar helemaal niet vaak zo bekend. Dat vind ik nou typisch Nederlands gezeur.
quote:MEFunny schreef op 23 december 2011 @ 10:58:

[...]

Dan heb ik nog een lange weg te gaan... ik ben 26.. Ja, of je moet ineens 30 kilo aankomen door omstandigheden, dat is ook een succesnummer. Dat was bij mij de reden dat het rustig werd, op zich heeft het met leeftijd niets te maken. Er zijn genoeg mannen die door leeftijd heen kijken en niet zitten te wachten op een jong ding.
Wat gek, dat gebeurt mij zelden of nooit. Ik ben vast niet zo aantrekkelijk als de TO.
TO, je buurman is gewoon seniel. Vergeet het en ga verder.
Toen ik van baan veranderde (ik was eind twintig en vrijgezel) kreeg ik ineens ook onaangenaam veel aandacht van sommige nieuwe mannelijke collega's. Mijn pogingen om leuk contact op te bouwen werden blijkbaar gezien als een vrijbrief om aan mijn kont te zitten. Een andere collega wees naar zijn trouwring en zei dat hij daar geen waarde aan hechtte. En weer een andere legde onder de bar zijn hand op mijn bovenbeen. En dat alles op 1 avond. Ik vond het bijzonder onprettig en zag het ook echt niet als een compliment.
quote:feeks schreef op 23 december 2011 @ 10:48:

[...]

Das gelul, het is nu erger dan ooit

Dat is mijn ervaring eigenlijk ook. Een paar weken geleden had ik enorme sjans in de auto op de snelweg. Terwijl hij langs het kinderzitje moest kijken dat bij mij op de passagiersstoel staat En ik ben 40 en zie er volgens mij ook wel zo uit.

Zolang het niet te grof is, voel ik me meestal wel gevleid, eigenlijk.
Een man is nou eenmaal errugg gevoelig voor vrouwelijk schoon, maar als ie je zo snel benadert voor seks vind ik dat eerder respectloos dan n compliment. Hij denkt/hoopt dan blijkbaar dus dat jij wel makkelijk t bed in te krijgen bent, wat dat over hem zelf zegt daargelaten, maar het is pas echt een compliment als ie moeite doet voor je liefde en niet voor je seks. Ze zullen t altijd proberen maar ik denk dat je heel wat respect wint als je uitstraalt dat je voor de liefde gaat en er geen losse seks te halen valt.
maar het is pas echt een compliment als ie moeite doet voor je liefde en niet voor je seks.

Daar zeg je me wat, maar dan is de benadering ook wel heel anders natuurlijk. Een man weet dondersgoed wanneer hij echt voor een vrouw gaat of alleen maar wilt neuken en alleen maar willen neuken vind ik geen compliment, Ik vind het hoerig van zo'n man.
quote:waranaka schreef op 23 december 2011 @ 10:42:

[...]

Jahaa... die 80-jarige buurman is zo sexy als hij lispelt dat hij je een orgasme gaat geven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven