Gezondheid alle pijlers

Persona

24-12-2011 22:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onlangs, na 14 jaar,gestopt met het slikken van de pil. Niet om zwanger te raken, echter wel in de nabije toekomst maar is niet de reden voor het stoppen. Ik was er gewoon klaar mee. Ik ben hierna de komende 2 keer weer op de normale ongesteld geworden. Heb me ook nog nooit zo goed gevoeld zonder de 'pillen troep'. Aangezien we niet nu gelijk willen beginnen met proberen zwanger te raken en ik geen hormonen spul meer wil binnen krijgen ben ik aan het zoeken naar andere mogelijkheden. Condoom willen we beide niet. Nu heb ik gelezen over Persona en wil graag weten wie hier mee bezig is , hoelang en wat jou idee en ervaring hiermee is. Alvast bedankt!
Persona, dat is toch eigenlijk hetzelfde als de kalender methode of haal ik iets door elkaar?
Ik zweer nog steeds bij voor het zingen de kerk uit gaan
Www.persona.nl , het komt een beetje op hetzelfde neer alleen iets nauwkeurig ( denk ik ). En voor het zingen de kerk uit vind ik ook een beetje gevaarlijk en niet fijn
(sorry alvast voor eventuele spelfouten, tik op een iphone)
Wil je de gok nemen dat je toch zwanger raakt?

Waarom geen condooms gebruiken?

Ik heb een tijdje persona gebruikt om zwanger te raken, niet andersom. Ik vind het geen anticonceptie.
Ik heb het gebruikt om zwanger te worden, dus keek niet naar de rode of groene lampjes, maar juist naar het eisymbool. Als een eventuele (ongeplande) zwangerschap niet ongewenst is het een redelijke methode, idd niet veel anders dan de kalendermethode, wat nauwkeuriger denk ik, na een aantal maanden én bij een regelmatige cyclus. de kans op een zwangerschap is meen ik 6%? Is best behoorlijk.
Ja. Je hebt ook gewoon zoiets als condooms, zitten ook geen hormonen in en is een stuk veiliger.
Wat is er toch mis met condooms? Neem het op in het spel! Leer jij eens hoe je dat op een zeer prettige manier bij hem om kan doen! Experimenteer er toch eens mee!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
We zijn al 7 jaar samen en hebben een goede basis , we willen in 2012 ergens 'beginnen' dus eventuele zwangerschap is geen ramp. Condooms willen we beide niet om de welbekende redenen, gedoe, moodkiller, en vind het gewoon niet 'intiem' ,kan iedereen zijn eigen mening over hebben. Ook met oog op de toekomst om wel te zwanger te raken lijkt me dit een handig apparaat. Maar goed ,iemand zei het is geen anticonceptie maar zo word het min of meer wel omschreven en het werkt toch ook gewoon zo? Ik wil graag weten wie dit dus wel zo gebruikt en ben benieuwd of de 95% wel klopt.
Je weet dat zaad onder optimale omstandigheden wel een week in leven kan blijven? Dat houdt praktisch in dat je ongeveer anderhalf á twee weken tijdens je cyclus geen seks kunt hebben. Tel daar nog je menstruatie bij op en je houdt weinig over.
Een week is wel uitzonderlijk, normaal gesproken 2 tot 3 dagen, en zoals ik eerder zei, het is geen ramp indien het toch gebeurd.( een ramp zou zijn om 2 weken geen sex te hebben ) ,Ik wil graag weten of er uberhaupt vrouwen zijn die dit op deze manier , dus wel voor anticonceptie, hebben gebruikt voor langere tijd.
MizzK, zaad kan echt een week overleven! Momenteel ben ik bijna 35 weken zwanger van een zaadje dat het een week overleefd heeft, vandaar.

Zelf heb ik geen ervaring met Persona, maar ik heb een vriendin die zwanger is geworden na een "negatieve" uitslag op de Persona. Waarschijnlijk was dat ook een lang levende zwemmer!
MizzK, ik heb ervaring met de persona.

Ik persoonlijk vond het een prettig anticonceptie middel.

Ben nooit zwanger geraakt, maar ja dat kan ook aan mij persoonlijk liggen natuurlijk .

Als je vragen hebt mag je mij wel mailen hoor, ik heb de persona nog en als je wil mag je hem hebben voor 30 euro, (krijg je er verse duracell batterijen bij). De teststaafjes moet je dan zelf nog kopen.

Maar als je liever een nieuwe wil kopen kan dat natuurlijk ook.
Help iedereen een handje
Ik heb hem ook een tijdje gebruikt om niet zwanger te raken in dezelfde periode als jullie zitten (waarin een baby wel gewenst is). Later heb ik hem gebruikt om zwanger te worden.

Erg prettig!

Ik heb hem ook ter overname liggen hier.

Ons gezin is compleet.
Zebra hoelang heb je de persona gebruikt als anti conceptie? En hoe snel was je daarna zwanger toen je hem als zodanig ging gebruiken? En krullebol waarom gebruik jij hem niet meer als ik zo vrij mag zijn ?
Jaren naar tevredenheid gebruikt. Ik zag ze (startpakket met computertje) van de week bij de Etos liggen met 50% korting.
quote:MizzK schreef op 26 december 2011 @ 23:22:

Zebra hoelang heb je de persona gebruikt als anti conceptie? En hoe snel was je daarna zwanger toen je hem als zodanig ging gebruiken? En krullebol waarom gebruik jij hem niet meer als ik zo vrij mag zijn ?...
anoniem_130895 wijzigde dit bericht op 29-12-2011 20:51
Reden: Geen respons meer, info weggehaald!
% gewijzigd
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven