a-seksueel

02-01-2012 16:02 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

ik plaats dit onderwerp bij psyche omdat ik denk dat er een verband is tussen autisme en niet van aanrakingen houden. Ik ben 27 jaar heb nog nooit een vriend gehad. Ik zou wel graag een vriend hebben maar alleen dat seksgedeelte zie ik niet zo zitten. Ik houd er niet van om aangeraakt te worden en ben dus zelf autistisch wat daar wel mee te maken kan hebben. Ik hou ook niet van zoenen dus ik denk dat ik aan seks al helemaal niets aan vindt. Ben ik nu aseksueel of zijn er meer mensen voor wie seks niet hoeft?
Dit lijkt mij erg vervelend voor jou. Of ik denk dat het lastig is voor jou.

Mijn dochter van 4 heeft ook autisme en houdt ook niet van aanrakingen en knuffelen. Zij lijkt daar geen last van te hebben. Maar voor mij is dat weer lastig te begrijpen. Als je er niet van houdt om aangeraakt/ geknuffeld te worden, heb je dan wel het idee dat je iets mist? Dat het iets is om het wel te willen?

Hoe ervaar jij dat?

In bed (in het weekend) komt ze nooit bij me liggen. Zoontje van 2 wel en die knuffelt erop los. Bij mij zou dat een gevoel van jaloersheid oproepen. Bij haar lijkt dat dus niet te gebeuren.

Sorry dat het beetje off-topic is.
Lastig.

Ik denk dat het goed is om gericht op zoek te gaan naar een vriend die óók geen behoefte aan seks heeft. (misschien via lotgenotensites van asexuele mensen)

Anders zal het waarschijnlijk altijd een struikelblok blijven in de relatie.

(Ik snap wel dat iemand die ook asexueel is niet automatisch bij je past. Maar denk dat iemand die die gevoelens wel heeft, hoogstwaarschijnlijk niet goed bij je past, op den duur)
Als zegt niet van seks te houden ,betekent dat dan ook dat ook geen persoonlijke erotische gevoelens hebt?

Seks hoeft niet altijd lichamelijk te zijn.
Noem mij maar BOOM
Als je het niet als vervelend ervaart is er niet erg toch? Je klinkt aardig a-seksueel maar so what... Ik heb een autist gekend die hetzelfde had, dus misschien is er een verband? Die boeide het hele seks gebeuren dus ook niet. Wat hij niet voelde hoefde hij ook niet te missen wat zijn gedachte, ongeacht wat hij allemaal op tv en internet zag. Hij wilde zichzelf niet aanpraten dat hij het MOEST missen omdat het 'normaal' zou zijn.
Jij hebt het tegenovergestelde van wat ik heb. Ik kan er niet genoeg van krijgen. Ik ben (voor zover ik weet!) verder niet autistisch of iets dergelijks.
quote:tietanium schreef op 02 januari 2012 @ 20:52:

Jij hebt het tegenovergestelde van wat ik heb. Ik kan er niet genoeg van krijgen. Ik ben (voor zover ik weet!) verder niet autistisch of iets dergelijks.
Hai

Ik ben 25 en heb een vorm van autisme. Heb geen vriend en ook nooit gehad heb 1x echt gezoend...maar that's it.

Seks zelf mis ik niet, ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het zou voelen maar ik voel me niet snel op mijn gemak en dus is de drempel om get te proberen zeeeeer hoog.

Maar ik mis niet echt, ik mis meer "een vriend" dus iemand om dingen mee te delen enz.

Echt moeite met aanrakingen heb ik niet zolang ik ze verwacht.

Maar zelf ga ik ool niet snel iemand knuffelen ofzo het is meer een formaliteit bij mij.

En tja als ik met een minimale ocerload aan prikkels rondloop hoef je mij niet aan te raken want ik kan dan in tranen barsten of zelf agresief (verbaal) reageren.

Dat hele seks gebeuren lijkt mij ook beboorlijk vies en nutteloos..

Het is gewoon heel lastig uit te leggen...
Ik ben wel autistisch, maar niet aseksueel. Ik hou heel erg van zoenen. Ik word echter niet snel verliefd. Volgens mij zijn er gradaties in aseksualiteit.
World of Warcraft: Legion
Ik denk dat autisme wel invloed heeft op de seksualiteit maar het noet bepaald. Tenzij er sprake is van klassiek autisme
Wat bedoel je met "maar het noet bepaald"? Typefout?
quote:hans66 schreef op dinsdag 03 januari 2012 18:17 Wat bedoel je met "maar het noet bepaald"? Typefout?Yep de bedoeling was niet. Ik typ maar van een mobiel dus sorry voor alle fouten en hey giswerk dat het oplevert
Je bedoelt dat autisme de seksualiteit niet per definitie beïnvloedt?
Precies hans. Het kan het wel beinvloeden maar moet niet...het zit er ook denk ik een beetje tussenin
hoi strawberry, bedankt voor je verhaal en de rest trouwens ook. Gelukkig ben ik niet de enige die dat seks-gebeuren niet echt ziet zitten. Het probleem is dat ik wel verliefd kan worden en wel graag een vriend zou willen hebben.
Ik heb gekeken op

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aseksualiteit

Ik denk dat ik zit tussen aseksualiteit type A en heteroseksueel. D.w.z. ik word niet gemakkelijk verliefd. Ik denk daarom, dat ik mij uiteindelijk moet classificeren als heteroseksueel.

Samenvatting van de types aseksualiteit:

- A: wel seksuele drift, maar niet verliefd worden op wie dan ook;

- B: emotionele, maar geen seksuele aantrekking, geen seksuele drift;

- C: emotionele, maar geen seksuele aantrekking, wel seksuele drift;

- D: geen emotionele, en ook geen seksuele aantrekking, geen seksuele drift.
@Hans

Leuk dir classificerring, alleen ik zou dan niet echt weten waar ik hoor.

Want ik kan wel verliefd worden maar dat kost echt jaren aan intensief contact. En seksuele drift ik heb het wel alleen ik doe er niks mee...

Dus ik zou uiteindelijk denk ik ook uitkomen op het type A..
Ik denk dat je er normaal niet zo veel aan hebt. Misschien meer iets voor hulpverleners, zoals psychologen en seksuologen.
Je hebt er niet al teveel aan maar ik vind het wel leuk om te weten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven