Een leuke boom?
donderdag 5 januari 2012 om 09:53
Mijn voortuintje is best wel kaal en ik zou het leuk vinden er een boom in te zetten, ik heb wel zo'n beetje een idee wat ik wil, maar ik heb totaal geen verstand van bomen en planten. Ik zoek een boom die niet zijn blad verliest, die geen kale stam onderaan heeft (dan zie ik vanuit het raam alleen die stam), die voor wat privacy kan zorgen, maar niet te massief. Ik vind het wel leuk als er wat licht doorheen kan.
Een boom die geen onderhoud behoeft.
Ik heb veel zitten googlen, maar ben bang dat zo'n boom gewoon niet bestaat.
Heeft iemand een idee?
En kan een boom nu geplant worden of moet dat in een bepaalde maand?
Een boom die geen onderhoud behoeft.
Ik heb veel zitten googlen, maar ben bang dat zo'n boom gewoon niet bestaat.
Heeft iemand een idee?
En kan een boom nu geplant worden of moet dat in een bepaalde maand?
donderdag 5 januari 2012 om 10:18
quote:yasuko schreef op 05 januari 2012 @ 10:15:
Een conifeer, daar zit ik ook al aan te denken.
Is gemakkelijk, houdt z'n blad. Maar dan wil ik er een die niet zo massief is.Typ voor de gein eens 'conifeer' bij google afbeeldingen. Nooit geweten dat er zoveel soorten zijn. En ja, je bent meteen klaar voor de kerst .
Een conifeer, daar zit ik ook al aan te denken.
Is gemakkelijk, houdt z'n blad. Maar dan wil ik er een die niet zo massief is.Typ voor de gein eens 'conifeer' bij google afbeeldingen. Nooit geweten dat er zoveel soorten zijn. En ja, je bent meteen klaar voor de kerst .
donderdag 5 januari 2012 om 10:20
Een hybiscus op stam? Geeft ook gelijk mooie bloemen. Wij hadden er ooit twee in onze voortuin staan en die waren erg mooi. Oh, maar hij verliest wel zijn blaadjes en zijn bloemen natuurlijk. Maar goed, wie weet ben je wel gelijk zo gecharmeerd van de hybiscus dat je dat voor lief neemt
.
http://www.tuinplant.nl/p ... Tuinhibiscus-op-stam.html
Zoiets bijvoorbeeld
http://www.tuinplant.nl/p ... Tuinhibiscus-op-stam.html
Zoiets bijvoorbeeld
donderdag 5 januari 2012 om 10:20
donderdag 5 januari 2012 om 10:22
Een conifeer zou ik dus echt nooit doen. Lelijke dingen die veel te groot worden als je niet oppast. Waarom niet zo'n leuk laagblijvend boompje met hangkruin? Zelf heb ik ooit een toverhazelaar in mijn voortuin gehad (ben inmiddels verhuisd). Leuke kronkelige takken!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
donderdag 5 januari 2012 om 10:27