Luie vent

02-01-2012 13:41 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is zo vreselijk lui. Hij zit het liefst de hele dag op zijn krent, achter de pc en eet daar dan ook nog eens een zak drop bij leeg. Ik heb al zo vaak tegen 'm gezegd dat het niet gezond voor hem is, dat hij meer moet bewegen, minder moet snoepen, ik het niet sexy vind dat hij steeds dikker wordt (met name z'n buik) etc, maar het gaat echt het ene oor in - andere oor uit. Om gek van te worden. Het interesseert hem helemaal niets, althans niet genoeg om er iets aan te doen.

Hoe krijg ik hem meer in beweging/tot minder snoepen? (behalve dan een dropje aan een stok voor z'n neus houden ) Of stel ik me aan en moet ik me er bij neerleggen?
Zoek een ander
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Wat ik niet uit je bericht haal is het volgende:

- Werkt hij? Werkloos? of Huisman? Of iets anders?

- Heeft hij nog andere hobbies?

- Doen jullie veel dingen samen?

Een relatie is net als werk, daar moet je energie in steken om het gezond te houden. Probeer het bespreekbaar te maken.

Wat voor type man is het? (betweter?)

(de eerste keer dat jullie elkaar ontmoeten, was hij toen zo? Nee, dan kan je aansnijden in een gesprek).
Welke man is nou niet lui.....of gemakzuchtig...
quote:anonikkes schreef op 02 januari 2012 @ 14:01:

Welke man is nou niet lui.....of gemakzuchtig...Ehh mijn vriend en mijn ex. Genoeg dus.. Niet generaliseren he.
@TO: Was je man dit altijd al, zo lui? Of is dit iets van de laatste tijd?
quote:kasos schreef op 02 januari 2012 @ 13:51:

Wat ik niet uit je bericht haal is het volgende:

- Werkt hij? Werkloos? of Huisman? Of iets anders?

- Heeft hij nog andere hobbies?

- Doen jullie veel dingen samen?

Een relatie is net als werk, daar moet je energie in steken om het gezond te houden. Probeer het bespreekbaar te maken.

Wat voor type man is het? (betweter?)

(de eerste keer dat jullie elkaar ontmoeten, was hij toen zo? Nee, dan kan je aansnijden in een gesprek).

Hij is met vervroegd pensioen en we doen veel dingen samen. We hebben een goeie relatie verder. Toen we net bij elkaar waren snoepte hij ook al veel maar toen werkte en sportte hij nog. Verder is het een hele lieve man, maar wel met een gebruiksaanwijzing want hij heeft een lichte vorm van Asperger. Sommige dingen werken daardoor anders bij hem en kijkt hij anders tegen dingen aan dan de gemiddelde man en is het soms moeilijk dingen aan hem uit te leggen zoals het begrip 'werken aan een relatie', daar snapt hij helemaal niets van.

En het bespreekbaar proberen te maken doe ik regelmatig, zoals ik al zei: ene oor in... Ik denk daarbij ook dat ik het verkeerd aanpak, misschien te direkt in mijn manier van communiceren waardoor hij meteen in 'laat maar lullen' modus gaat.

Welke man is nou niet lui.....of gemakzuchtig...

Ik nomineer deze opmerking op voorhand tot de meest

stompzinnige van 2012

Ik werkte, kookte, kluste en deed in het weekend boodschappen

en zo ken ik meer mannen die 100% meedraaien in het huishouden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Lichtpuntjes, het is iets van de laatste tijd en lijkt wel of het steeds erger wordt. Ik hoop dat het een fase is!
Doorgaan met zeuren, dan rent hij vanzelf weg
quote:daydream schreef op 02 januari 2012 @ 14:06:

quote:daydream schreef op 02 januari 2012 @ 14:06:

hahhaahhaha

Mijn advies is om hem niet zeurend op zijn fouten aanspreken. Maar aangeven dat JIJ het fijn zou vinden als hij je helpt of dingen met jou samen doet omdat je zo van hem houdt. Je mist hem en zijn mooie sexy lijf.
quote:kanonne schreef op 02 januari 2012 @ 14:06:

Lichtpuntjes, het is iets van de laatste tijd en lijkt wel of het steeds erger wordt. Ik hoop dat het een fase is!Hopelijk is het een fase ja.. Maar als het steeds erger wordt lijkt me dit geen goed teken. Kan het niet zo zijn dat hij in een soort "gat" is gevallen doordat hij met pensioen is en dat hij nu het gevoel heeft niks meer om handen/geen doel meer te hebben en daardoor maar uit verveling gaat snoepen en luieren? Dat hij een beetje depri is ofzo?
quote:hollebollegijs schreef op 02 januari 2012 @ 14:05:

[...]

Ik nomineer deze opmerking op voorhand tot de meest

stompzinnige van 2012

Ik werkte, kookte, kluste en deed in het weekend boodschappen

en zo ken ik meer mannen die 100% meedraaien in het huishouden.Doe je dat nu niet meer dan?
quote:lichtpuntjes schreef op 02 januari 2012 @ 14:10:

[...]

Hopelijk is het een fase ja.. Maar als het steeds erger wordt lijkt me dit geen goed teken. Kan het niet zo zijn dat hij in een soort "gat" is gevallen doordat hij met pensioen is en dat hij nu het gevoel heeft niks meer om handen/geen doel meer te hebben en daardoor maar uit verveling gaat snoepen en luieren? Dat hij een beetje depri is ofzo?

Ik weet het niet, hij is al een jaar of 5 gestopt met werken, dus hij zou er zo onderhand wel aan gewend moeten zijn. Veel van zijn hobbies gebeuren trouwens achter de pc en hij heeft een hele brede interesse in alles, volgt veel nieuwssites, maar wederom achter de pc... En als dit zo blijft....hij is pas 55 dus dan hebben we nog wel een aantal jaar te gaan.

Zou het werken als ik er helemaal geen aandacht aan besteed en er dus niet over begin tegen hem? Want zeggen dat zijn buik steeds dikker wordt etc werkt kennelijk niet en ik wil inderdaad geen zeur zijn.
quote:kanonne schreef op 02 januari 2012 @ 14:10:

[...]

Doe je dat nu niet meer dan?

Haha dat dacht ik ook!

Maar inderdaad mijn man draait ook gewoon mee en doet ook zijn dingen in ons huishouden. We vormen met zijn alle een gezin namelijk.

Las ik nou net dat hij met vervroegd pensioen is?

Dit hoor ik wel vaker dat mensen dan denken: ik ga nu alleeesss doen wat ik wil! Lekker chillen enzo. Wat uiteindelijk natuurlijk niet blijkt te werken.

Of hij blijft daar in hangen, of hij komt er zelf achter dat het 'maar een fase' is.

Wel rot, het ene oor in en het andere weer uit.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ik heb nog nooit een relatie gehad met een man die lui was. Waar komt dat beeld vandaan?

TO, ik zou blij zijn dat het maar een zak drop is en niet een kratje bier. Er iets van zeggen heeft geen zin. Ben je zelf vaak thuis dat je hem vaak zo ziet?
Misschien een beetje te stimuleren door afspraken te maken?

Wij doen even dit, jij dat ik dat en als we klaar zijn.... kun je weer achter de pc?

Wij doen dat om van die luierdagen wat we toch nog wel dingen moeten doen en dat werk eigenlijk heel erg goed?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft

Welke man is nou niet lui.....of gemakzuchtig...Er zullen zeker zulke types zijn, maar ik heb er gelukkig nooit een relatie mee gehad. Ik ken alleen actieve, sportieve en ondernemende mannen, die geen schop onder hun kont nodig hebben en allemaal beter in het huishouden zijn dan ik.
Ik vind het best schokkend om te lezen hoe jij met je man omgaat. Het zou je sieren als je je kritiek voor je houdt. Draai het eens om: stel dat hij regelmatig tegen jou zegt: "je bent te dik, stop met snoepen en ga eens sporten". Dan weet ik zeker dat jij hier kwam uithuilen op het forum.
Ja hij werkt niet meer en heeft dus heel veel tijd. Ik werk sinds kort ook niet meer dus we zien elkaar eigenlijk de hele dag door, maar dat is het probleem niet want dat gaat prima.

Ik wou alleen dat hij wat meer ging sporten, maar wellicht probeer ik hem teveel mijn wil op te leggen en moet ik hem lekker z'n gang laten gaan...

Hij doet ook wel dingen in huis hoor, daar niet van en doet ook vaak boodschappen en zo, maar daarna kruipt ie meteen weer achter de pc.

Nee gelukkig geen kratje bier!
Is het zo dat jij je gewoon irritteert aan het feit dat hij dikker wordt? Je vindt hem niet meer aantrekkelijk? Dat lees ik een beetje tussen de regels door?
quote:flukehydra schreef op 02 januari 2012 @ 14:30:

Ik vind het best schokkend om te lezen hoe jij met je man omgaat. Het zou je sieren als je je kritiek voor je houdt. Draai het eens om: stel dat hij regelmatig tegen jou zegt: "je bent te dik, stop met snoepen en ga eens sporten". Dan weet ik zeker dat jij hier kwam uithuilen op het forum.

Ik ben eerlijk gezegd blij dat je dit zegt. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij ervan baalt dat ik dat tegen hem zeg. Ik zou er inderdaad ook van balen als hij dat tegen mij zou zeggen, maar ik zou er wel mee aan de gang gaan.

Moet ik dan geen kritiek geven en het laten gaan?
quote:lilly1982 schreef op 02 januari 2012 @ 14:38:

Is het zo dat jij je gewoon irritteert aan het feit dat hij dikker wordt? Je vindt hem niet meer aantrekkelijk? Dat lees ik een beetje tussen de regels door?

Hmm, ik denk dat je gelijk hebt. Ik erger me er inderdaad aan en vind hem inderdaad minder aantrekkelijk zo.

Eigenlijk ligt het dus aan mij o is het een wisselwerking?
quote:lilly1982 schreef op 02 januari 2012 @ 14:09:

[...]

hahhaahhaha

Mijn advies is om hem niet zeurend op zijn fouten aanspreken. Maar aangeven dat JIJ het fijn zou vinden als hij je helpt of dingen met jou samen doet omdat je zo van hem houdt. Je mist hem en zijn mooie sexy lijf.Da's een goeie ja. dat bedoel ik dus met dat ik het verkeerd aanpak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven