Marokko

03-01-2012 21:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter en ik willen graag naar Marokko. De koningsteden bezoeken. Ik zelf ben meer van georganiseerd, dochter van hostels met rugzak. De meeste georganiseerde trips zijn een dag of 8/10 en ik vind dat eigenlijk wel genoeg. Is het sowieso veilig om als vrouw daar rond te trekken? Ik bedoel, mij zullen ze niks doen, maar een jonge meid..

Heeft iemand ervaring met het op eigen houtje trekken in Marokko?
Hoi, heb afgelopen zomer Marrakech, Agadir en Essaouira (op eigen houtje) bezocht met mijn jongste. Was er eerder alleen geweest en vond het toen superleuk, maar met een kind vond ik het lastiger, want je bent gewoon kwetsbaarder dan en veel mensen zijn daar arm en probeerden omdat ze zagen dat ze bij mij geen ingang kregen dat via mijn kind. Maar dan gaat het vnl over geld, verder ben ik nooit echt lastig gevallen, straal dat geloof ik ook wel een beetje uit, heb ooit een aantal maanden in Italie gewoond, blond, slank, knap (toen nog:)) en daar ook nooit meer meegemaakt dan wat vage pogingen en wat opmerkingen, terwijl ik genoeg verhalen ken van andere vrouwen over italianen die vervelend zijn.. Hoe oud is je dochter ?
Het is zeker wel veilig om in Marokko op eigen houtje te reizen. Houdt echter wel in je achterhoofd dat je als twee vrouwen ontzettend veel aandacht zal krijgen. Wellicht meer dan je wenselijk zal vinden. En dan heb ik het niet over 'je iets aandoen' maar wel constant aandacht vragen.

Als jij en je dochter bereid zijn om je wat aan te passen aan het land en de cultuur waar je bent, zoals het dragen van een sjaal om je haar (zeker als je blond bent), geen blote schouders en knieen zal dit al een stuk minder zijn.

Ben je echter nog nooit in een Arabisch land geweest en ken je de gebruiken niet goed zou ik je geloof ik toch aanraden om georganiseerd te gaan.
Nederlandse en blanke vrouwen denken vaak dat die mannen daar ze echt willen ofzo. Het gaat hun om Europa. Ze doen alles om weg te komen uit Marokko desnoods aanpappen met een te dikke oude blanke toeriste.

So dont get it in your boll.
Bedankt voor jullie reactie zonnetje en Lunax. Mijn dochter is volwassen hoor. Maar wel mooi Zij is heel bereisd en zeker ook in vrouwonvriendelijke landen geweest (alleen). Ik ben gewoon bang dat ze georganiseerd saai vindt, maar ik wil echt niet in een smerig hostel. Ons aanpassen doen we zeker. Ik denk er nog even over. De gulden middenweg dan maar.
quote:malika88 schreef op 03 januari 2012 @ 22:11:

Nederlandse en blanke vrouwen denken vaak dat die mannen daar ze echt willen ofzo. Het gaat hun om Europa. Ze doen alles om weg te komen uit Marokko desnoods aanpappen met een te dikke oude blanke toeriste.

So dont get it in your boll.Haha, dat denk ik echt niet hoor, maar wil me wel veilig voelen. That's all
Pardon Malika? Gaat ze voor de mannen dan? Ik lees toch echt dat ze voor de steden gaat.

Je reactie is een beetje out of order (om het ook maar in het engels te doen...)
De gulden middenweg is altijd goed. Kunnen jullie niet een fly drive doen? Dan heb je wel zelf de vrijheid maar iets meer luxe dan backpacken en OV.
Dat is misschien ook een idee Lunax. Ga me eens orienteren. Dank je.
quote:malika88 schreef op 03 januari 2012 @ 22:11:

Nederlandse en blanke vrouwen denken vaak dat die mannen daar ze echt willen ofzo. Het gaat hun om Europa. Ze doen alles om weg te komen uit Marokko desnoods aanpappen met een te dikke oude blanke toeriste. Wat een vreemd reisadvies.
Ik heb er wel wat aan Twinkle. Ik ben nl een te dikke oude blanke toerist
.
quote:andersnogiets schreef op 03 januari 2012 @ 22:23:

Ik heb er wel wat aan Twinkle. Ik ben nl een te dikke oude blanke toerist Ooooh, val jij even door de mand, ouwe te dikke blanke snoepert.
Ik heb het gelezen Twinkle.

We zijn beiden erg geinteresseerd in die steden en gek van die meuk die er te koop is. Dan toch maar georganiseerd?
Hoi andersnogiets,

Er is heel veel tussen georganiseerd en smerige hostels. Heb zelf afgelopen zomer het afgewisseld tussen een gemiddeld hotel in Agadir, daarna een hele leuke studio in Essaouira, toen een redelijk luxe hotel in Marrakech omdat het daar toen heel heet was en ik op zijn minst daarom een zwembad en airco wilde en daarna naar een appartement in Agadir. We hebben met de bus gereisd (supratours) en dat ging allemaal prima en is ook goedkoop. Marokko is best modern aan het worden, iig in de grote steden en als jouw dochter ervaring heeft met vrouwonvriendelijke landen, is Marokko denk ik eerder een verademing, meeste mensen zijn gewoon aardig, mannen proberen hoogwat (verbaal)t, maar als je duidelijk maakt dat je daar niet van gediend bent, dan zeuren ze verder niet en zijn gewoon open voor een gesprek over hun leven, kinderen etc.
quote:Twinkle1001 schreef op 03 januari 2012 @ 22:27:

[...]

Ooooh, val jij even door de mand, ouwe te dikke blanke snoepert. Ho ho. Ik heb een man hoor. Die houdt absoluut niet van arabische landen. Wij wel, dus wij gaan gewoon.
Dat denk ik ook wel zonnetje. Dochter is een paar maal op wereldreis geweest. Zelfs in haar uppie in Dehli rondgezworven. Erger kan denk ik niet..
Ja, met alleen een dochter (en geen man in de buurt) zou ik persoonlijk georganiseerd gaan.

Maar goed, misschien zijn er vrouwen met betere en leukere ervaringen?
quote:andersnogiets schreef op 03 januari 2012 @ 22:31:

Dat denk ik ook wel zonnetje. Dochter is een paar maal op wereldreis geweest. Zelfs in haar uppie in Dehli rondgezworven. Erger kan denk ik niet..Als je info wil over praktische dingen (hotels, bus e.d.) moet je het maar laten weten. Je kan trouwens ook dingen op tripadvisor vinden en er is ook een leuke site (iets met mijn tante in Marokko met hele leuke verhalen en tips) heb net even gegoogled maar kan het niet zo sne terugl vinden. Zou zelf met een dochter die zoveel ervaring heeft idd niet een georganiseerde reis doen, maar samen dingen plannen en uitzoeken, is toch ook heel leuk als voorpret ?
Bedankt zon. Ik ga morgen de sites eens lezen.
He wat leuk om met je dochter naar Marokko te gaan. Ik ben zelf nog nooit georganiseerd naar Marokko geweest. Maar de mooie hotels en tripjes lijkt mij wel leuk.

Marokko is een fantastisch land, maar de armoede is groot. Je ziet veel bedelaars, heel irritant en zielig vond ik dat.

Even off topic: mijn man, ik en 2 kids zijn zondag 26 juni 2011 met de auto naar Marokko gereden, een fantastische ervaring!!!

Succes met de voorbereidingen.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
[quote]Mother2009 schreef op 04 januari 2012 @ 11:31:

He wat leuk om met je dochter naar Marokko te gaan. Ik ben zelf nog nooit georganiseerd naar Marokko geweest. Maar de mooie hotels en tripjes lijkt mij wel leuk.

Marokko is een fantastisch land, maar de armoede is groot. Je ziet veel bedelaars, heel irritant en zielig vond ik dat.

Even off topic: mijn man, ik en 2 kids zijn zondag 26 juni 2011 met de auto naar Marokko gereden, een fantastische ervaring!!!

Een auto in Marokko huren is relatief duur als je dat vanuit Nederland doet. Als je ter plekke een auto huurt schijnt het goedkoper te zijn, maar moet je dus wel goed kijken hoe het zit met verzekeringen, bijkomende kilometers etc. Vond of veel sites ook het advies om niet in Marokko te rijden gezien de rijstijl van veel Marokkanen en het feit dat je als (in hun ogen rijke) buitenlander al snel in een zwakkere positie staat bij een ongeluk. Maar goed, hetzelfde wordt ook gezegd over Tunesie en daar vond ik het prima te doen. In het noorden van Marokko zijn overigens goede treinverbindingen (niet in het Zuiden), ook naar Marrakech en ook niet duur.

zie ook:

http://www.oncf.ma/

http://www.supratours.ma/
quote:zonnetje59 schreef op 04 januari 2012 @ 12:21:

[quote]Mother2009 schreef op 04 januari 2012 @ 11:31:

Een auto in Marokko huren is relatief duur als je dat vanuit Nederland doet. Als je ter plekke een auto huurt schijnt het goedkoper te zijn, maar moet je dus wel goed kijken hoe het zit met verzekeringen, bijkomende kilometers etc. Vond of veel sites ook het advies om niet in Marokko te rijden gezien de rijstijl van veel Marokkanen en het feit dat je als (in hun ogen rijke) buitenlander al snel in een zwakkere positie staat bij een ongeluk. Maar goed, hetzelfde wordt ook gezegd over Tunesie en daar vond ik het prima te doen. In het noorden van Marokko zijn overigens goede treinverbindingen (niet in het Zuiden), ook naar Marrakech en ook niet duur.

zie ook:

http://www.oncf.ma/

http://www.supratours.ma/Weet ik, wij gaan al jaren naar Marokko, vliegen of wij huren een auto én ik rij al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren in Marokko. Nooit problemen gehad.
TO weten jullie wanneer jullie naar Marokko gaan?
quote:andersnogiets schreef op 03 januari 2012 @ 21:51:

Mijn dochter en ik willen graag naar Marokko. De koningsteden bezoeken. Ik zelf ben meer van georganiseerd, dochter van hostels met rugzak. De meeste georganiseerde trips zijn een dag of 8/10 en ik vind dat eigenlijk wel genoeg. Is het sowieso veilig om als vrouw daar rond te trekken? Ik bedoel, mij zullen ze niks doen, maar een jonge meid..

Heeft iemand ervaring met het op eigen houtje trekken in Marokko?Hmmmm.....ik persoonlijk zou dat dan wel weer georganiseerd doen, denk ik. Ik was in een groep en werd toen al vaak aangesproken door mannen. 'fifty camels for the wife', zeiden ze tegen mijn man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven