Meurende auto

05-01-2012 19:46 20 berichten
Heb een grote pan pizzatopping (tomaten, ui, knoflook, paprika's en gehakt) vervoerd in de kofferbak van de auto, en het meurt.

Ik begrijp ook wel dat ik dat beter niet had kunnen doen- maar dat komt door schoonmama. Volgens mij is er niets in de auto omgegaan, maar als ik 's ochtends is de auto stap, wordt ik misselijk van de walm. Heb de auto al schoongemaakt, achterin goed gestofzuigd, geurding in de kofferbak gedaan- en, een week later, stinkt het nog steeds.

Wat te doen? Waar ik woon is geen Febreze ofzo te koop
Alle reacties Link kopieren
Dat heeft tijd nodig, vrees ik.

Misschien de komende dagen zoveel mogelijk met de (achter)raampjes een stukje open rijden, als het weer het enigszins toelaat?
Fabre magic!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Bah kan me voorstellen hoe dat ruikt, net als dat je in een bedompte kamer stapt waar net iemand 8 uur heeft lopen ronken en nog even shoarma heeft gegeten voor het slapengaan.

Weet eigenlijk niet wat je zou kunnen doen, alleen luchten met raampjes open en lekker gaan rijden dan. Misschien kun je de achterbank omlaag klappen om zo meer doorstroming te krijgen haha.
Je auto overdekt ergens neerzetten en zoveel mogelijk al je ramen openzetten. Verder kan je parfum in de auto spuiten, maar pas als je eruit stapt.
quote:mehroe schreef op 05 januari 2012 @ 19:46:

Wat te doen?

Nieuwe auto aanschaffen.

Sorry, geen tips, maar moest gewoon erg lachen om je topictitel
Soda helpt misschien. In je kofferbak strooien, nachtje laten liggen en dan opstofzuigen. Heb t ook maar van horen zeggen hoor!
Er zijn speciale geurvreters te koop voor in de auto.

http://www.hardij.nl/webw ... 20000004&aid=1710&lang=NL

Weet niet of dit geschikt is (en vrij prijzig) maar zoiets zal toch ook wel gewoon in een winkel te koop zijn? Halfords, handyman en dat soort winkels?
Misschien kun je door de wasstraat rijden en de kofferbak open laten staan, wordt alleen een beetje nat
quote:Yavanna schreef op 05 januari 2012 @ 20:03:

Misschien kun je door de wasstraat rijden en de kofferbak open laten staan, wordt alleen een beetje nat En dan gelijk de was en de vaat in de kofferbak met een fles dreft.
Koop een paar van die geurzakjes en knip ze open. Inhoud in je achterbak strooien.
Zet een pan met azijn in de kofferbak (wel eruit halen als je weg gaat )
Leuke link vd geurvreters, maar 5 liter?? Waar ik woon (buitenland) niet te koop. Ach, alles komt toch altijd door schoonmama
quote:linna schreef op 05 januari 2012 @ 20:37:

Zet een pan met azijn in de kofferbak (wel eruit halen als je weg gaat )

Helpt dat echt?

Of ruik je dan die uienlucht niet meer, omdat je hele auto naar de azijn stinkt....
Bakje met

-koffie (gemalen, niet gebruikt) of

-soda met etherische olie, paar druppels

-spiritus of

-azijn of

-citroen of

-waspoeder (biotex ruikt aangenaam, niet penetrant)

Wellicht is er toch iets naast de pan gelopen. Dan moet je toch gaan schoonmaken.

Tapijt krijg je schoon door groene zeep in water op te kloppen, en het schuim als reininger te gebruiken.

Leg tijdens het drogen telkens droge kranten onder het tapijt. Anders krijg je roest...

Ik zou niets spuiten, dat verbloemt/d/dt wel n beetje maar dan krijg je meur met parfum lucht. Dat is ook ranzig...
quote:Lotte35 schreef op 05 januari 2012 @ 21:41:

[...]

Helpt dat echt?

Of ruik je dan die uienlucht niet meer, omdat je hele auto naar de azijn stinkt.... Haha dat kan ook Nee, azijn is een geurvreter echt waar Het werkt helemaal super als je de azijn eerst kookt (de damp absorbeert de geur dan gelijk). Ik heb altijd een pannetje hier op de kachel staan werkt prima!.
quote:linna schreef op 05 januari 2012 @ 21:54:

Haha dat kan ook Nee, azijn is een geurvreter echt waar Het werkt helemaal super als je de azijn eerst kookt (de damp absorbeert de geur dan gelijk). Ik heb altijd een pannetje hier op de kachel staan werkt prima!.Goh, weer iets geleerd!
Oh mag ik dit topic even kapen voor mijn vraag?

Mijn vriend rookt in zijn auto, maar wanneer ik dan met hem mee rij stinkt het zo!

Ik heb hem gevraagd of hij geen geurdingetje in de auto kan hangen, maar wij kunnen de juiste maar niet vinden.

Welke hebben jullie en wat ruikt oké?

Ik hoef geen lavendelbos ofzo, maar gewoon een neutraal luchtje zou al SUPER zijn.
@Liebling

Ik had altijd die ambi pur dingen.

Volgens mij heb je die ook in after-tobacco.

Ik vind de combinatie van rook en lavendel of vanille ook echt vreselijk.
Oke en die zijn best neutraal qua geur?

Dan ga ik die maar eens proberen. Bedankt voor de tip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven