Popcornmachine

03-01-2012 17:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

De huisgenoot van mijn vriend heeft van zijn ouders voor kerst een popcornmachine gekregen, ideaal, kunnen mijn vriend en ik er ook van meeprofiteren haha.

Maar hoe krijg je het voor elkaar een lekker suikerlaagje erop te krijgen? Of voor de smaak van de huisgenoot, zout. Het valt er nu vanaf namelijk.

Dank je wel alvast!
Gebruik je poedersuiker?
Zit er geen instructie bij voor verschillende smaken?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, vriendlief moet nog thuiskomen, dan pas pakken we er een filmpje en een bak popcorn bij. Het is meer dat de zout nu niet blijft liggen voor de portie van huisgenoot. En dat zal met suiker ongetwijfeld ook zo zijn, maar poedersuiker is miss een idee. En voor de zout?
Heul Erg Vroeger stond er in een Tinaboek een receptje. Iets met suiker in een pan doen en dan azijn, dat verwarmen en dan over de popcorn. De azijn proef je niet meer maar je popcorn plakt wel aan alle kanten.
Beetje boter er bij, zout/suiker, omschudden, klaar!
quote:Caro_22 schreef op 03 januari 2012 @ 17:42:

Zit er geen instructie bij voor verschillende smaken?Ja voor chocolade enz, ook heel lekker, maar haha huisgenoot wilt alleen zout en die standaard dingen staan er niet tussen.
Doe je uiteraard wel als de popcorn nog heet is.
Zout zal er wel vanaf vallen, maar smelt de suiker er niet aan vast, dat 't 'n beetje caramelliseert?
Hmm, of het zijn mannen, of de popcorn koelt toch te snel af... de boter werkt niet mee

Kreeg er wel een idee door, bakspray. Is dat misschien iets?
Ja caramelpopcorn, lekker!

Ik denk dat je eerst caramel maakt en daar de corn in roert en dan poffen.
http://www.smulweb.nl/zoe ... corn&type-recepten=recept

hier zit vast wel n lekker smaakje tussen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wij maakten thuis altijd popcorn in de pan met een beetje zonnebloemolie. Wanneer de popcorn klaar was, werd deze direct in een grote schaal gedaan en dan wat zout erover, schudden en klaar! Popcorn was dan gewoon lekker zout.

En wanneer we zoete popcorn wilden, ging er een klein scheutje schenkstroop over, en dan weer schudden. Lekkere zoete plakpopcorn.
Suiker smelten in een pannetje met wat water, dan carameliseert dit Dan over de popcorn en dan heb je popcorn met suikerlaagje
Ik maak mn popcorn in de pan die een beetje vet is van olijfolie, daarna in een kom wat olijfolie erop sprayen (die zijn er) en dan zout. Ik schud het dan door elkaar en herhaal het nog een keer. Ik proef niets vd olie en zout blijft goed zitten.
Je hebt altijd iets van vet nodig om de smaakmakers te laten plakken. Als je em in een pan maakt zoals de posters hiervoor is dat automatisch al zo maar als je het maakt in een masjien met hetelucht moet je het toevoegen.

In de USA is hierover overigens onlangs nog een hele rel ontstaan want het bleek dat met name de bioscopen zo achterlijk veel boter door hun popcorn roeren dat deze snack met gezond imago (nou ja gezonder dan chips) meer calorieen bevat dan chips of patat met een hamburger!

Maar goed, dus. Gesmolten boter en poedersuiker voor zoet en idem of olijfolie voor zout. Overigens doe ik er ook wel eens een beetje zout en peper door ipv alleen zout! Yum.
anoniem_45078 wijzigde dit bericht op 04-01-2012 11:57
Reden: moeilijk hoor, voutloos tiepuh.. ;-)
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven