Meurende auto
donderdag 5 januari 2012 om 19:46
Heb een grote pan pizzatopping (tomaten, ui, knoflook, paprika's en gehakt) vervoerd in de kofferbak van de auto, en het meurt.
Ik begrijp ook wel dat ik dat beter niet had kunnen doen- maar dat komt door schoonmama. Volgens mij is er niets in de auto omgegaan, maar als ik 's ochtends is de auto stap, wordt ik misselijk van de walm. Heb de auto al schoongemaakt, achterin goed gestofzuigd, geurding in de kofferbak gedaan- en, een week later, stinkt het nog steeds.
Wat te doen? Waar ik woon is geen Febreze ofzo te koop
Ik begrijp ook wel dat ik dat beter niet had kunnen doen- maar dat komt door schoonmama. Volgens mij is er niets in de auto omgegaan, maar als ik 's ochtends is de auto stap, wordt ik misselijk van de walm. Heb de auto al schoongemaakt, achterin goed gestofzuigd, geurding in de kofferbak gedaan- en, een week later, stinkt het nog steeds.
Wat te doen? Waar ik woon is geen Febreze ofzo te koop
donderdag 5 januari 2012 om 19:52
Bah kan me voorstellen hoe dat ruikt, net als dat je in een bedompte kamer stapt waar net iemand 8 uur heeft lopen ronken en nog even shoarma heeft gegeten voor het slapengaan.
Weet eigenlijk niet wat je zou kunnen doen, alleen luchten met raampjes open en lekker gaan rijden dan. Misschien kun je de achterbank omlaag klappen om zo meer doorstroming te krijgen haha.
Weet eigenlijk niet wat je zou kunnen doen, alleen luchten met raampjes open en lekker gaan rijden dan. Misschien kun je de achterbank omlaag klappen om zo meer doorstroming te krijgen haha.
donderdag 5 januari 2012 om 19:59
Er zijn speciale geurvreters te koop voor in de auto.
http://www.hardij.nl/webw ... 20000004&aid=1710&lang=NL
Weet niet of dit geschikt is (en vrij prijzig) maar zoiets zal toch ook wel gewoon in een winkel te koop zijn? Halfords, handyman en dat soort winkels?
http://www.hardij.nl/webw ... 20000004&aid=1710&lang=NL
Weet niet of dit geschikt is (en vrij prijzig) maar zoiets zal toch ook wel gewoon in een winkel te koop zijn? Halfords, handyman en dat soort winkels?
donderdag 5 januari 2012 om 21:54
Bakje met
-koffie (gemalen, niet gebruikt) of
-soda met etherische olie, paar druppels
-spiritus of
-azijn of
-citroen of
-waspoeder (biotex ruikt aangenaam, niet penetrant)
Wellicht is er toch iets naast de pan gelopen. Dan moet je toch gaan schoonmaken.
Tapijt krijg je schoon door groene zeep in water op te kloppen, en het schuim als reininger te gebruiken.
Leg tijdens het drogen telkens droge kranten onder het tapijt. Anders krijg je roest...
Ik zou niets spuiten, dat verbloemt/d/dt wel n beetje maar dan krijg je meur met parfum lucht. Dat is ook ranzig...
-koffie (gemalen, niet gebruikt) of
-soda met etherische olie, paar druppels
-spiritus of
-azijn of
-citroen of
-waspoeder (biotex ruikt aangenaam, niet penetrant)
Wellicht is er toch iets naast de pan gelopen. Dan moet je toch gaan schoonmaken.
Tapijt krijg je schoon door groene zeep in water op te kloppen, en het schuim als reininger te gebruiken.
Leg tijdens het drogen telkens droge kranten onder het tapijt. Anders krijg je roest...
Ik zou niets spuiten, dat verbloemt/d/dt wel n beetje maar dan krijg je meur met parfum lucht. Dat is ook ranzig...
donderdag 5 januari 2012 om 21:54
quote:Lotte35 schreef op 05 januari 2012 @ 21:41:
[...]
Helpt dat echt?
Of ruik je dan die uienlucht niet meer, omdat je hele auto naar de azijn stinkt.... Haha dat kan ook Nee, azijn is een geurvreter echt waar Het werkt helemaal super als je de azijn eerst kookt (de damp absorbeert de geur dan gelijk). Ik heb altijd een pannetje hier op de kachel staan werkt prima!.
[...]
Helpt dat echt?
Of ruik je dan die uienlucht niet meer, omdat je hele auto naar de azijn stinkt.... Haha dat kan ook Nee, azijn is een geurvreter echt waar Het werkt helemaal super als je de azijn eerst kookt (de damp absorbeert de geur dan gelijk). Ik heb altijd een pannetje hier op de kachel staan werkt prima!.
donderdag 5 januari 2012 om 22:11
donderdag 5 januari 2012 om 22:29
Oh mag ik dit topic even kapen voor mijn vraag?
Mijn vriend rookt in zijn auto, maar wanneer ik dan met hem mee rij stinkt het zo!
Ik heb hem gevraagd of hij geen geurdingetje in de auto kan hangen, maar wij kunnen de juiste maar niet vinden.
Welke hebben jullie en wat ruikt oké?
Ik hoef geen lavendelbos ofzo, maar gewoon een neutraal luchtje zou al SUPER zijn.
Mijn vriend rookt in zijn auto, maar wanneer ik dan met hem mee rij stinkt het zo!
Ik heb hem gevraagd of hij geen geurdingetje in de auto kan hangen, maar wij kunnen de juiste maar niet vinden.
Welke hebben jullie en wat ruikt oké?
Ik hoef geen lavendelbos ofzo, maar gewoon een neutraal luchtje zou al SUPER zijn.