Entertainment alle pijlers

Tienermoeders

13-02-2008 19:42 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond is de serie tienermoeders op SBS 6 begonnen, een programma met een echt SBS gehalte. Toch ben ik wel nieuwsgierig, maar de video-recorder heeft het niet opgenomen.

Weet iemand ook of ik dat nog ergens kan terug kijken of dat het herhaald wordt?
Heb idd al recensies gelezen. Die waren niet bepaald positief ofzo. Jammer dat ze alleen die schaduw kant laten zien, en de clichées omtrent tienermoederschap op deze manier alleen maar bevestigen.

Het gaat nml ook gewoon vaak wel heel goed. Waarom al die negativiteit?

Tuurlijk zie je dit tienermoeder fenomeen in bepaalde milieus wel vaker terug komen. Maar ik zou me richten op goede voorlichting en begeleiding en niet op deze manier de vooroordelen van het publiek enkel voeden.

Maar goed, ik heb het nog steeds niet gezien, dus ik baseer mijn mening enkel op de reacties van derden.

Hou me nog steeds aanbevolen voor een link naar het filmpje dus.
Nou was ik dus ook zo nieuwsgierig, maar ik ben helemaal vergeten het op te nemen.
Die moeder van dat kind van 13... Geen geld te makken, maar WEL ROKEN!!

Het zou verboden moeten worden...
En dat wijf dat onder toezicht gesteld wordt, Mariska, rookt ook lekker verder... Zuipen, roken, blowen... maar wel kinderen op de wereld zetten...
quote:superletje schreef op 26 februari 2008 @ 23:24:

En dat wijf dat onder toezicht gesteld wordt, Mariska, rookt ook lekker verder... Zuipen, roken, blowen... maar wel kinderen op de wereld zetten...Ja die moeder geeft ook het perfecte voorbeeld..
Er komt dus een Mariska in voor!!! MAAR IK BEN HET NIET!!!!!!!!!!! hahaha

Ik wil het ook graag zien

Doeii
Ja wat erg....

Ik ben al gestopt met drank en drugs... gun mij gewoon mijn sigaretje!

Een sigaretje gunnen doen we je best dame, maar dat kind rookt gewoon met 7 maanden zwangerschap nog steeds anderhalf pakje per dag weg! En dan nog durven te beweren dat het kindje daar geen schade van ondervindt!? En ook die moeder die gewoon zegt; ach vroeger kon het ook gewoon, maakt nu toch ook niet uit ze laat al zoveel!

Als zij nog 3 peukjes op een dag rookte kon ik daar best wat sympathie voor opbrengen (alhoewel, ben ook gewoon gestopt met alles wat slecht voor mijn baby is), maar anderhalf pakje op een dag... aiaiaiai!

En dan dat meisje van 13. Kan er nog steeds niet over uit...
quote:superletje schreef op 26 februari 2008 @ 23:20:

Die moeder van dat kind van 13... Geen geld te makken, maar WEL ROKEN!!

Het zou verboden moeten worden...En zo'n vette hond hebben (ook nog op een flat), die moet toch ook vreten? lijkt me niet goedkoop ook
HOi hoi, ik ben zelf ook (ooit ) tienermoeder geweest, en inderdaad.. op vele forums zie je nu deze discussie over het hoe en wat!

ik ben toen destijds naar een tiener opvang gegaan, ik ben toen ook geinterviewed door VIVA.. ook over tiendermoeders ging dat dat was in 1996, toen bestonden we ook al!

ihih inmiddels ben ik een volwassen vrouw bij 5 kids rijker en eigelijk vanaf dat mijn zoon geboren is heb ik altijd zelf voor mijn kids gezorgt en gevochten... het zeker niet makkelijk als tienermoeder, je hebt weinig rechten maar veel plichten!

daar vergissen veel meiden zich in en daar loop je dan ook tegenaan, je hebt natuurlijk tiener en tiener! 13 en 18 is dan ook wel weer een groot verschil vind ik... op je 18 kan je al in staat zijn om voor je zelf te zorgen en je kind op je 13 heb je die ervaring vaak niet en is het ook veel moeilijker!

ik was 17 toen ik zwanger raakte en dat was al zwaar ik woonde toen al 2 jaar ivm problemen met me ouders samen en bij mij is alles goed gekomen.... maar jammer genoeg zie je het tevaak niet goed komen....

das jammer ik denk dat waneer een meid (zo jong ) zwanger is dat er uitzonderingen moeten zijn qwa uitkering huisvesting hulpverlening enz enz ... vele meiden komen op een wachtlijst en moeten maar zien hoe ze het redden, uitkering ho maar!

huis kan je helemaal vergeten, terwijl dat zo belangrijk is als je al de bassis hebt is het makkelijker om goed te starten en voorkomt een hoop problemen...(ik bedoel als je op je 16 a 17 zwanger wordt) niet op je 13 dan is een uitkering zeker wel noodzakelijk.. maar huisvesting uiteraard niet( niet alleen) teminste!

maar bijv begeleid..is er nu vol op maar overal zijn zoveel wachtlijsten en dat veroorzaakt zoveel stress en gevaar voor de jonge moeders en babys..
Leuk Lyla,dat het bij jou nu helemaal goed is gekomen.En belachelijk,dat ze dan geen recht hebben op een huis of een uitkering.

De situatie van dat 13e jarige meisje,is idd wel erg schrijnend.Ik hoop dat het toch wel goed komt met ze.

En dan degene die met Michel heeft gebroken,die heeft nu wel mooi een tattoo met zijn naam erop staan.Zonde.

En ze hebben het programma anders in elkaar gezet,want degene waar de vader onbekend van is,was uitgerekend in september,maar dat stel,met een accent, die hadden hun kind vorig jaar in november gekregen.En zo lijkt het net of hun eerder waren.Maakt niet uit,maar viel mij op.
Ben nu aflevering 3 en 4 aan het downloaden, ga ze straks kijken. Ben erg benieuwd!

Voor de gebruikers van nieuwsgroepen onder ons, op www.yabse.nl zijn ze te vinden!
Heb de reacties niet gelezen, maar er is weer een serie Tienermoeders op tv. Misschien is het wel een herhaling, hoewel ik dit meisje niet herken van de afgelopen serie; waarschijnlijk een nieuwe serie dus!

Dit meisje, uit een streng Christelijk gezin, is 27 weken zwanger op haar 16e...
Waar, welke zender, en hoe laat??

( ps ik werk zelf met deze doelgroep en echt die meiden zijn níet gemakkelijk!!)
sbs6
Via deze link kun je veel filmpjes en docu's zien

http://www.tienermoeders. ... 5f-4854-8c76-2a3007caa305
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
http://www.eo.nl/programm ... r/index.esp?aflid=8485254

Ik vond deze aflevering echt vreselijk om te zien..
La Vie, ik heb het net gekeken en inderdaad, vreselijk. De documentaire maakster zegt aan het eind (voice over) dat het komt doordat het meisje vastloopt in bureaucratie en regels en door haar eigen jeugd. Deels waar, vooral dat een uitkering maar niet rondkomt, dat is natuurlijk vreselijk. Maar tegelijkertijd is ze ook zo lui als een varken. Ze doet echt geen hol, niet met haar kind, niet voor haarzelf, niets. Alle hulp die wordt aangeboden doet ze niets mee. Als het te moeilijk wordt, vertrekt ze weer ergens anders heen.

Ik vind het ontzettend sneu dat het jongetje naar een pleeggezin moet, maar ik ben vooral verbijsterd dat het zolang duurt voordat het AMK iets met de meldingen doet.
Ik denk niet dat het aan de uitkering lag. In deze meid lag totáál geen potentie om een goede moeder te zijn, en dat is nogal zwak uitgedrukt. Ik kan echt heel kwaad worden op dat soort meiden.

Wat een walgelijk figuur, ja, sorry. En dan zien we alleen nog maar wat er op camera getoond word hè, vergeet niet wat er zich achter de schermen nog allemaal afspeelt.

Eerlijk gezegd, verbaasde het me dat het zolang duurde voordat ze hem daar bij haar weghaalden. Eerder was beter geweest, hoe hard dat misschien ook mag klinken. Maar ik vond het zo ontzettend zielig voor dat ventje.
Jezus zo'n miranda zou je toch het liefst een schop onder haar hol geven. Ze krijgt zoveel hulp aangeboden, er worden kansen voor haar gecreëerd kom op zeg.
Ik heb het net gekeken
Whatever, I do what I want
Heb hem ook net gekeken, ben er een beetje stil van...
Echt een verschrikkelijke aflevering. Maar we moeten niet vergeten om naar haar verleden te kijken. Hoe moet zo;n meisje uit zi'n verleden het wel goed kunnen doen. Zo moeilijk. We zijn misschien niet allemaal hulpverleners,maar een beetje verstand hebben we wel, dus laten we niet makkelijk oordelen.
Ja natuurlijk heeft het met haar verleden te maken maar ze ging ook echt wel onvoorzichtig met haar zoontje om.

En ze had geen geld maar ze ging wel uit, en rookte als een ketter.

Het laatste stukje vond ik wel een kippenvel moment, met die muziek aan van Marco en ze was wel echt heel verdrietig.. Maar misschien beter voor het kindje nu hij in een pleeggezin opgroeid.

Zo kan die moeder ook alles op een rijtje krijgen en misschien ooit, in de verre toekomst, weer voor haar kindje zorgen als ze er misschien wat meer klaar voor is.
Open net dit topic, en zie dat ik het zelf geopend heb.

Wanneer komt het precies? Ik kijk nu namelijk bijna geen tv meer, dus moet er echt voor gaan zitten. Ik zal ook even op die site kijken, staan daar ook hele afleveringen op?
Jemigdepemig. Tienermoeders op SBS nu, dit moeten wel een soort van de Engelse tokkies zijn. Doodsbang haar ongeboren kind te verliezen, wel doorroken en iedere begeleiding afwijzen. Tja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven