tips
dinsdag 3 januari 2012 om 13:17
Feedback waar je het niet mee eens bent; probeer blij te zijn dat de betreffende persoon de moeite neemt om je te vertellen wat hij of zij van jou en je werk vindt. Meningen verschillen nu eenmaal en het kan dus nooit zo zijn dat iedereen alleen maar positieve feedback aan je heeft.
(Natuurlijk is feedback van degene die je stage beoordeelt wel wat belangrijker)
(Natuurlijk is feedback van degene die je stage beoordeelt wel wat belangrijker)
dinsdag 3 januari 2012 om 13:20
quote:meisje90 schreef op 03 januari 2012 @ 13:13:
hoe ga ik met collega's om die ik niet zo leuk vind
Met respect. Je doet gewoon vriendelijk en beleefd en je roddelt niet over ze.
en hoe ga ik om met feedback waar ik het niet altijd mee eens ben?Die hoor je aan, daar denk je over na en ben je het er achteraf niet mee eens ga je zelf het gesprek aan.
hoe ga ik met collega's om die ik niet zo leuk vind
Met respect. Je doet gewoon vriendelijk en beleefd en je roddelt niet over ze.
en hoe ga ik om met feedback waar ik het niet altijd mee eens ben?Die hoor je aan, daar denk je over na en ben je het er achteraf niet mee eens ga je zelf het gesprek aan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 3 januari 2012 om 13:21
bespreek dit soort zaken ook op je studie! Ik neem aan dat je begeleiding krijgt tijdens je stage zowel vanuit je stage als vanuit school? maak het bespreekbaar, dat scheelt uiteindelijk een hoop miscommunicatie.
Als je het met feedback niet eens bent, probeer het dan heel goed te onderbouwen. Houd de boodschap dicht bij jezelf (ik vind, omdat ik opmerk, ik voel etc...). Neem de feedback wel serieus en kijk hoe je er aan zou kunnen werken.
Collega's die je niet zo leuk vindt: je kunt niet iedereen leuk vinden, maar het zijn en blijven wel je collega's. Wees hierin professioneel en behandel ze zoals je zelf ook behandeld zou willen worden.
Als je het met feedback niet eens bent, probeer het dan heel goed te onderbouwen. Houd de boodschap dicht bij jezelf (ik vind, omdat ik opmerk, ik voel etc...). Neem de feedback wel serieus en kijk hoe je er aan zou kunnen werken.
Collega's die je niet zo leuk vindt: je kunt niet iedereen leuk vinden, maar het zijn en blijven wel je collega's. Wees hierin professioneel en behandel ze zoals je zelf ook behandeld zou willen worden.
dinsdag 3 januari 2012 om 13:25
Feedback is om je te helpen. Denk vooral na over wat er is gezegd en denk ook na hoe het kan dat iemand zo over je handelen denkt. Ben je het niet eens met de feedback die je hebt gekregen, ga dan terug naar die persoon en kaart het vriendelijk aan. Bijvoorbeeld door te vragen naar voorbeelden of situaties waardoor hij/zij zo denkt over je handelen.
dinsdag 3 januari 2012 om 13:25
Je collega's hoeven je vrienden niet te zijn. Als je dat idee had, laat het varen, dat gaat je niet lukken.
Je moet er mee samenwerken en de klus zo goed mogelijk klaren.
Ik ken collega's die niet mn vrienden ouden zijn, maar waar ik goed mee kan samenwerken, en ik ken enkele vrienden waarvan ikd enk, dat dat als collega's n stuk minder prettig zou zijn.
.
En feedback... je bent nu op een leeftijd waarbij niet alles meer prachtig gevonden wordt zoals vroeger waarbij iedeere tekening die je maakte de hemel in geprezen werd, en ieder liedje dat je zong fantastisch was (hoewel dat laatste bij veel mensen nog geburt gezien de ellende die in al die talentenjachten ten gehore wordt gebracht)
En zelfs feedback waar je het niet mee eens bent(wilt zijn) kan wel eens heel waar zijn
Je moet er mee samenwerken en de klus zo goed mogelijk klaren.
Ik ken collega's die niet mn vrienden ouden zijn, maar waar ik goed mee kan samenwerken, en ik ken enkele vrienden waarvan ikd enk, dat dat als collega's n stuk minder prettig zou zijn.
.
En feedback... je bent nu op een leeftijd waarbij niet alles meer prachtig gevonden wordt zoals vroeger waarbij iedeere tekening die je maakte de hemel in geprezen werd, en ieder liedje dat je zong fantastisch was (hoewel dat laatste bij veel mensen nog geburt gezien de ellende die in al die talentenjachten ten gehore wordt gebracht)
En zelfs feedback waar je het niet mee eens bent(wilt zijn) kan wel eens heel waar zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 3 januari 2012 om 13:58
als jij het met feedback niet eens bent, wil dat nog niet zeggen dat de feedback niet klopt. Je kunt zelf een enorme blinde vlek hebben tav je houding of handelen. Ik kreeg eens te horen dat ik me te weinig liet horen tijdens vergaderingen. Ik snapte er niks van, vond dat ik juist wel veel inbreng had. Toen ben ik er eens op gaan letten en het was gewoon waar. Ik zei wel dingen, maar eigenlijk pas als er iets gevraagd werd. Ik bracht ook zelden onderwerpen voor de agenda in.
Vraag om verduidelijking (hoe bedoel je dat? kun je een voorbeeld geven? je bedoelt dit-en-dat, toch?), hoe je kunt verbeteren en vraag na verloop van tijd nog eens opnieuw of je collega vindt dat het nu beter gaat.
Vraag het eventueel ook eens bij andere collega's of zij dezelfde feedback hebben.
En wat betreft weinig klik met collega's. Ja dat heb je wel eens. Ik blijf gewoon beleefd, praat voornamelijk over werk en weinig over privé, hou me op de vlakte over gevoelige zaken als politiek en religie en roddelen doe ik sowieso niet.
Vraag om verduidelijking (hoe bedoel je dat? kun je een voorbeeld geven? je bedoelt dit-en-dat, toch?), hoe je kunt verbeteren en vraag na verloop van tijd nog eens opnieuw of je collega vindt dat het nu beter gaat.
Vraag het eventueel ook eens bij andere collega's of zij dezelfde feedback hebben.
En wat betreft weinig klik met collega's. Ja dat heb je wel eens. Ik blijf gewoon beleefd, praat voornamelijk over werk en weinig over privé, hou me op de vlakte over gevoelige zaken als politiek en religie en roddelen doe ik sowieso niet.
woensdag 4 januari 2012 om 18:33
Bedankt voor jullie reacties.ik probeer alert te zijn op mijn gedrag en luister wel naar wat gezegd wordt. soms inderdaad goed zoeken naar wat iemand dan precies bedoelt. ben ook nog helemaal nieuw hiermee, weinig werkervaring. en nee we hoeven geen vrienden te zijn, probeer er maar het beste van te maken. maar nogmaals bedankt, goede tips! Beleefd zijn en vooral op werk concentreren, dat ga ik maar doen