Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
Succes met de autorit Es! Mijn ervaring is dat lange autoritten met die kleintjes eigenlijk wel prima te doen zijn. Zo rond de 2 jaar begint het juist lastiger te worden vind ik. Een baby slaapt juist vaak extra ion de auto omdat het zo lekker 'hobbelt'. Misschien heel af en toe even achterin gaan zitten om met haar te 'kletsen'? En inderdaad er af en toe even uit.

Maar nogmaals; hier nooit problemen gehad. Sterkt en vooral heel veel plezier! Ook alvast de beste wensen voor 2012!

Zo Fruitfris! Dat zijn nog eens nachten. Klinkt als een heerlijke tijd in CP. Lekker hoor!

@7up: Zou best kunnen hoor dat hij nog een beetje van slag is door kerst.

Graag gedaan Reen! :-)

Hier vannacht met de gewatteerde slaapzak geslapen. En dat zag er lekker uit. Ze kwam rond half 3 en toen om 5 uur werd ze weer wakker. Ik heb haar toen alleen even gesust. Ze viel weer in slaap en kwam om half 8. Prima dus!

Het uitbakeren heeft hier succes. Ze heeft het toch niet echt meer nodig. Fijn!

Verder is man vrij maar nu weer ziek. Ikzelf voel ook een beginnende keelpijn opzetten. Daarna zoon nog even en dan zijn we allemaal ziek geweest.

Kate is weer helemaal beter. Ze heeft gelukkig geen koortst meer gehad maar is wel een paar dagen verkouden geweest. Veel hoesten (en dan huilen want pijn in haar keeltje) en je hoorde haar helemaal vol zitten met ademen. Maar gaat alweer heel goed!

Ik vind haar toch een leukerd! Zeker nu met dat lachen. Dan wordt ze s'ochtend wakker, buig ik me overe haar wiegje en dan die grote schaterlach... Heerlijk toch?

En gisteren waren dochter en zoon met opa en oma zwemmen. Komen ze terug. Dochter helemaal blij om me weer te zien. Staat ze op een gegeven moment heel lief en naddenkend naar me te kijken, loopt op me af en zegt; mama is zooooo lief! Te leuk vind ik dat!

Tja, het is rijkdom die kind(eren). En nu hou ik op want nu klink ik heel erg als mijn moeder, haha!

Fijne dag iedereen!
Om antwoord te geven op de vraag waarom ik al wil uitbakeren, ik wil gewoon dat S 'los' kan slapen, en als hij straks gaat draaien mag het inderdaad toch niet meer. Dus dan wil ik het eigenlijk liever helemaal afgebouwd hebben. Maargoed, ik heb S vannacht gewoon weer ingebakerd, want hij was gisteren helemaal van slag, weer hele korte slaapjes, veel huilen, aan de borst in slaap vallen en daardoor slecht drinken.. Hoeft natuurlijk niet door dat nachtje in de puckababy te komen, maar ik denk dat het voor S nog iets te vroeg is om uit te bakeren. Dus we gaan er nog wel eventjes mee door.
Dan zou ik het inderdaad nog maar even blijven doen Sperzie. Over een klein tijdje gaat het misschien wel en je hebt nog wel even toch? En een dikke slaapzak als vervanging werkt hier wel denk ik. Ligt ze toch een beetje ergens in ipv helemaal los. Misschien proberen voor straks?
hallo hier nog steeds last van mn buik maar verder gaat t wel.

sinds gister heeft de kleine geleerd om in zn eigen bedje te slapen.

hij sliep gister twee x meer dan twee uur en ook nu ligt die weer.heerlijk

zo heb ik eindrlijk tussendoor tijd voor t huishouden.

ben zo trots op m.

linnepin mn vriend is er nu weer alleen op vrydag en zaterdag.

dus ja veel komt op mama neer.

t gaat goed alleen is t soms extra zwaar als je zelf niet lekker bent zoals

mij vaak.

ik geniet ook vollop van mn mannen en hij lacht gelukkig veel tussendoor

vooral als zn grote broer voor m komt staan schatert hij t bijna uiy.

ook begint die zn geluidjes te testen alsof hij al wilt mee praten

zo schattig.fijne dagen nog allemaal.
Noerie, officieel hebben we nog alle tijd, S is nu 8,5 week! Maar je hoort ook wel eens dat kindjes met 3 maanden al kunnen draaien. Nu maakt S nog geen aanstalte hoor, hij zit nu net in de fase dat hij zijn beentjes gebruikt om wild te trappelen.

Vandaag gaat het al een stuk beter met S, heb hem om 9.30 vanmorgen in zijn bedje gelegd, en het is nu nog steeds nagenoeg stil. Als hij straks wakker is ga ik hem lekker in bad doen. Ook vannacht leek het trouwens weer meer op zijn oude schema 22.30 - 4.15 - 8.30
@es: net als noerie zijn lange autoritten hier geen enkel probleem. Ik voed J voordat we weg gaan en in de auto slaapt hij heerlijk. En trouwens, je schreef laatst iets over slapen in de maxicosi; af en toe is dat volgens mij echt geen probleem hoor! Op tweede kerstdag sliep J zo vast in de auto dat hij na aankomst bij mijn moeder nog drie kwartier door sliep in de maxi cosi. Lekker laten liggen dan vind ik.

@noerie: leuk hè die lach 's morgens vroeg? In het weekend ligt J 's morgens bij ons in bed en dan is hij ook zo vrolijk! Hoe zijn de ochtenden als je meer kinderen hebt?

@7up: het is inderdaad wel heel grappig, die overeenkomsten tussen onze jongens! Ik vermoed trouwens dat de nachtvoedingen terug zijn omdat hij overdag minder is gaan drinken. Hij ziet en hoort nu namelijk zoveel van zijn omgeving dat hij val afgeleid is tijdens de voeding. Als hij naar het KDV gaat wordt dat anders want dan drinkt hij vaste hoeveelheden per voeding
Es, Echt goed om te horen hoe relaxed jij met A omgaat. Dat geeft jezelf veel meer rust. Als ik A naar bed breng omdat ze begon te gapen, maar eenmaal in bed kijkt ze met helemaal wakker aan. Dan gaat ze gewoon lekker terug mee naar beneden. Als ze echt moe is dan valt ze in de box, in de wipstoel of op schoot toch wel in slaap en dan gaat ze alsnog naar bed.

Ik wens jullie een goede reis. A zal vast lekker slapen onderweg.

Noerie, idd wat een rijkdom! Wat leuk ook dat je kinderen met hun grootouders hebben gezwommen. Die zullen ook wel helemaal trots in het zwembad rond hebben gelopen met die kleintjes. En dan die uitspraak van je dochter. Echt genieten.

Milo, fijn dat je vriend er morgen weer is. En dan even lekker uitrusten hè.

Hier weer een erg lange nacht. Wel wat later deze keer. Pas rond 01:00 was ze echt moe genoeg om te slapen. Tussen 0:00 en 01:00 was ze echt klaarwakker. Wij ook, dus geen probleem. Vanochtend werd ik rond 10:00 wakker en A was ook een beetje aan het wakker worden. Na het douchen heb ik haar laten drinken.

Nog even lachen: Afgelopen vrijdag stonden we op het punt om te vertrekken naar CP. Ik ging nog even A verschonen. Maar was alleen plas. Ik was net weer beneden toen ze een spuitluier kreeg. Vriend was aan de beurt. Daarna ging hij weg om de auto voor te rijden. Maar A ging weer poepen. De beurt was weer aan mij. Toen ik met koffers en al bij de voordeur stond.....nog een keer! Ik keek nog hoopvol of vriend al in de buurt was. Maar helaas.

Uiteindelijk konden we met een schone A onderweg.

Zo, A ligt lekker in haar bed, dus ik ga maar eens aan het werk. (en kolfen tegelijk. Leve de handsfree)
O ik geloof trouwens niet echt dat bv voedzamer is dan fv. Want volgens En drinken kindjes van drie maanden gemiddeld 900 ml per etmaal, ongeacht fv of bv (dat had ik ergens gelezen maar ik weet er niet zoveel van verder). Ik denk eerder dat je als je de fles geeft dat je dan de hoeveelheid melk per voeding langzaam kunt opkrikken zodat je sneller naar minder voedingen gaat per etmaal. Dat zou in principe met afgekolfde melk hetzelfde moeten zijn als met fv. Denk ik hoor.

Hoe gaat het eigenlijk met Lisanne?

En wie gaan er net als ik volgende week weer aan het werk? Of ben ik de eerste omdat J het eerste geboren is?
Hier gaat alles goed hoor Elize, ik merk dat ik meer een meelezer ben en af en toe wat schrijf.

L is een heerlijk rustig mannetje wat al lange nachten kan maken van 23 tot 8. Verder als hij huilt en mij ziet een brede lach geeft daar doe je het toch voor heerlijk!

Ik moet 12 jan weer werken en moet zeggen dat ik er ook wel weer zin in heb. Weer fijn om wat anders om handen te hebben.

L heeft ook in de auto heerlijk geslapen Es dus dat doet A vast ook wel. En idd misschien een keer stoppen als ze wakker is zodat ze zich lekker kan uitrekken en drinken.

Ik denk ook dat fv minimaal gelijk zoniet voedzamer is als bv. L maakt er namelijk lange nachten op. Het kolven ben ik nu aan het afbouwen dus hij krijgt voor de nacht altijd kunst voeding.

Wat zijn jullie plannen met oud en nieuw? Wij blijven gewoon lekker thuis, gourmetten met vrienden en dan na 12 uur naar buiten met de babyfoon denk ik.
Elize: Ik denk dat ik de eerste ben die aan het werk is.

Ik heb vanaf week 3 de eerste mails alweer beantwoord
@fruitfris: ja haha thuis was ik ook meteen na de kraamtijd al weer actief maar komende week ga ik ook echt weer naar mijn werk voor 4 dagen per week. Ik heb er net als Lisanne wel zin in. Mijn man is dan elke dinsdag alleen met J en dat vind ik ook leuk.
Even kort reageren op Lisanne, ik zat ook te denken aan naar buiten met de babyfoon, maar je hoort zowiezo niks door alle herrie buiten en wij hebben er 1 met lampjes, en daar valt ook niks aan te zien, door al die herrie slaan die lampjes gewoon op hol denk ik! De lampjes knipperen nu al als er een auto door de straat rijdt!

Ohja, en over de voedzaamheid van bv tegenover flesvoeding? Ik heb geleerd dat borstvoeding voedzamer is, maar makkelijker verteerbaar, daarom hebben bv kindjes meestal meer voedingen per dag dan wanneer je kijkt naar fv kindjes van dezelfde leeftijd. Ook is flesvoeding moeilijker te verteren waardoor kindjes langer 'vol' zitten en er eerder op door kunnen slapen.
Ik wil jullie via deze weg allemaal een fijne jaarwisseling wensen. Dat al onze kindjes maar door het vuurwerk door mogen slapen!

Ik wens jullie allemaal veel geluk, voorspoed, gezondheid en liefde voor 2012!!
Ook van mij de beste wensen voor iedereen!! We zullen wel zien hoe het vanavond gaat met de kindjes. Ach, ik houd toch niet van vuurwerk dus ik sta met alle plezier met J. van achter het raam te kijken
Haha, doorslapen zal wel niet lukken...

Ben al blij als hij vanavond wel wil slapen. Hij wordt nu al steeds wakker van al die knallen.

Iedereen een leuke jaarwisseling vanavond!

En bij deze ook alvast een gelukkig, voorspoedig en gezond nieuwjaar!
Even een zwaai vanuit mijn ouderlijk huis. ben hier even achter de pc gekropen toch heel anders dan de laptop thuis op de ban. die pal ik veel vaker.

hier is alles perfect gegaan. ik heb donderdagmiddag manlief uit het werk gehaald daarna zijn wij doorgereden tot de grens, daar getankt en gegeten. toen hadden wij er dua al meer dan twee uur opzitten. a werd precies wakker toen wij stonden te tanken. in het restaurant gevoed gekletst en gespeeld. na het eten schone luier en ook al was het pas een uurtje later geprobeerd of zij nog een borst wilde. dat wilde ze wel. toen weer verder gaan rijden met het idee te stoppen zodra zij begint te mopperen. uiteindelijk echter na vijf uur gestopt omdat wij weer moesten tanken en omdat ik moe werd en man wilde laten rijden. a werd toen wel wakker en heeft gedronken waarbij zij echter weer hakf in slaap sukkelde. dus besloten haar maar gelijk weer terug te leggen en door te rijden we moesten ook nog maar ruim een uur. eenmaal bij mijn ouders werd zij goed wakker en heeft nog even met oma en opa geknuffeld en ik heb haar maar weer aangelegd.toen was het inmiddels na twee uur in de nacht en ik vreesde voor de nacht omdat zij echt klaarwakker was. meestal is zij s avonds en tijdje wakker maar nu had zij natuurlijk al vanaf de namiddag bijna de hele tiujd geslapen. ik heb haar klaarwakker in het campingbed gelegd en ben zelf in bed gaan liggen met mijn joggingpak binnen handbereik zodat ik desnoods snel weer op kon staan als zij echt niet wilde slapen zodat man wel kon slapen want die was niet helemaal lekker.

gelukkig voor niets gevreesd, zij ging slapen en melde zich keurig om vijf uur en acht uur voor voedingen. heel fijn dus.

nu ligt zij trouwens weer ala vanouds op mijn arm te slapen.

verder is het erg fijn om hier te zijn. mijn zus is er ook met haargezin en het is gezellig druk. vanavond komen een heel stel vrienden van mijn ouders hier en gaan wij met zijn allen eten en oud&nieuw vieren. we zien wel hoe het om 12 uur gaat, hier wordt niet zoveel geknald als in NL en met zoveel mensen in huis zal er wel altijd iemand binnen zijn die de kindjes hoort huilen.

Elize en Fruitfris ik vind het wel knap dat jullie zo vroeg alweer dingen voor het werk aan het doen waren. het is mij niet gelukt tot nu toe. al is het natuurlijk zo dat ik moet studeren en niet "gewoon" even alleen een mailtje kan tikken. ik ga gewoon knallen na 1 februari.

ik zie er wel steeds meer tegenop a tegen die tijd veel minder te zien en het helpt ook niet dat iedereen hier mij met grote ogen aankijkt als ik vertel dat a in februari al start op het kdv. hier is het nog zeeer gebruikelijk dat de moeder drie jaar stopt met werken of iig 1 jaar want een jaar krijg je 75 % van je loon doorbetaald van de staat. er bestaat dan ook amper opvang voor kinderen onder een jaar.

OK ik stop. Ik wens jullie het allerbeste voor 2012. en voor het geval dat ik er niet eerder ben, iedereen die maandag weer gaat werken, veel succes!
Een heel gelukkig nieuwjaar allemaal! Wordt in ieder geval een heel bijzonder jaar. 2011 zal voor altijd in ons geheugen gegrift staan. Dat is het jaar van onze zwangerschap en de geboorte van onze kindjes.

En 2012 wordt het jaar van de groei. Het 1e jaar groeien ze zo verschrikkelijk hard! En ontwikkelen ze zich zo snel... Leuk hoor!

2012 is hier niet zo denderend begonnen; we hebben de 30 miljoen niet gewonnen! Sterker nog; we hebben helemaal niks gewonnen!

Het is nieuwjaarsdag, 9,15 en ik zit lekekr beneden met de meiden. Zoon slaap nog. Hij mocht om 12 uur uit bed. Hij lag er om half 2 weer in en ligt nu nog lekker te knorren. Zal wel niet lang meer duren.

Margoed, zo vroeg beneden...nieuwjaarsdag....dat kon ik me een aantal jaren geleden toch echt niet voorstellen. Nu zaten we gisteren op de bank. Mijn ouders kwamen langs en verder een beetje op straat staan kletsen. That's it. Wel zo lekker rustig. Kate en Peuterdochter hebben door alle herrie heengeslapen. Ik had ook niet anders verwacht.

Ik stond gezellig buiten en liep af en toe even naar binnen om te kijken of ze niet wakker waren geworden. Niet dus.

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie was gegaan.

@Es: Klinkt gezellig zo, bij je familie. En wat super dat de auto-rit zo goed was gegaan! Ik kan me voorstellen dat je er nu tegenop ziet om . weg te brengen straks. Maar het is niet anders. En het went gewoon heel snel. De 1e week kan je wel janken denk ik, en daarna gaat het vast snel beter. Maar stiekem ben ik wel heel blij dat het hier voorlopig nog even niet hoeft:-). En gelijk heb je hoor. Lekker nog niks doen. Verlof is er niet voor niks. Niks om je schuldig over te voelen. Gewoon lekker van genieten. Voor je het weet zit je weer in de heksenketel van werk en studie.

@7up: Bij jou zal er vast een wakkere baby zijn geweest vannacht. Als hij overdag al wakker werd van de knallen. Vond hij het 'eng'?

@Sperzie: Zo heeft BV dus ook gewoon voordelen. Ze slapen eerder door:-). Kan best wle eens kloppen. Mijn oudste dochter kreeg BV tot 9 maanden en kwam tot 6 maanden altijd nog 1 keer voor een klein beetje voeding. Kate heeft nu al regelmatig nachten dat ze helemaal niet komt.

@Elize: Jeetje, alweer aan het werk. Dan is je verlof alweer voorbij. Zal wel even wennen zijn allemaal. Nuj moet je echt een beetje een ritme op gaan bouwen met dingen. Leuk en spannend!

Hoe een ochtend eruit ziet met meerder kindere?...

Tja, nu is het vakantie en is manlief er dus dan gaat het allemaal heel relaxed, maar normaal gesproken gaat hier om 7 uur de wekker. Meestal komt Kate rond die tijd voor een voeding. Die geef ik, dan kleed ik me aan, verschoon Kate en leg haar in de box beneden.

Dan broodjes smeren voor zoon en broodtrommel klaarmaken voor zijn lunch op school. Fles brinta klaarmaken voor dochter.

Zoon roepen, en zijn kleren klaarleggen, dochter wakker maken en aankleden.

Even tutten met Kate. Tanden poetsen van iedereen (behalve Kate natuurlijk), haren kammen, jassen en schgenen aan, flesje maken voor Kate en in een warmhoudding doen (mocht zo onderweg echt willen drinken), Kate en peuter in de duo wagen en zoon naar school brengen. Om half 9 gaan we dan de deur uit.

Gelukkig gaat hij nu 2 keer in de week mee met de overbuurvrouw en haar dochter. Dat geeft wel erg veel rust. En binnenkort kan zoon ook zelf wel naar school. Dat scheelt dan natuurlijk helemaal enorm.

En in het weekend (zoals nu). Dan gooi ik ze eerst lekker voor de tv! Daarna rustig ontbijten met zijn allen aan tafel, dan mogen ze lekker spelen in hun pyjama en dan eens douchen en aankleden.

@Fruitfris: Haha, A. had jullie mooi te pakken zeg! Zo blijf je verschonen. Ze lijken het ook altijd wel precies te doen als je net weg moet...
Alleen Noerie hiergeweest vandaag?

Ik hoop dat jullie allemaal het nieuwe jaar goed begonnen zijn. Wij wel iig. A heeft ook overal doorheen geslapen maar wel nadat zij de hele avond vervelend was omdat zij heel erg moe was maar niet wilde slapen en teveel afgeleid door alle drukte hier in huis. Om 22 uur was ze eindelijk helemaal op (na vanaf een uur of drie s'middags niet meer geslapen te heben nota bene) en viel ze indiepe coma. Daarvoor wisselde e af tussen huilen en dan weer even heel lief lachen of drinken. Man en ik hebben haar daarom ook in de slaapkamer gehouden en niet bij het bezoek, wat het bezoek wel jammer vond maar ik dacht dat we beter de drukte wat kunnen beperken.

Vandaagis zuslief methaar gezin weer vertrokken dus nu nog twee weken rust hier. Zowel voor haar als mij omdat oma en opa natuurlijk ook veel met A zullen helpen dus heb ik meer tijdvoor anderee dingen. Mijn man gaat morgen alweer terug naar NL hij kan moeilijk vrij krijgen in januari altijd. Dus hij zal dochterlief moeten missen.
Beste wensen voor iedereen....

Hier lag ik met mnboys al om zeven uur in bed met vreselijke

buikkrampen van mn cu die weer op speelde.

Gelukkig mn wekker gezet want was met tv aan in slaap gevalldn en schrok wakker.

Kleine werd helaas ook tien voor twaalf uit zichzelf wakker.

Mn oudste wakker gemaakt en even uit alaapkamer na vuurwerk

gekeken en toen wilde die weer slapen.

Vandaag was die helaas strond sjago dus misschien laat ik m volgend jaar wel liggen.

Al met al n niet zo best uiteinde.vandaag ging t gelukkig wat beter maar morgen toch

afspraak maken in ziekenhuis weer bij mdl arts
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

We hebben oud&nieuw bij ons thuis gevierd met vrienden. J. had overdag weinig geslapen omdat hij steeds wakker schrok van harde knallen. In de vooravond was hij daardoor erg moe en viel om 21 uur in een diepe slaap. Dus om 12 uur 's nachts de hele buurt leek te ontploffen (we wonen in een oude stadswijk dus heeel veel vuurwerk), sliep hij er vast doorheen. Een beetje zoals bij Es dus.

Wij gingen zelf om half vier naar bed en toen sliep J. nog. Om 6 uur meldde hij zich voor voeding, ging toen braaf weer slapen en lag tussen 8.15 en 9.00 uur vrolijk te brabbelen in zijn bedje. Om 9 uur kreeg hij honger, heb ik hem gevoed en was hij een half uurtje actief. Maar daarna sliep hij weer in en wij dus ook. Heerlijk tot kwart over elf in bed gelegen met zijn drieën en behoorlijk uitgerust

(sorry voor de dames die een slechte nacht achter de rug hebben!)
Net voor het eerst J. naar het KDV gebracht voor een wendag van 3 uur. Spannend! Ik ben benieuwd hoe het gaat.
He meiden de beste wensen voor jullie allemaal! Dat het maar een gezond en gelukkig jaar mag worden.

Wij hebben oud en nieuw thuis gevierd met vrienden. L kreeg om 23.00 de fles en normaal gaat hij daarna slapen maar nu was hij nog wakker helaas. We hadden de babyfoon mee naar buiten. Hij lag eerst nog rustig om zich heen te kijken maar begon uiteindelijk wel te huilen. Hem dus even mee naar beneden genomen om 1.30 en even geknuffeld. Om 2 uur zijn we allemaal gaan slapen tot 8.45 dus dat was wel heerlijk.

@ Elize spannend hoor. Ga je wat leuks voor jezelf doen? Succes.

@ Milo balen zeg, beterschap.

@ Es gezellig hoor even een tijd bij opa en oma en dat je dan ook de zorg lekker kan delen. Geniet er van.

@ Noerie klinkt toch als een hele onderneming voordat je iedereen in de kleren hebt en op de plek van bestemming haha. Lijkt me dan idd handig als je het kan verdelen met een buurvrouw zodat je niet meer elke keer naar school hoeft.
Net J. opgehaald van zijn eerste halve wendag op het kinderdagverblijf. Hij had het goed gedaan maar was volledig uitgeput en had berehonger (was zo afgeleid dat hij maar de helft van zijn melk op had gedronken). Dus hij heeft slapend twee borsten leeggedronken en ligt nu in bed

Hij leek ineens wel heel klein vergeleken met die oudere kindjes!

De leidsters houden een dik schrift bij met wat hij doet, hoeveel hij eet en slaapt. Er staat al een mooie foto van zijn bolle kop op de voorkant haha.
Ook van mij de beste wensen voor 2012.

@ Elize. Fijn dat je oud&nieuw goed ging. Hoe ging het wendagje? Stond je met tranen in de ogen of viel het je allemaal mee?

@ Es: Fijn dat de reis goed ging. Lekker relaxed zoals je van plan was dus. Jammer dat je man weer snel terug moet. Lijkt me erg dubbel. Wel even fijn bij je familie zijn, maar dan weer zonder partner. Maar even lekker genieten van de aandacht.

@ Noeri: Lijkt me prima schema voor 's ochtends. Goed dat je er ook echt 1.5 uur voor uittrekt. Ik stond vanochtend alweer net wat te laat met A bij het kdv omdat het toch allemaal iets langer duurt dan ik dacht.

@ Milo: Lastige keuze of je je zoon wakker moet maken voor vuurwerk of niet. Jammer als hij het zou missen, maar als hij hierdoor van zijn ritme af is, dat lijkt me ook niet ideaal.

Hier een prima oud&nieuw gevierd met een bevriend stel.

A was in de avond wel wat onrustig. Ze was nog klaarwakker toen onze kamer blauw stond van het gourmetten. Dus zowel wakker in bed als in de gourmetgeur was beide niet ideaal. Maar rond 23:00 ging ze lekker slapen. We hebben een camera met geluid boven de wieg die we op onze telefoon kunnen volgen. Dus hebben lekker buiten vuurwerk gekeken.

Wij gingen zelf uiteindelijk slapen rond 03:30. A werd rond 10:00 wakker. Daarna hebben we haar lekker bij ons in bed gehouden waar zij ook weer in slaap viel.

Vandaag haar eerste hele dag op het kdv. Dus voor ons tijd om eens flink door te werken op kantoor. Alleen om de paar uur eventjes kolfen. Maar met de handsfreeset is het geen belemmering om lekker door te werken Of natuurlijk om even snel het forum bij te lezen...

Liefs van Fruitfris
Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar!

Hier heeft S oudjaarsdag en de daar op volgende nacht voornamelijk slapend doorgebracht. De vuurwerk knallen interesseerden hem niets. Wel jammer dat toen wij net op bed lagen, S kwam voor een voeding! Haha, maarja, dat hoort er bij he!

Afgelopen nacht ging ook super, van 22.30 tot 6.00 geslapen! En vanmorgen moesten ook wij er aan geloven.. S moest gaan wennen op het KDV. Het viel me echt wel zwaar hoor! Misschien ook omdat S een beetje een gebruiksaanwijzing heeft, en niet zo'n heel makkelijke baby is volgens mij!

Maargoed, wat een gedoe Hij moest er om 9 uur zijn, tot 11.00 Maarja, om 6.00 dus gedronken, en hij sliep daarna nog lekker verder. Om 8.30 hem maar eens gewekt en gewassen en aangekleed en naar het kdv gebracht. Thuis krijgt S altijd na het wakker worden zijn voeding, maar als hij naar het kdv gaat dus niet.

Hoe doen jullie dat?

Ik heb de voeding natuurlijk mee gegeven en gezegd dat hij die 'zo' wel mocht. Maar toen ik hem om 11 uur op ging halen vertelden ze dat hij om 10.00 had gedronken, hij was tijdens het flesje in slaap gevallen maar hij had hem wel helemaal op. En daarna hebben ze hem in bed gelegd, waar hij eigenlijk alleen maar eventjes in heeft gelegen tot ik hem kwam halen.

Verder is hij heel lief geweest, niet gehuild ofzo, maar hoe combineer je nou het ritme van thuis met het ritme daar?

Ons ritme is thuis, wakker worden, voeden, knuffelen, spelen, slapen.

En als hij dus daar naar toe gaat is het meer, wakker worden, spelen, voeden, knuffelen, slapen. En drinkt hij dus ook op heel andere tijden lijkt me.

Bij thuiskomst was S behoorlijk oververmoeid, en brulde hij heel hard in bed. Heb hem toen op mijn arm in slaap gewiegd, en toen heeft hij een uurtje geslapen.

En hoeveel voedingen geven jullie eigenlijk mee als hij/zij een hele dag gaat? 3 x 150ml moet toch wel genoeg zijn!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven