Moeder/zoon relatie

28-12-2011 16:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 30 jaar,

Mijn ouders scheiden toen ik 7 werd (op mijn verjaardag)

Vader ging weg en ik woonde met zus bij ma totdat ik 23 werd en op kamers ging en studeren etc.

Moeder kreeg na lange tijd (7 jaar) een vriend die bij zus en mij niet in de smaak valt...hij kan gewoon niets inbrengen naast mijn echte vader.

Ma woont nu bij hem in z'n saaie huis, in een saaie straat in een vervelende stad waar hij toevallig werkt.

Hemelsbreed 150 KM verderop.

Ma klaagt erg dat ze mij haast nooit meer ziet en dat ik slecht contact neem of gewoon 'niet'.

Ik voel me er een beetje rot bij maar heb eerlijk gewoon geen zin in haar en hem...er is ook niks te vertellen tegen elkaar.

Sommige mensen vinden het een soort verplichting, zo van, dat hoort toch zo (naar je moeder gaan) maar ik heb gewoon nauwelijks een klik.

De relatie helemaal beeindigen lijkt me iets te...lomp ofzo...

Zelf woon ik een jaar of 4 samen en we hebben het goed en ik kan erg goed met schoonmoeder en vader.

Mijn vriendin geeft me een zee aan ruimte om dit uit te zoeken en is erg voorzichtig om me maar niet te sturen.

Maar toch kom ik hier niet uit.
Zijn de problemen met je moeder begonnen toen de nieuwe vriend kwam of was de "klik" er al niet voor die tijd?
Ik zou eerst eens iets doen aan je vréselijk negatieve houding, want dat helpt natuurlijk voor geen meter he, en je overdrijft zwaaaaar.

Jij houdt toch ook van je vriendin? Nou, je moeder houdt van die man, en dan mag jij hem, zijn stad, zijn huis, en zijn hoofd 20 keer saai vinden, je hebt t maar te accepteren.
Tja, geen klik is voor mij een reden om een vriendschap te beeindigen. Maar het is wel je moeder.....

Is jouw gevoel van 'geen klik hebben' haar verdriet waard?

Hier bedoel ik niet mee dat je wekelijks op de koffie zou moeten gaan, maar contact helemaal verbreken gewoon omdat je er niet zoveel aan vindt, vind ik best ver gaan.
quote:flowerbombje schreef op 28 december 2011 @ 16:24:

Zijn de problemen met je moeder begonnen toen de nieuwe vriend kwam of was de "klik" er al niet voor die tijd?Goede vraag, ik had rond mijn twintigste, toen haar vriend opdook, ook haast geen klik met haar.
quote:Popje1975 schreef op 28 december 2011 @ 16:34:

Ik zou eerst eens iets doen aan je vréselijk negatieve houding, want dat helpt natuurlijk voor geen meter he, en je overdrijft zwaaaaar.

Jij houdt toch ook van je vriendin? Nou, je moeder houdt van die man, en dan mag jij hem, zijn stad, zijn huis, en zijn hoofd 20 keer saai vinden, je hebt t maar te accepteren.Inderdaad.
Eens met de rest! Geen "klik" met je moeder, kom op nou! Hoe kan het nou dat jij tot je 23e thuis hebt gewoond en nu geen contact meer wilt? Is er iets naars voorgevallen ofzoiets? Ik vind het vrij logisch dat je moeder klaagt dat jij er nooit bent! Wekelijks op de koffie is misschien teveel gevraagd, maar een wekelijks belletje en een maandelijks of tweewekelijks bezoekje moet toch zeker kunnen? En je moeder is zelf verantwoordelijk voor de levenspartner die ze kiest, het maakt niet uit dat dat in jouw ogen een saaie kerel is, als je moeder er maar gelukkig mee is.
Gewoon een keertje bellen. Vertellen hoe het gaat, koetjeskalfjes praat..

Het is je moeder, breken omdat je geen klik hebt vind ik een beetje jammer.. Als je kids krijgt, wil je toch ook een oma?
Hoe is de relatie met je vader? En met je zus en moeder?
Geen klik? Ik ben zelf moeder en mijn god, wat voor energie het kost een paar koters groot te brengen... Je hebt er geen benul van als je zelf geen kinderen hebt. Tenzij ze je heeft mishandeld, verwaarloosd oid, mag je alleen daarom zo nu en dan wel even langs gaan.
Geen klik?

Het kan idd dat je twee verschillende karakters bent met een hele andere kijk op de wereld.

Maar het is je moeder for crying out load!

Mits er geen nare dingen voor zijn gevallen lijkt het mij gewoon normaal regelmatig je gezicht aan je moeder te laten zien( en andersom) en af en toe te bellen hoe het met haar gaat.

En ja, je moeders leven gaat ook door na een scheiding, ze is kennelijk gelukkig met deze " saaie" setting . Gun haar dat gewoon.
Soms heb je geen klik, dat is dan zo.

Is dat verschrikkelijk, nee

Vind je het erg dat je geen klik hebt, dan kan je een klik zoeken met jouw moeder, door te kijken of jullie een gezamelijke interesse hebben. Of iets doen wat moeder erg leuk vind, het is mooi om iemand anders te zien genieten van bijvoorbeeld een dagje weg, dan kan je je misschien meer een band creeeren.

Voel je je rot omdat moeder klaagt, of omdat jezelf ook vind dat je meer contact op zou kunnen nemen?

Duur dichtgooien zou ik niet doen, maar een minimaal aan contact wat jij kan opbrengen en wat voor moeder het minimale is, wat ze kan accepteren.
Ook al kost opvoeden heel veel energie, wil dat niet zeggen dat kinderen iets aan de ouders verschuldigd zijn.
Wat een sociaal gewenste reacties hier. Ik heb zelf ook een zeer afstandelijke relatie met mijn moeder. Gewoon omdat zij een heel andere persoonlijkheid is dan ik.

Voelt dit goed? Nee niet helemaal. Soms zou ik willen dat het anders was. Maar dat zou betekenen dat zij of ik moet veranderen. Dat is volgens mij onmogelijk en bovendien wil ik mij niet anders voordoen dan ik ben.

Waarom zou je iets verplicht zijn naar je moeder of vader?

Je familie heb je nou eenmaal niet voor het uitzoeken.

Ik kan me ook goed voorstellen dat als je moeder een nieuwe relatie heeft waar je dan ook al geen klik mee hebt, er niets is om voor langs te gaan. Als je dan persé van het nare gevoel af wil zou je ook je moeder alleen uit kunnen nodigen of een keer meenemen naar een restaurant.

Ik heb dat ook wel gedaan, maar het voelde als een doekje voor het bloeden. Het zit niet goed tussen ons en zo zal het blijven. Ik heb er overigens wel jaren over gedaan om hier een soort van vrede mee te hebben.

Het zij zo. Sterkte Tiljan!
dank je secondlife, dat doekje voor het bloeden komt mij ook bekend voor...
Dus ze was wel goed toen je tot je 23e bij haar bleef wonen,maar omdat haar vriend niet op pappie lijkt en je er geen klik mee voelt blijf je weg. En jij bent 30?
Kreeg je moeder nou op je 14e (7 jaar na de scheiding) of op je 20e een nieuwe vriend? In het laatste geval vind ik je érg egocentrisch.

Je hebt tot je 23e thuis gewoond, dus alle tijd gehad om op een volwassen manier met deze man om te (leren) gaan, hem te leren kennen. Als hij echt zo vreselijk was, waarom ben je dan nog zo lang thuis blijven wonen? Beetje opportunistisch.

Ik vind niet dat je als kind iets verplicht bent aan je ouders, alleen maar omdat ze je ouders zijn. Ik vind wel dat je in ieder geval íets je best mag doen om een relatie met je moeder te onderhouden, helemaal als zij dat graag zou willen en als er helemaal niks extreems slechts is voorgevallen.

Je OP getuigt in mijn ogen van erg weinig volwassen inzicht.
Het geval is ook dat ik bijzonder weinig contact met mijn vader had, dit is sins een jaar of drie veranderd en ik kan nu heel goed met hem en merk hoe erg ik een vader heb gemist. ik zat alleen maar tussen de dames vroeger en dan heb je als man wordende niet veel om je aan te slijpen.

Mijn moeder lijkt vaak ongelukkig in haar huidige situatie en het voeld vaak of zus en ik het leven leuk moeten maken.

uiteindelijk blijft er een soort medelijden over inplaats van liefde.

ik ben de plussen en minnen tegenover elkaar aan het zetten en denk niet dat ik 100 % uit mijn moeders leven kan verdwijnen.

Allen bedankt voor de reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven