Koude lunch

30-12-2011 09:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ben ik jarig en ik denk er over om een lunch te maken. Alleen is mijn inspiratie totaal weg. (na al die feestdagen met hapjes haha)

Het is voor 10 personen, het mag vlees, vis, kip, vega zijn maakt niet uit.

Nu maak ik vaker een buffetje, vorig jaar voor een 3 gangen lunch gekozen. Maar dit keer wil ik niet steeds op het feestje zelf in de keuken staan. Daarom dacht ik aan een koude lunch. Dan hoef ik alleen nog het eten of hapjes op schalen te doen. Lekker makkelijk maar toch leuk!

Hebben jullie leuke recepten voor mij? Tips, ideeen?

Ik weet nog niet of ik nu weer zou gaan voor een gangen lunch of voor een buffetje. Zelf vond ik orientaalse hapjes wel leuk, maar ook hiervoor nu even geen inspiratie genoeg.

De dag ervoor gaan we het maken, dus dat is geen probleem.

Oh en op internet zoek ik zelf natuurlijk ook. Ik ben hier meer benieuwd naar recepten die mensen zelf al geprobeert hebben!
Wel iets warms erbij, anders is het zo sober.

Even iets in de oven doen is toch niet erg?
quote:elninjoo schreef op 30 december 2011 @ 10:26:

Zou ook een doos met mini saucijzenbroodje, kaasbroodjes e.d. halen. Even in de oven en ook zo op tafel. Idem met de quiches van de AH: de oven in, in puntjes snijden en klaar.

Kost allemaal nauwelijks tijd en dan heb je toch ook 'n warm hapje.

Eventueel nog bittergarnituur in de frituurpan knallen.Jij haalt altijd alles, vreselijk!
Gehaktballetjes (eventueel gevuld met mozzarella), die kun je ook prima de dag ervoor maken en koud eten.
MV die wraps met krokante kip zien er heerlijk uit! Hoe maak je die kip zo?
Ik zou ook voor iets warms (erbij) gaan en zoals Nien al zegt, als ik hier kijk naar de luxe gesorteerde saucijzenhapjes van de bakker, daar kun je het zelf niet voor maken.

Anders ragout (geeeeen blik) erbij met pasteibakjes of iig 1 hartige taart warm serveren, daar hoef je niet lang voor in de keuken te staan.

Of vooraf soep maken, is ook zo warm gemaakt met lekker (breek)brood erbij.

Alvast gefeliciteerd en veel plezier en eet smakelijk!
quote:aapie schreef op 30 december 2011 @ 16:24:

Mylene_Valerie,

Van die wraps op de foto eet jij die koud of warm? Die griekse en die met die kip?

En wat heb jij in de quiches gedaan die je hier hebt geplaatst? Ze zien er erg lekker uit! Volgens mij heb ik die foto's hier ook eerder gezien.

Ik bedoelde inderdaad medeteriaans.

En door de foto's ben ik wel op ideeen gekomen.

Ik ga voor een lunch maar dan in buffet vorm en niet voor gangen.

En toch voor van alles en nog wat niet een speciaal thema.

Die sandwiche met kip en bacon waar ik eerder op reageerde is denk ik ook warm lekkerder toch? En inderdaad niet goed van te voren te maken.

Ik lust wraps en quiches ook koud. Maar anders doe je ze toch even in de oven voor het opdienen. Je kan alles van te voren maken.

Ik had net zomaar een quiche gepakt hoor want ik heb er zoveel. Deze zijn koud ook lekker. Ik zal je er zo eentje laten zien die echt zoooo mijn favoriet is maar die vind ik warm/lauw lekkerder.

Quiches maak ik altijd met wat ik heb of met iets waar ik net trek in heb, vandaar ook nooit hetzelfde.

Deze vulling was de ene met broccoli, ham, spek en blauwe kaas;

En de ander mini was een vulling met vis;

Dit is mijn favo, tomaten/boursin taartje;

En doe je wel een soort buffet is dit ook handig, kan je plakken vanaf snijden, en makkelijk te maken, vulling kan je ook aanpassen hoe je wilt;

Iets meer werk maar eenpersoons quiches;

Deze is heel makkelijk qua werk maar die moet je echt warm opdienen;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:rianneplaya schreef op 31 december 2011 @ 00:00:

MV die wraps met krokante kip zien er heerlijk uit! Hoe maak je die kip zo?Heel makkelijk door ei en dan paneer te halen. En dan grove paneer, bijv. cornflakes of tortilla geplet of welke smaak je ook wilt. En ik doe dat dan 2 keer dat echt de hele kip bedekt is. En voorzichtig in de pan dat je de paneerlaag niet beschadigd. Daarna in stukjes snijden. Kan ook andersom, dat je het al in reepjes snijd en dan paneert.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja Aapie, bij die ene foto is het gevulde aubergine, gevulde gegrilde paprika, gevulde zoete rode pepertjes. (wat op een andere foto staat maar ook zo lekker is, gevulde courgette of gevulde komkommer)
Lijkt mij erg veel werk die gevulde aubergines e.d.

Die krokantekip ga ik ook eens proberen ziet er heerlijk uit!

Nou het is een beetje gewijzigd maar inmiddels ben ik er helemaal uit. Zaterdag lekker de keuken in om alles voor te bereiden.

Ik maak mini quiches met geitenkaas en zongedroogde tomaat.

Een grote quiches met gerookte zalm, brie en tuinkruiden. (geen idee wat je moet nemen voor een kruiden).

1 bakje salade, weet nog net wat.

En ik maak dan zelf een salde van sla met lekkere dingen.

3 soorten wraps. Zalm, tonijn en kipfile.

En dan mini bolletjes of sandwiches erbij met koude omelet met champignons en gezond.

En natuurlijk taart maar dat worden denk ik cupcakes.

Die dip dingen en turkse hapjes doe ik een andere keer als mijn vriendin komt.

Bedankt voor het mee denken allemaal!!!!

Ik zag het echt niet zitten en nu gelukkig wel weer. Heb er zin in!

Oh en Mylene_Valerie die samosa zien er ook heerlijk uit!
Oh straks de verwenbrownies proberen van de reclame!
zo ziet er lekker uit wat is het gerecht op de eerste foto aan de linkerkant in het grootste vakje? ziet er heerlijk uit !quote:Mylene_Valerie schreef op 30 december 2011 @ 10:28:

Hollandse hapjes met mini quiches, had ernaast ook nog een kaasplankje;

[afbeelding]

Mini quiches met verschillende smaken;

[afbeelding]

[afbeelding]

Mediterane hapjes;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nou ik kijk wel verder eerst welke richting je op wilt, het is beter iets gepast te posten bij wat je uiteindelijk wil gaan doen.

Tot laterz.
Clou, doordat ik veel toastjes en stokbrood had met iets lekkers erop had ik nog tomatentapenade, lekker met kaasjes erop, cherrie tomaatjes, of zo of met olijven, eimengsel enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven