Werk & Studie alle pijlers

HBO propedeuse?

04-01-2012 20:03 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of 't mogelijk is om werk te vinden met alleen 'n HBO propedeuse (of twee: sph en pabo)?

En dan niet alleen achter de kassa bij de AH, maar of het bijvoorbeeld ook gelijk staat aan 'n MBO opleiding?
Propedeuse HBO was bij mijn opleiding weinig meer dan een herhaling van de laatste twee jaar vwo. Stelde geen reet voor. Ik ben dus erg geneigd om te zeggen dat je dat niet gelijk kunt stellen met een mbo opleiding...
Als ze de keuze hebben tussen jou en een andere sollicitant met wel een afgeronde (MBO) opleiding, zullen ze niet snel voor jou kiezen. Waarom niet een studie afronden in plaats van stoppen na een propedeuse?
Zullen ze niet eerder denken, daar heb je weer zn afgehaakte HBO'er?

(dat is nl altijd de gedachte die ik had en daarom ben ik zelf de opleiding gaan afmaken...)
Propedeuse stelde bij ons ook niet veel voor. Het was het bewijs dat je het eerste jaar had afgerond en mogelijk naar de Uni kon. Niets bijzonders. Nou ja, behalve dan dat er maar heeeel weinig mensen waren die ''t hadden gehaald en bij de uitreiking waren-;)
Ik ben bang dat die tijd wel voorbij is, tenzij je echt over een enorme bak aan relevante werkervaring beschikt. En dan nog, er zijn zat kandidaten met papieren en ervaring.
Het is nu idd sowieso geen goede tijd om werk te vinden..

Balen dat 'n propedeuse niet gelijk staat aan 'n MBO opleiding. Denk er namelijk over om te stoppen, maar wil ook weer niet een hele domme beslissing nemen.
Een propedeuse alleen kom je niet ver mee.

Een niet afgeronde studie staat bijna gelijk aan geen studie hebben gedaan.
Ha Butterfly,

Waarom wil je graag stoppen daar ben ik wel benieuwd naar? ( en studeer je op dit moment SPW of pabo?)
Hbo propedeuse is zeker NIET gelijk aan een VWO diploma. Je hebt er niets aan, wat je wel kan doen is de hbo opleiding op je cv zetten, alleen zou ik het diploma behaalf gedeelte dan open laten.

Ik zou maar gewoon doorbgaan met de. Studie totdat je je diploma hebt behaald en anders max. mbo niveau werk accepteren.

Zelfs als HBO er is het moeilijk om op hbo niveau werk te vinden. Ik weet niet zeker natuurlijk hoe dat in spw is...

Succesa
Mijn excuses voor de taalfouten (zie het nu achteraf)....

Komt doordat ik op mijn iphone type ;)

Volgende keer beter opletten, of viva app moet verkeede spelling verbeterings functie hebben ))
Welke opleiding doe je nu? Is er een soortgelijke opleiding die je wel leuk vindt waar je naar kan overstappen? Met een hbo P kan je inderdaad weinig. Wat zeg ik, zelfs met 3 jaren pabo kwam ik nergens aan de bak. Ook niet in de kinderopvang. Dus zou wel een opleiding afmaken als ik jou was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven