Bore out
vrijdag 27 maart 2026 om 17:34
Ik werk bijna 3 jaar in mijn huidige functie. In het eerste jaar waren er veel nieuwe dingen om me eigen te maken en had ik vaak last van stress (onzekerheid of ik het wel goed deed). Daarna kwam er langzaam aan ontspanning en ging het werk me goed af. Écht superleuk heb ik het werk nooit gevonden, maar de laatste 1,5 a 2 jaar staat het me steeds meer tegen. Er is weinig werk en de taken zijn niet uitdagend. Ik merk dat ik slomer en slomer wordt. Soms doe ik een halve dag over het versturen van één email. De weinige taken die ik heb stel ik uit. Ik zit constant op mijn telefoon. De laatste weken is het min of meer onhoudbaar geworden, ik ben vermoeid, onverschillig en wat ik het liefste doe (sporten) gaat nauwelijks omdat ik een enorm hoge hartslag heb. Stond vandaag bijna te janken in de sportschool.
Twee weken geleden mijn leidinggevende geinformeerd dat ik niet op mijn plek zit en ze was heel begripvol. Ik heb gesolliciteerd op een andere interne functie en ben daar deze week aangenomen. Het is denk ik niet mijn droombaan, maar geeft wel meer kans op doorgroeien tzt. Ik voel me alleen helemaal niet blij en vooral labielig, alsof alles van de laatste tijd eruit komt.
Herkenbaar? Wou het even van me af schrijven.
Twee weken geleden mijn leidinggevende geinformeerd dat ik niet op mijn plek zit en ze was heel begripvol. Ik heb gesolliciteerd op een andere interne functie en ben daar deze week aangenomen. Het is denk ik niet mijn droombaan, maar geeft wel meer kans op doorgroeien tzt. Ik voel me alleen helemaal niet blij en vooral labielig, alsof alles van de laatste tijd eruit komt.
Herkenbaar? Wou het even van me af schrijven.
vrijdag 27 maart 2026 om 20:46
Ik weet niet hoe oud je bent maar het klinkt nogal puberaal, klagerig? Ik weet niet zo goed hoe ik het anders op moet vatten?
Je kiest zelf voor een baan, toch?
Dat het werk te eentonig blijkt is een helder teken om verder te zoeken. Een "bore out" is een onzinnige term en geeft bij mij aan dat iemand het werk niet aan kan.
Goed dat je nu een andere baan hebt gezocht die beter bij je vaardigheden en interesses past. Veel succes ermee!
Dat het werk te eentonig blijkt is een helder teken om verder te zoeken. Een "bore out" is een onzinnige term en geeft bij mij aan dat iemand het werk niet aan kan.
Goed dat je nu een andere baan hebt gezocht die beter bij je vaardigheden en interesses past. Veel succes ermee!
vrijdag 27 maart 2026 om 21:01
Ik ben het daar niet helemaal mee eens want ik snap TO wel. Ik had dit toen ik een periode vooral met excel moest werken en data moest controleren. Die dagen duurden zo ontzettend lang en het was heel vermoeiend doordat er weinig uitdaging was.Joepie40 schreef: ↑27-03-2026 20:46Ik weet niet hoe oud je bent maar het klinkt nogal puberaal, klagerig? Ik weet niet zo goed hoe ik het anders op moet vatten?
Later veranderde ik van positie maar bleef ik in dezelfde organisatie en dat scheelde veel. Toen had ik het alleen als m’n baas op zakenreis was. Er was dan zo weinig te doen, terwijl ik juist energie kreeg als werk heel snel en actief was.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in