wist je dit?

29-12-2011 20:20 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
It has been confirmed by science that a human being can bear 45 Del (units) of pain, but at birth, a woman can feel up to 57 Del (units) of pain! This is the kind of pain you feel when 20 of your bones have been fractured at the same time. Who else can bear this degree of pain if not your mother, who is also a woman!

Dus een mens kan tegen 45 Del pijn maar een vrouw voelt tijdens de bevalling 57 del pijn , dat is netalsof 20 van je botten tegelijk breken. Woww wij vrouwen zijn echt super tof :P
Ik zou je OP even aanpassen, wat een lap tekst met onzinnige info!
Vind de commenaren onder het stuk trouwens interessanter dan het artikel zelf.

Heb je dat ook gecheckt?
ja sorry begintext heb ik van internet en lap tekst kwam er achteraan echt weird!
Ik niet hoor, shot morfine en een ruggenprik gehad. Voor degene die het zonder doen, chapeau!
haha nike idd heb zelf een keizersnee maargoed vind het toch erg bijzonder een bevalling
Yep, ik zie baren ook als mijn grootste prestatie ooit. En dat 2x met een tussentijd van 376 dagen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb een keer gehoord dat iedere wee is als een amputatie zonder verdoving. Nu heb ik die amputatie nooit meegemaakt (gelukkig) maar men! wat doet een bevalling zeer en dan heb ik nog geluk dat mijn 3 bevallingen snel gingen.
ja die ween zijn echt heftig he..mijn bevalling was begonnen met gebroken vliezen maar ween kwamen niet op gang dus toen kreeg ik ween opwekkers man man wat deed het pijn zeg, en toen hoorde ik dat het nog maar het begin was nouu ik heb gelijk om een ruggeprik gevraagd en dat was echt een verademing!!!!!
Ik mag over een paar weken weer maar kan me oprecht niet meer bedenken hoe weeen voelden. Al heb ik een vaag vermoeden dat ik het direct weer weet als ze weer beginnen
Wist ik al. 36 uur rugweeen gehad en niet eens gesnauwd.

En over de rest nog maar niet te spreken.

Maar apart hè? Had ik 20 botten gebroken dan had ik de hele stad bij elkaar gegild hoor!
quote:Jorina schreef op 29 december 2011 @ 20:50:

Ik mag over een paar weken weer maar kan me oprecht niet meer bedenken hoe weeen voelden. Al heb ik een vaag vermoeden dat ik het direct weer weet als ze weer beginnen ja denk het ook wel haha nou ik wens je veel sterkte en succes toe wanneer ben je uitgerekend?
quote:Flowerfield schreef op 29 december 2011 @ 20:53:

Wist ik al. 36 uur rugweeen gehad en niet eens gesnauwd.

En over de rest nog maar niet te spreken.

Maar apart hè? Had ik 20 botten gebroken dan had ik de hele stad bij elkaar gegild hoor!jeetje nou echt respect hoor
Hier tijdens beide bevallingen meerdere shots endorfines gehad, te weten bij elke wee eentje. Fijn die natuurlijke variant van morfine, aangemaakt door je eigen lichaam! Ik vond de pijn heftig, moet er niet aan denken hoe dit zou aanvoelen zonder endorfines...

Als ik het goed begrepen heb, wordt bij een ruggenprik, zodra volledige ontsluiting is bereikt, het infuus uitgezet, zodat je goed kunt meepersen. Dan zou je dus op dat moment opeens van 0 tot volle sterkte weeenpijn gaan, dat lijkt me pas erg!
Maar dat wist ik toch allang.

Mocht er ooit nog een kind komen, no way dat ik die hel nog een keer ga overdoen zonder het ziekenhuis en pijnstilling!
Nou, je kunt niet veel anders als de vlos niet langs wil komen.

Achteraf dacht ik wel; idioot, je had gewoon naar de spoed moeten rijden!

Bij een eventueel volgende keer doen we dat ook.
Ik denk dat het ook per vrouw of bevalling verschilt.

Zo heftig heb ik het niet ervaren.
quote:tof schreef op 29 december 2011 @ 20:58:

Als ik het goed begrepen heb, wordt bij een ruggenprik, zodra volledige ontsluiting is bereikt, het infuus uitgezet, zodat je goed kunt meepersen. Dan zou je dus op dat moment opeens van 0 tot volle sterkte weeenpijn gaan, dat lijkt me pas erg!Omdat ik door de ruggenprik heen de persweeen duidelijk voelde werd hij bij mij niet uitgezet. Ik voelde ook nog wel wat pijn maar niet zo heftig als de eerst 6 uur weeenstorm.
En dus? Verdienen we nu een medaille ofzo?

En waarom moeten we pijn in een potje doen en kijken of het meer of minder is dan de pijn van iemand anders of bij iets anders?

Bovendien is een bevalling ook bij iedereen anders.
Ik vind wel dat ik een medaille verdient heb idd.

Was wel bijna 40 uur hel hoor!
quote:vosje78 schreef op 29 december 2011 @ 21:06:

En dus? Verdienen we nu een medaille ofzo?

Ja!

Duh.
vandaar dat ik het niet zo'n fijn gevoel vond, aaaaahh, moet over 4 maanden weer, zet die ruggeprik maar klaar
quote:Flowerfield schreef op 29 december 2011 @ 21:08:

Ik vind wel dat ik een medaille verdient heb idd.

Was wel bijna 40 uur hel hoor!

Ja dan wel. Maar bij mijn 2e braken om half zes de vliezen en om acht uur viel ze bijna in de wc. Vind ik nou geen wereld schokkende prestatie.

Ik heb ook niet zoveel met dat 'wij vrouwen zijn zo speciaal, want we kunnen baren' gedoe
En niet alleen ik hoor, van mij mag iedere vrouw die op wat voor manier ook een kind heeft gebaard een medaille krijgen.

Wij vrouwen zijn de lul als het op baren aankomt en daarom moeten we een medaille.

En een paar nieuwe laarzen. Een nieuwe camera en een nieuwe tas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven