Geld & Recht alle pijlers

Jas kapotgetrokken, dekt de verzekering dit?

31-12-2011 18:29 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden bij een vriend van mij zijn jas kapotgetrokken. Hij duwde mij uit het niks van achteren in de rug en ik graaide vlug achter me en greep zijn jas dus vast. Ik viel niet maar wel zijn jas kapot.

Nou hadden wij samen bedacht dat ik zou zeggen dat ik gevallen was en wat in het rondgreep en vlug zijn jas vastpakte. Nou weet ik alleen niet hoe we dit het beste kunnen oplossen. Ik ben 19 en heb naar mijn weten alleen een zorgverzekering. Wist tot vandaag niet dat ik persoonlijk een WA verzekering kon nemen, ja dom...

Dus nou is mijn vraag hebben jullie enig idee hoe ik dit het beste zou kunnen oplossen?

Mvg,

...
Als jij geen aansprakelijkheidsverzekering hebt, welke verzekering moet dan de kosten dekken volgens jou?
Je hebt geen verzekering, dus dan houdt het toch gewoon op?
Volgens mij kun je dit met of zonder liegen niet op je zorgverzekering verhalen.

Waarom gaf hij die duw? Als het een 'grapje' was dan lijkt het mij het risico van die vriend. Als het een ongelukje was dan is het helaas pech.
Ik zou je ziektekostenverzekering even bellen
Je vriend moet gewoon zijn verlies nemen en niet zeuren.

Hij heeft je bewust geduwd en dan kan er altijd zoiets gebeuren.
is het dom om te vragen of die knul geen verzekering heeft? zijn jas is het toch?
Dus je wilt een verzekering die je niet hebt afgesloten voorliegen om de gevolgen van een vriend zijn eigen stomme actie vergoed te krijgen?

Hoe wil je dat trouwens doen? Vandaag een verzekering sluiten en dan volgende week opgeven voorliegen dat je een jas gesloopt hebt?

Ik denk dat ze bij je zorgverzekering hard gaan lachen als je het daarop wilt verhalen!
Dom niet, enter. Maar die verzekering is voor als je schade toebrengt aan iets van een ander. Als van je van jezelf iets kapot maakt dan heb je gewoon pech. Of je moet een verzekering erop hebben, zoals soms bij mobieltjes enzo. Maar ik denk niet dat hij een jas-verzekering heeft.
Maar ff serieus: hebben je ouders geen aansprakelijkheidsverzekering? Vaak ben je tot een bepaalde leeftijd nog met hen meeverzekerd.
Hoe erg kapot is die jas?

Mijn dochter heeft een tijd geleden zoiets aan de hand gehad: een klasgenoot heeft een flink gat gemaakt in haar jas (van geweven wollen stof). Ik wide eerst ook die jongen/zijn ouders aansprakelijk stellen, maar omdat de toedracht niet helemaal duidelijk was, heb ik het erbij gelaten. We zijn met de jas naar de Turkse kleermaker gegaan, die hem voor nog geen 20 euro onzichtbaar heeft hersteld.
Ik moet helemaal niks!
quote:dddandelion schreef op 31 december 2011 @ 18:37:

Hoe wil je dat trouwens doen? Vandaag een verzekering sluiten en dan volgende week opgeven voorliegen dat je een jas gesloopt hebt?breng haar nou niet op verkeerde ideeen
Een verzekering oplichten die je niet hebt is nooooooit handig... Al was het maar omdat dan de kans bestaat dat je NOOOOOIT een gewone goedkope verzekering kunt afsluiten omdat je geregistreerd staat als "fraudeur".
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Als ik hem kan helpen door dit zo op te geven werkt het toch prima? Ik kwam op het idee omdat ik dit lasquote:Als je iets kapot maakt of beschadigt van een ander (bijvoorbeeld een bal door de ruit), dan ben jij aansprakelijk voor de schade. Deze verzekering vergoedt de kosten daarvoor. Meestal ben je tot je 27ste met je ouders meeverzekerd in hun 'aansprakelijkheidsverzekering particulieren' (AVP).http://www.nibud.nl/scholieren/18-en-da ... ingen.html

Zit hiere ene kern van waarheid in?
Nee, het Nibud verzint dat ter plekke.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En waarom:quote:Nou hadden wij samen bedacht dat ik zou zeggen dat ik gevallen was en wat in het rondgreep en vlug zijn jas vastpakte.
ah ok Primabella, ben goed verzekerd, mss wel tégoed maar heb nog nooit iets opgegeven als zijnde schade
quote:poedel1 schreef op 31 december 2011 @ 18:44:

Als ik hem kan helpen door dit zo op te geven werkt het toch prima? Ik kwam op het idee omdat ik dit las

[...]

http://www.nibud.nl/scholieren/18-en-da ... ingen.html

Zit hiere ene kern van waarheid in?

Maar.. als je dit al hebt gelezen, waarom vraag je dit dan op het forum en niet aan je ouders? Die zijn de enigen die je kunnen vertellen of zij een gezinsverzekering hebben afgesloten of niet.

En natuurlijk zit er een kern van waarheid in. Dit is gewoon hoe zo'n verzekering werkt.
Ik zou je zorgverzekering even bellen. Misschien valt zijn jas wel onder anticonceptie. Of therapie.
quote:poedel1 schreef op 31 december 2011 @ 18:44:

Als ik hem kan helpen door dit zo op te geven werkt het toch prima? Ja joh, liegen en frauderen. Werkt prima. Appeltje eitje. Wat een ontzettende *voeg wat minder vriendelijke teksten in* instelling!
quote:himalaya schreef op 31 december 2011 @ 18:47:

Ik zou je zorgverzekering even bellen. Misschien valt zijn jas wel onder anticonceptie. Of therapie.
Hem helpen? En hoe zit het dan met al die verzekerden die steeds meer premie moeten betalen omdat mensen te beroerd zijn hun verantwoordelijkheid te nemen?
quote:poedel1 schreef op 31 december 2011 @ 18:29:

Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden bij een vriend van mij zijn jas kapotgetrokken. Hij duwde mij uit het niks van achteren in de rug en ik graaide vlug achter me en greep zijn jas dus vast. Ik viel niet maar wel zijn jas kapot.

Nou hadden wij samen bedacht dat ik zou zeggen dat ik gevallen was en wat in het rondgreep en vlug zijn jas vastpakte. Nou weet ik alleen niet hoe we dit het beste kunnen oplossen. Ik ben 19 en heb naar mijn weten alleen een zorgverzekering. Wist tot vandaag niet dat ik persoonlijk een WA verzekering kon nemen, ja dom...

Dus nou is mijn vraag hebben jullie enig idee hoe ik dit het beste zou kunnen oplossen?

Mvg,

...

Geen enkele verzekering dekt fraude.

Kansloos dit
Wat ik me dan afvraag, iemand die een topic als dit opent, verwacht die dan serieus reacties hoe het beste fraude te plegen en daar dan nog begrip voor ook? Of hebben ze gewoon een ontzettende slechte instelling en een plaat voor hun hoofd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven