Italie toscane

29-12-2011 15:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou graag in augustus naar toscane willen, moet dan wel vliegen want ik ga alleen.

Heeft iemand tips waar het leuk is en centraal zodat ik toch wat steden kan bezichtigen.

Thanks!
In augustus is het hoogseizoen (de Italianen hebben dan ook vakantie) en het is er vaak bloedheet. Heb je daar wel zin in?

Het is overal hartstikke leuk, Toscane barst van de mooie plekken. Maar die zou ik niet in augustus willen bezoeken eerlijk gezegd. Ik ben er afgelopen jaar geweest in mei en toen was het al warm in de steden (en druk, veel toeristen).
Waarom moet je vliegen want je bent alleen? Is er een alleen-reizendenverbod voor de auto of de trein?
Wat eten we vanavond?
Augustus is geen geschikte maand.

Het is erg heet en de Italianen vluchten zelf richting kust.

Veel restaurants en culturele bezienswaardigheden zijn dicht.

Juni en september is veel leuker.
Maand maakt in principe niet uit, als is september heel relax,ik kan je de lokale markten aanraden als je van snuisterijen houdt, vers eten of het temperament van italië. Wat mij tevens aansprak was de "outlet" verkoop van kleding op een markt - geen oude rommel, maar designmerken voor marktprijzen. (oude collectie, en collecties die je hier niet kent).
bedankt voor de tips.

Trein is ook nog een optie, maar ik alleen met de auto naar italie, durf ik niet.

Ok aug is dus te heet.

Mischien is het ook nog een optie een steden tripje in het voorjaar te maken, iemand daar ervaring mee.
Vliegen op Florence lijkt mij 't meest praktisch, en dan auto huren of per ov naar Lucca en Siena..
je kan ook vliegen op pisa dan bijv zitten in lucca en vandaar met de trein naar florence,pisa etc
ok bedankt ga eens snuffelen.
Iemand een idee hoe Toscane eind februari is qua temperatuur?
Aug is warm en druk. Ik zou of eerder of later gaan en een auto huren zodat je heel vroeg bent bij de bezienswaardigheden.

Zo veel te zien en te doen en te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven