Entertainment alle pijlers

Buffy the Vampire Slayer

29-12-2011 14:19 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samen met een vriend ben ik opnieuw Buffy the Vampire Slayer aan het kijken. Het begon als een geintje, maar nu ben ik hooked Wat een geweldige serie is het toch! Goede verhaallijnen, sterke karakterontwikkeling, grappige en verrassende dialogen..

Ben ik de enige die een warm plekje heeft voor Buffy, of zijn er meer mensen die nog steeds fan zijn of met weemoed aan de serie terugdenken?

Buffy: Does it get easier?

Giles: What do you want me to say?

Buffy: Lie To Me.

Giles: Yes, it's terribly simple the good guys are always stalwart and true, The bad guys are easily distinguished by their pointy horns or black hats. We Always defeat them and save the day. No one ever dies, and everybody lives happily ever after.

Buffy: Liar
Ik ben er ook fan van. Was ik al toen het nog op tv werd uitgezonden. Ik heb anderhalf jaar geleden nog een Buffy marathon gehouden. :D

Daarna ook Angel. Vond er toentertijd weinig aan, maar toen ik het achter elkaar op DVD begon te kijken vond ik het toch wel een sterke serie!
Een tijdje terug zag ik een aflevering op Comedy Central! Ik vond Buffy ook altijd geweldig.
Ik kan de musical aflevering meezingen.
Laatst hebben ze 1,5 seizoen uitgezonden op Comdey Central, maar dat is vervangen door een of andere moderne prutserie. Buffy rules!
Liever elitair dan een pauper!
Leuk! Medestanders! Ik ben nu bij seizoen 3, maar weet natuurlijk ongeveer welke kant het opgaat. Bijna elke aflevering heeft wel iets, maar ik kijk vooral uit naar de terugkomst van Spike :-)
Ik ben ook fan!

Het is nu al 8 jaar afgelopen en ik mis het nog steeds...
Grote fan van buffy. Ooit op marktplaats de hele serie bij elkaar gekocht. Nadat ik alles gekeken had weer verkocht. Vond alleen het laatste seizoen een beetje vreemd, maar wel leuk...
@ Kalliope: Ja, stom hé! Echt belachelijk :-)

@ Luonto: Ik ook! :-) hij zit al een hele tijd in mijn hoofd, ik kan die aflevering elke dag wel zien :-)
quote:Luonto schreef op 29 december 2011 @ 14:22:

Ik kan de musical aflevering meezingen. Ik ook! Ik ben gek op de musical aflevering! Ik heb hem eens een week lang iedere avond gekeken...
@ Bosjebloemen: me too we moeten een keer een Buffy fannight organiseren ofzo :-)

@Lisettev: Ik heb de hele serie op dvd gekocht via Bol, mooie box! Uit Amerika nog wat comics besteld en een sweatshirt van Sunnydale High op die bestelling wacht ik nog.

Ik las vandaag ergens dat sommige mensen proberen Buffy quotes te gebruiken IRL. Nu is dat in niet Engels sprekende landen misschien een beetje raar, maar ik vond er twee wel leuk om eens uit te proberen. 'What? I can't have layers?' en natuurlijk 'Bloody Hell', van Spike :-)
One more with feeling rules! Je kunt hem trouwens ook gratis online bekijken via Gorillavid. Op Youtube heeft iemand een compilatie gezet die ik ook graag opzet.
Spike.... Rrrrrrrr!!!!
Oh ja, heb hem ook een tijd geleden gedownload. Ik vind het alleen niet leuk om het op laptop te kijken en heb nog een ouderwetse tv, dus geen HDMI uitgang mogelijk. Dus toch maar een nieuwe tv dan
quote:MissDificil schreef op 29 december 2011 @ 14:21:

Daarna ook Angel. Vond er toentertijd weinig aan, maar toen ik het achter elkaar op DVD begon te kijken vond ik het toch wel een sterke serie!

Angel vond ik ook erg goed, maar seizoen 4: .

Hetzelfde geldt voor Buffy seizoen 7, ik doe maar net alsof dat nooit gebeurd is. Vreselijk, met al die potentials.
Groot fan en de serie lang gevolgd.Maar ook wel einigszins door Sarah Michelle Gellar.

Wat een ongelooflijke bloedmooie vrouw is dat...pffff
Hey Lord,don't ask me questions
Ik was wáánzinnig fan, heb elke aflevering zeker vijf keer gezien en kan inderdaad ook de musicalversie meezingen. Maar ik was toch echt verliefder op Angel dan op Spike, hoewel die wel steeds leuker werd. Bij Angel ben ik op een gegeven moment afgehaakt toen ze Wolfram en Hart overnamen..
@ Tia Dalma: Jaaaah! Veel sexier dan Angel :-)

Angel heb ik niet zo gevolgd, maar ga dat misschien nu ook wel doen. Al ben ik dus niet zo'n fan van hem. Hij heeft me te weinig ruggengraat, krijgt overigens ook niet de sterkste teksten.

@ Robin4ever: Ik ben (persoonlijke stijl) meer een Faith/Willow type en hou niet zo van blonde poppetjes, maar Buffy is fantastisch én een prachtige vrouw. Precies de juiste balans tussen kwetsbaar en sterk. Ze is ook gewoon erg sympathiek.
quote:Tomatensoep schreef op 29 december 2011 @ 14:45:

Ik was wáánzinnig fan, heb elke aflevering zeker vijf keer gezien en kan inderdaad ook de musicalversie meezingen. Maar ik was toch echt verliefder op Angel dan op Spike, hoewel die wel steeds leuker werd. Bij Angel ben ik op een gegeven moment afgehaakt toen ze Wolfram en Hart overnamen..

Naar mijn mening is seizoen 5 wel de moeite waard hoor! Zit een hele goede verhaallijn in. Ik viel trouwens niet op Angel of Spike, maar ik had een zwak voor Giles . Ik kan er ook niks aan doen...

En Wesley, zelfs al in Buffy, maar later helemaal. Go Wes!
@bosjebloemen: snap ik ook wel hoor :-) heb net de aflevering gehad dat alle volwassenen in tieners veranderen. Dan is hij erg aantrekkelijk. Sowieso een knappe vent, maar de stiff upper lip vind ik niet zo spannend
quote:PlayingTheAngel schreef op 29 december 2011 @ 14:57:

@bosjebloemen: snap ik ook wel hoor :-) heb net de aflevering gehad dat alle volwassenen in tieners veranderen. Dan is hij erg aantrekkelijk. Sowieso een knappe vent, maar de stiff upper lip vind ik niet zo spannend Oh, dat maakt hem juist zo leuk! Ik heb een zwak voor stiff upper lips.
quote:Robin4ever schreef op 29 december 2011 @ 14:42:

Groot fan en de serie lang gevolgd.Maar ook wel einigszins door Sarah Michelle Gellar.

Wat een ongelooflijke bloedmooie vrouw is dat...pffff Ze heeft nu trouwens een nieuwe serie, Ringer.
quote:PlayingTheAngel schreef op 29 december 2011 @ 14:51:

@ Tia Dalma: Jaaaah! Veel sexier dan Angel :-)Pfffftt... softy!
@PtheAngel,idd wat je zegt over haar kracht en kwetsbaarheid. Maar ook gewoon heel sympathiek overkomend.Vrijwel alle personages trouwens.Vond daarnaast ook Spike een boeiend persoon.Maar dus voor mij een echte 'feel good movie'.Met goed acteerwerk en ook humor..

@Bbloemen,thnx,wist ik niet ,ga zeker eens gaan kijken

.En ook nog op zoek naar dvd's met de serie (had alleen nog wat op videoband liggen)
Hey Lord,don't ask me questions
quote:Tia.Dalma schreef op 29 december 2011 @ 15:13:

[...]

Pfffftt... softy!

Nou Tia, kom ik je hier ook weer tegen! Wat een toeval vandaag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven