lekkere maaltijd salade?

06-01-2012 10:53 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vandaag een lekkere maaltijd salade eten, dat is veel te lang geleden dat ik dat op heb. En vind het erg lekker! Alleen vriend niet, die wil een echte maaltijd als hij uit zijn werk komt haha.

Weten jullie nog een lekkere maaltijd salade die ik vanavond kan maken?

Ohja, vriend is vanavond niet thuis dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

Bedankt alvast :-)
Ik vindt een pasta salade altijd erg lekker. bv; penne met tonijn, olijfjes, tomaatjes, mais, rucola.

of penne met ham, kaas, augurk, tomaat, komkommer, doperwtjes.

Of je doet er gerookte kip door en ananas.

Je kunt er zoveel kanten mee op.

Wat ook lekker is om een lekkere salade te maken met sla, tomaat, komkommer, paprika, wortel etc en dan daar gebakken champignons op te doen (kan ook nog wat kip bij).
Penne of fusilli pasta

verschillende soorten sla (iig rucola)

komkommer

mais

pijnboompitten geroosterd

uitgebakken spekjes

olijven

feta kaas

tomaat

vlees/vis

honing/mosterd dressing

ga zo maar door....

dit eet ik altijd graag met een ciabatta brood uit de oven met zelfgemaakte knoflookboter jammie!!!!
Tabouleh!

Of een makkelijke, die ik gewoonlijk als bijgerecht serveer: salade van notenrijst met milde feta, plakjes zwarte olijf en dadels.

Om aan je schijf van 5 te voldoen, moet je daar dan wel nog bijvoorbeeld wat reepjes gerookte kip en komkommer bij doen.

Pastasalade (pasta, salami, kaas, tomaat, rode ui, groene paprika, olijven, kappertjes) met pestodressing (pesto met wat azijn)

En eigenlijk is gado gado ook een salade, de allersimpelste variant: lontong klapper, komkommer, ei, kroepoek en warme pindasaus.
Ik vind salades meer wat voor de zomer, maar deze kan lauwwarm ook:

Sperziebonen salade (super lekker!)

Met witlof kan je ook lekkere salades maken.

Als je er voor vriend toch een paar aardappels bij kookt/ bakt en een stukje vlees, dan heeft hij toch ook een complete maaltijd?
Leg een bed van rucula, daarop tasty toms in de helft gesneden en uittjes. Wortel julienne.

In het midden een berg kipfilet stukken die je eerst gemarineerd hebt in indiaase curry en yoghurt en daarna gebakken.

Dressing van yoghurt met knoflook uit de pers, kappertjes, peterselie en bieslook.

Redelijk veel dressing er overheen

Eet smakelijk!!!
Ceasar salad met zelfgemaakte croutons en pancetta of kip
Oke, dit gaat er in:

Fussili,

rucola

gekookte kipfilet ( daarna in blokjes snijden of uit elkaar trekken tot reepjes)

Cashewnoten

Cherry tomaatjes (door de helft gesneden)

Eventueel een uitje, als je dat lekker vind..

En dan als saus, groene pesto of 1:1 honing mengen met mosterd. Het is echt héérlijk.. En het vult ook goed vanwege de pasta, kip en noten.

Als je de pasta en kip als eerste op zet, en tijdens het koken de ingredienten snijd, ben je binnen 15 min klaar .

Tot nu toe is deze salade bij ons thuis altijd een succes geweest.

Ook bij de mannen vanwege de kip en noten!
Pasta

verschillende soorten sla

geroosterde pijnboompitten

komkommer

ei

gebakken kipschnitzel in reepjes (of gerookte kip)

appel

bolletjes mozarella

geroosterde paprika

en dan een zelf gemaakte honingmosterd-dressing (1tl honing, 1tl mosterd, 3 el olie, 1el wittewijn azijn)
Pasta

Avocado

Gerookte zalm

sla (ik neem meestal een slamix, net wat je zelf lekker vindt)

lente uitje

(cherry) tomaatjes

Dressing:

olie, peper, zout, citroensap

Of:

Rauwe andijvie

Tomaatjes

Spekjes

Gekookte of in de oven gebakken aardappels in de schil

Mosterddressing. (Mosterd, rozemarijn, thijm, olie, citroensap/azijn, peper, zout)
Gisteren heb ik een salade gemaakt van ijsbergsla, tomaat, gerookte kipfilet, pijnboompitjes, gekookt ei, feta, mais en met een honing-mosterd dressing....

al is die wel wat zomers.....
't is al wel bijna 3 weken later maar als je nog eens een maaltijd salade wilt eten: dit is niet verkeerd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven