Wonen in Nieuw-Vennep?

02-01-2012 20:14 62 berichten
Zijn er hier mensen die in Nieuw-Vennep wonen/ hebben gewoond?

Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren voor een eengezinswoning, en qua werk en huizenprijzen komen we beetje uit op Nieuw-Vennep.

Nu ben ikzelf niet bekend met die gemeente.

Welke wijken zijn leuk om te wonen, als starter (met kids hopelijk binnen aantal jaar). En heb je er veel last van geluid van vliegtuigen? Of is dat meer in Hoofddorp?

Ik ben benieuwd naar ervaringen! :D
Alle reacties Link kopieren
Chicaa, ik woon er al 10 jaar niet meer, dus geen idee wat er daar nu allemaal rondhuppelt
quote:chicaa schreef op 02 januari 2012 @ 21:08:

owww om de hoek dus

maar leiden is wel heeeel anders dan nv, das zeker!Ja, centrum van Leiden is hardstikke leuk, maar ik zou er niet willen wonen als gezin zeg maar. Ben zelf opgegroeid in .... (niet quoten svp, wil plaatsnamen weer weg kunnen halen)
quote:chicaa schreef op 02 januari 2012 @ 21:04:

ja vergelijkbaar, grote tent met de hele week allerlei optredens van bekende artiesten en daarnaast nog div. activiteiten (markt, shows, toernooien etc).

ja das inderdaad het beste, gewoon es een keer rondje dorp doen. waar woon je nu als ik vragen mag???Die feesttenten heb je overal, leimuiden,rijsenhout, aalsmeer en overal dezelfde artiesten dus daar zou ik het niet om doen
1x geweest bij de feestweek in NV... wat een ellende zeg, deed mij aan boerenschuurfeesten denken.
ik quoot nooit (blond en nog niet ontdekt hoe dat moet )

nee daar zou ik ook niet aan moeten denken nee. maar sommige mensen ook weer wel, gelukkig maar he.....

maar als je gaat dwalen of iets op het oog hebt, let me know ok?
Doen! Ook wij zijn 7 jaar geleden vanuit Leiden naar Nieuw-Vennep verhuist! Nu proberen we ons app. te verkopen, maar we willen hier wel blijven! Dus wij zijn ook opzoek een eengezinswoning! Getsewoud is trouwens ook leuk hoor, net als het oude dorp! Alles is aanwezig oa zwembad, vele sportclubs, goede feestweek en evenementenhal etc!
juni, hahaha nee dat zou ook niet mijn eerste criterium zijn bij een nieuwe woonplaats

spectral, tjah smaken verschillen, ik hou wel van een feestje en weet niet hoe een boerenschuurfeest eruit ziet maar als het daarop mag lijken, soi...
Je woont liever in NV dan in Leiden? Voor mij is dat echt onbegrijpelijk.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:a_nick_is_crini schreef op 02 januari 2012 @ 21:18:

Je woont liever in NV dan in Leiden? Voor mij is dat echt onbegrijpelijk.

Want?

Edit: Leiden is ook leuk, maar voor een leuke betaalbare eengezinswoning betaal je flink, of je komt uit in de Merenwijk. En daar wil ik absoluut niet wonen. Daarnaast sta ik elke dag in de file Leiden in vanaf de a44, zwaar irritant.
feetie, die zou ik bijna vergeten, de nieuwe evenementenhal oh ja en het zwembad, ook errug fijn als de kids moeten zwemlessen.
Begrijp me goed, ik ben niet anti-dorps. Ik kan dorp en stad beide appreciëren en ik vind ook echt niet elke stad leuk. Ik heb een aantal jaren in Eindhoven gewoond en dat vind ik bijvoorbeeld een verschrikkelijke stad. Maar zoals er verschrikkelijke steden zijn, zijn er ook verschrikkelijke dorpen en voor mij is NV er een van.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:a_nick_is_crini schreef op 02 januari 2012 @ 21:21:

Begrijp me goed, ik ben niet anti-dorps. Ik kan dorp en stad beide appreciëren en ik vind ook echt niet elke stad leuk. Ik heb een aantal jaren in Eindhoven gewoond en dat vind ik bijvoorbeeld een verschrikkelijke stad. Maar zoals er verschrikkelijke steden zijn, zijn er ook verschrikkelijke dorpen en voor mij is NV er een van.

Maar ik ben heel benieuwd, kan je ook uitleggen waarom? Heb je er gewoond, ben je er bekend?

Ik heb meer aan voors en tegens, dan aan gevoelens als; ik wil er niet dood gevonden worden, maar ik heb er nog nooit gewoond...
anoniem_62667 wijzigde dit bericht op 02-01-2012 21:32
Reden: spelfout
% gewijzigd
ja ben ook wel benieuwd naar de redenen van je nv-verschrikking (niet dat ik er hard voor ga rennen hoor hahaha)
Nou ik ook hoor....misschien dat ik dan toch maar weer ergens anders heen verhuis Station hebben we trouwens ook...en een Action haha...en een heerlijk recreatieplas op 10/15 min fietsen :-) al overtuigd?
Nou, die Action doet het hem wel hoor, hahahaha!
feetie, haha jij wel op de run?? moet je wel de action missen he!!
Wat ik vooral tegen heb, is dat het lijkt alsof dat daar de tijd een beetje stil heeft gestaan. Een heel hoog Boer zoekt vrouw-gehalte, en daar voel ik me niet bij thuis. Anderen blijkbaar wel, en dat is prima.
Je voelt je er thuis of niet, maw woont het soort mensen er waar je je prettig bij voelt.... voor mij iig niet.
Ik woon aan de noordkant van NV. Van die vliegtuigen heb je niet zo veel last, een enkele keer als er één laag tussen NV en Hoofddorp door vliegt.
Is het niet te huur labo?
quote:Some_One schreef op 02 januari 2012 @ 20:14:

Zijn er hier mensen die in Nieuw-Vennep wonen/ hebben gewoond?

Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren voor een eengezinswoning, en qua werk en huizenprijzen komen we beetje uit op Nieuw-Vennep.

Nu ben ikzelf niet bekend met die gemeente.

Welke wijken zijn leuk om te wonen, als starter (met kids hopelijk binnen aantal jaar). En heb je er veel last van geluid van vliegtuigen? Of is dat meer in Hoofddorp?

Ik ben benieuwd naar ervaringen! :DBELACHELIJK al die negatieve reacties! ik woon er al 12 jaar met heel veel plezier! alle voorzieningen bij de hand! en zeer kind vriendelijk!
T ligt je of het ligt je niet sweet-love...

Ik zou zelf bijv niet voor een kindvriendelijke wijk gaan omdat ik niet aan kinderen gewend ben. Dat zou dan negatief zijn?
quote:luni schreef op 03 januari 2012 @ 21:34:

T ligt je of het ligt je niet sweet-love...

Ik zou zelf bijv niet voor een kindvriendelijke wijk gaan omdat ik niet aan kinderen gewend ben. Dat zou dan negatief zijn?

Dat klopt maar er zijn ook gedeeltes in Nieuw vennep waar bijna geen kinderen wonen. (niet veel maar toch)

dus nee niet negatief
Ja oke, maar of het je dan ligt is een tweede, dat is heel persoonlijk
x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven