malariapillen wel/niet?
dinsdag 3 januari 2012 om 19:58
Absoluut wel doen en het middel af laten hangen van het advies van het vaccinatiecentrum. In sommige gebieden werkt het ene middel wel en het andere niet. Malaria is echt een ontzettend nare ziekte waar je nooit meer vanaf komt als je het eenmaal hebt. Het kan elke keer opnieuw terug komen en dan ben je echt dood- en doodziek. Daar moet je geen risico's mee willen nemen.
dinsdag 3 januari 2012 om 20:02
dinsdag 3 januari 2012 om 20:13
Inderdaad, je hoeft niet overal in Azie pillen te slikken. Je kunt het gebruik dus afstemmen op wanneer je waar bent en gedoseerd gebruiken als het nodig is. Maar nogmaals, zoek echt eerst goed uit welke middelen werken in de gebieden waar je heen gaat, want als de mug resistent is voor een bepaald middel, dan werkt echt alleen het andere middel.
dinsdag 3 januari 2012 om 20:15
Een familielid van mij heeft onlangs malaria gehad en ik kan je zeggen: dat is echt niet grappig (=understatement).
Dus ik zou je aanraden 't wel te doen. Ik heb ook Lariam gebruikt en niet veel last gehad. Het zijn altijd de horrorverhalen die je hoort, de mensen die er praktisch geen last van hebben (gehad), hoor je niet.
Net zoals nummerzoveel zegt: zoek eerst uit of het wel nodig is.
Dus ik zou je aanraden 't wel te doen. Ik heb ook Lariam gebruikt en niet veel last gehad. Het zijn altijd de horrorverhalen die je hoort, de mensen die er praktisch geen last van hebben (gehad), hoor je niet.
Net zoals nummerzoveel zegt: zoek eerst uit of het wel nodig is.
dinsdag 3 januari 2012 om 20:23
http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria ... -per-land/
Stap eens binnen bij de KLMtravelclinic.
Even het andere adres opzoeken
Stap eens binnen bij de KLMtravelclinic.
Even het andere adres opzoeken
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 3 januari 2012 om 20:35
Ik had malarone voor Borneo. Voor Thailand had ik niks.
Een vriendin van me had Lariam (voor Loas geloof ik) en kreeg ontzettend haaruitval. En heb ook van de nachtmerries gehoord.
Is Malarone niet voor een kortere periode omdat het duurder is? Ik heb er geloof ik heel licht diarree van gehad maar niks ernstigs.
Een vriendin van me had Lariam (voor Loas geloof ik) en kreeg ontzettend haaruitval. En heb ook van de nachtmerries gehoord.
Is Malarone niet voor een kortere periode omdat het duurder is? Ik heb er geloof ik heel licht diarree van gehad maar niks ernstigs.
dinsdag 3 januari 2012 om 20:45
Laat je goed voorlichten bij GGD of tropenvaccinatie-afdeling van een groot ziekenhuis (die van 't AMC is erg goed). Daar kunnen ze je meer vertellen over wat je in welk gebied moet slikken en ook voor hoe lang (ivm incubatietijd moet je niet meteen stoppen zodra je een malariagebied verlaat bijvoorbeeld).
Ik heb zelf ooit 4 maanden Lariam geslikt en nergens last van gehad. Ze laten je dat middel vaak ook van tevoren in NL al slikken zodat er naar een alternatief gekeken kan worden mocht je er slecht op reageren.
Ik heb zelf ooit 4 maanden Lariam geslikt en nergens last van gehad. Ze laten je dat middel vaak ook van tevoren in NL al slikken zodat er naar een alternatief gekeken kan worden mocht je er slecht op reageren.
dinsdag 3 januari 2012 om 22:28
Paludrine/chloroquine wordt voor ZO Azië niet meer voorgeschreven omdat de muggen daar imuun voor zijn geworden.
Ik ben een paar jaar geleden - op aanraden van de travelclinic met een berg malarone naar ZO Azië gegaan (Thailand, Maleisië, Indonesië, Filippijnen) en heb uiteindelijk maar 1 week geslikt (binnenland Borneo) omdat het voor de rest nergens nodig was. De rest van mijn pillen voorraad heb ik daar weggegeven. op sommige plekken in Laos en Cambodja komt malaria voor, maar lang niet overal. En je komt met lange mouwen, lange pijpen, deet en een klamboe ook al een heel eind, zonder de hele tijd te slikken.
Mocht je malariapillen kopen, neem dan doxycycline, das veel goedkoper en net zo goed als malarone.
Ik ben een paar jaar geleden - op aanraden van de travelclinic met een berg malarone naar ZO Azië gegaan (Thailand, Maleisië, Indonesië, Filippijnen) en heb uiteindelijk maar 1 week geslikt (binnenland Borneo) omdat het voor de rest nergens nodig was. De rest van mijn pillen voorraad heb ik daar weggegeven. op sommige plekken in Laos en Cambodja komt malaria voor, maar lang niet overal. En je komt met lange mouwen, lange pijpen, deet en een klamboe ook al een heel eind, zonder de hele tijd te slikken.
Mocht je malariapillen kopen, neem dan doxycycline, das veel goedkoper en net zo goed als malarone.