Popcornmachine
dinsdag 3 januari 2012 om 17:39
Hoi iedereen!
De huisgenoot van mijn vriend heeft van zijn ouders voor kerst een popcornmachine gekregen, ideaal, kunnen mijn vriend en ik er ook van meeprofiteren haha.
Maar hoe krijg je het voor elkaar een lekker suikerlaagje erop te krijgen? Of voor de smaak van de huisgenoot, zout. Het valt er nu vanaf namelijk.
Dank je wel alvast!
De huisgenoot van mijn vriend heeft van zijn ouders voor kerst een popcornmachine gekregen, ideaal, kunnen mijn vriend en ik er ook van meeprofiteren haha.
Maar hoe krijg je het voor elkaar een lekker suikerlaagje erop te krijgen? Of voor de smaak van de huisgenoot, zout. Het valt er nu vanaf namelijk.
Dank je wel alvast!
dinsdag 3 januari 2012 om 17:43
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, vriendlief moet nog thuiskomen, dan pas pakken we er een filmpje en een bak popcorn bij. Het is meer dat de zout nu niet blijft liggen voor de portie van huisgenoot. En dat zal met suiker ongetwijfeld ook zo zijn, maar poedersuiker is miss een idee. En voor de zout?
dinsdag 3 januari 2012 om 17:59
http://www.smulweb.nl/zoe ... corn&type-recepten=recept
hier zit vast wel n lekker smaakje tussen
hier zit vast wel n lekker smaakje tussen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 3 januari 2012 om 18:17
Wij maakten thuis altijd popcorn in de pan met een beetje zonnebloemolie. Wanneer de popcorn klaar was, werd deze direct in een grote schaal gedaan en dan wat zout erover, schudden en klaar! Popcorn was dan gewoon lekker zout.
En wanneer we zoete popcorn wilden, ging er een klein scheutje schenkstroop over, en dan weer schudden. Lekkere zoete plakpopcorn.
En wanneer we zoete popcorn wilden, ging er een klein scheutje schenkstroop over, en dan weer schudden. Lekkere zoete plakpopcorn.
dinsdag 3 januari 2012 om 23:48
woensdag 4 januari 2012 om 11:54
Je hebt altijd iets van vet nodig om de smaakmakers te laten plakken. Als je em in een pan maakt zoals de posters hiervoor is dat automatisch al zo maar als je het maakt in een masjien met hetelucht moet je het toevoegen.
In de USA is hierover overigens onlangs nog een hele rel ontstaan want het bleek dat met name de bioscopen zo achterlijk veel boter door hun popcorn roeren dat deze snack met gezond imago (nou ja gezonder dan chips) meer calorieen bevat dan chips of patat met een hamburger!
Maar goed, dus. Gesmolten boter en poedersuiker voor zoet en idem of olijfolie voor zout. Overigens doe ik er ook wel eens een beetje zout en peper door ipv alleen zout! Yum.
In de USA is hierover overigens onlangs nog een hele rel ontstaan want het bleek dat met name de bioscopen zo achterlijk veel boter door hun popcorn roeren dat deze snack met gezond imago (nou ja gezonder dan chips) meer calorieen bevat dan chips of patat met een hamburger!
Maar goed, dus. Gesmolten boter en poedersuiker voor zoet en idem of olijfolie voor zout. Overigens doe ik er ook wel eens een beetje zout en peper door ipv alleen zout! Yum.
anoniem_45078 wijzigde dit bericht op 04-01-2012 11:57
Reden: moeilijk hoor, voutloos tiepuh.. ;-)
Reden: moeilijk hoor, voutloos tiepuh.. ;-)
% gewijzigd