Bonk.. Bonk.. Bonk.....
zondag 1 januari 2012 om 12:12
DEFINITE VAN KATER OF EEN "HANGOVER" :
Een "kater" is het samenvattend gevoel dat optreedt enige tijd na het drinken van een grote hoeveelheid alcohol. De kater begint bij het weer nuchter worden. Hij bestaat meestal uit hoofdpijn, misselijkheid, braken, buikpijn, dorst, duizeligheid en vermoeidheid. Oorzaken zijn waarschijnlijk de verhoogde uitscheiding van urine door het effect van de opgenomen alcohol en de uit alcohol gevormde aceetaldehyde, die nog lang in het lichaam blijft nazinderen.
Wat voor *trucjes* hebben jullie tegen die soms oh zo gemene kater ?
Ik drink voor het slapen gaan 2 glazen water en zet er alvast 1 klaar voor als ik wakker word. Naast dat glas liggen dan al 2 paracetamolletjes tegen de hoofdpijn .. Daarnaast drink ik smoothies..
(minder of niet drinken telt niet )
zondag 1 januari 2012 om 12:47
Hier ook 2 grote glazen water drinken voor het slapen gaan, paracetamol bij het opstaan, douchen en me in een huispak hijsen, daarna de dag rustig beginnen met wat vruchtensap en een héél licht ontbijtje. Bij de tijd dat het avond is dan gaat er pas vette hap in.
Maar: dat is gelukkig alweer een goede tijd geleden... Ik hou liever maat zodat ik nog wat aan mijn zondag heb. Saai hé?
Maar: dat is gelukkig alweer een goede tijd geleden... Ik hou liever maat zodat ik nog wat aan mijn zondag heb. Saai hé?
zondag 1 januari 2012 om 12:56
quote:BarbaraAnn schreef op 01 januari 2012 @ 12:47:
Hier ook 2 grote glazen water drinken voor het slapen gaan, paracetamol bij het opstaan, douchen en me in een huispak hijsen, daarna de dag rustig beginnen met wat vruchtensap en een héél licht ontbijtje. Bij de tijd dat het avond is dan gaat er pas vette hap in.
Maar: dat is gelukkig alweer een goede tijd geleden... Ik hou liever maat zodat ik nog wat aan mijn zondag heb. Saai hé? Dan maar saai...ik heb hetzelfde gedaan gister. ik was de dag na kerst zo brak en beroerd door de alcohol,dat ik me voorgenomen had met O&N vooral water te drinken. 2 wijntjes en 1 glas champie, that's it. En vanmorgen weer fris en fruitig wakker geworden!!
Maar: dat is gelukkig alweer een goede tijd geleden... Ik hou liever maat zodat ik nog wat aan mijn zondag heb. Saai hé? Dan maar saai...ik heb hetzelfde gedaan gister. ik was de dag na kerst zo brak en beroerd door de alcohol,dat ik me voorgenomen had met O&N vooral water te drinken. 2 wijntjes en 1 glas champie, that's it. En vanmorgen weer fris en fruitig wakker geworden!!
zondag 1 januari 2012 om 13:09
zondag 1 januari 2012 om 13:59
Van de week hadden ze bij Koffietijd over feiten en fabels van katers en wat helpt, heb alleen gister teveel op dat ik het nog kan herinneren .
Feit is dacht ik veel drinken. Water zou het moeten zijn maar ik heb een keer gehoord om te beginnen waar je de avond ervoor mee gestopt bent.
En wat denk je, het werkt!!! Vanochtend begonnen met een champagne ontbijt met champie en appelflappen en ik heb nergens last van.
Feit is dacht ik veel drinken. Water zou het moeten zijn maar ik heb een keer gehoord om te beginnen waar je de avond ervoor mee gestopt bent.
En wat denk je, het werkt!!! Vanochtend begonnen met een champagne ontbijt met champie en appelflappen en ik heb nergens last van.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 1 januari 2012 om 14:36
Die paracetamol moet je nemen voor je gaat slapen. Dus voor je je bed in duikt 2 paracetamol en een groot glas water en dan valt het reuze mee de volgende ochtend.
Voor mij werkt het perfect in ieder geval.
Ik houd me ook rustig op het moment omdat ik een kater zo vervelend vind. Dan maar wat minder drinken.
Voor mij werkt het perfect in ieder geval.
Ik houd me ook rustig op het moment omdat ik een kater zo vervelend vind. Dan maar wat minder drinken.
zondag 1 januari 2012 om 14:49
Kwaliteitsdrank drinken. Heb gisteren 1 fles champagne op en een halve fles rum. Heb geen kater, ben gewoonweg nog dronken. Ik vind het best, hoor. Heb er net een worstenbroodje ingegooid en straks ga ik spruitjes, met gebakken krieltjes en een vegaschijf eten. Ben ik daarna weer helemaal het vrouwtje.
zondag 1 januari 2012 om 14:53
quote:Aubrey schreef op 01 januari 2012 @ 14:49:
Kwaliteitsdrank drinken. Heb gisteren 1 fles champagne op en een halve fles rum. Heb geen kater, ben gewoonweg nog dronken. Ik vind het best, hoor. Heb er net een worstenbroodje ingegooid en straks ga ik spruitjes, met gebakken krieltjes en een vegaschijf eten. Ben ik daarna weer helemaal het vrouwtje. Zelfde hier, alleen met kipfilet. Lekker, ik kan wel meerdere malen per week spruitjes eten.
Kwaliteitsdrank drinken. Heb gisteren 1 fles champagne op en een halve fles rum. Heb geen kater, ben gewoonweg nog dronken. Ik vind het best, hoor. Heb er net een worstenbroodje ingegooid en straks ga ik spruitjes, met gebakken krieltjes en een vegaschijf eten. Ben ik daarna weer helemaal het vrouwtje. Zelfde hier, alleen met kipfilet. Lekker, ik kan wel meerdere malen per week spruitjes eten.