lekkere maaltijd salade?
vrijdag 6 januari 2012 om 10:53
Ik wil vandaag een lekkere maaltijd salade eten, dat is veel te lang geleden dat ik dat op heb. En vind het erg lekker! Alleen vriend niet, die wil een echte maaltijd als hij uit zijn werk komt haha.
Weten jullie nog een lekkere maaltijd salade die ik vanavond kan maken?
Ohja, vriend is vanavond niet thuis dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Bedankt alvast
Weten jullie nog een lekkere maaltijd salade die ik vanavond kan maken?
Ohja, vriend is vanavond niet thuis dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Bedankt alvast
vrijdag 6 januari 2012 om 10:56
Ik vindt een pasta salade altijd erg lekker. bv; penne met tonijn, olijfjes, tomaatjes, mais, rucola.
of penne met ham, kaas, augurk, tomaat, komkommer, doperwtjes.
Of je doet er gerookte kip door en ananas.
Je kunt er zoveel kanten mee op.
Wat ook lekker is om een lekkere salade te maken met sla, tomaat, komkommer, paprika, wortel etc en dan daar gebakken champignons op te doen (kan ook nog wat kip bij).
of penne met ham, kaas, augurk, tomaat, komkommer, doperwtjes.
Of je doet er gerookte kip door en ananas.
Je kunt er zoveel kanten mee op.
Wat ook lekker is om een lekkere salade te maken met sla, tomaat, komkommer, paprika, wortel etc en dan daar gebakken champignons op te doen (kan ook nog wat kip bij).
vrijdag 6 januari 2012 om 11:02
Penne of fusilli pasta
verschillende soorten sla (iig rucola)
komkommer
mais
pijnboompitten geroosterd
uitgebakken spekjes
olijven
feta kaas
tomaat
vlees/vis
honing/mosterd dressing
ga zo maar door....
dit eet ik altijd graag met een ciabatta brood uit de oven met zelfgemaakte knoflookboter jammie!!!!
verschillende soorten sla (iig rucola)
komkommer
mais
pijnboompitten geroosterd
uitgebakken spekjes
olijven
feta kaas
tomaat
vlees/vis
honing/mosterd dressing
ga zo maar door....
dit eet ik altijd graag met een ciabatta brood uit de oven met zelfgemaakte knoflookboter jammie!!!!
vrijdag 6 januari 2012 om 11:11
Tabouleh!
Of een makkelijke, die ik gewoonlijk als bijgerecht serveer: salade van notenrijst met milde feta, plakjes zwarte olijf en dadels.
Om aan je schijf van 5 te voldoen, moet je daar dan wel nog bijvoorbeeld wat reepjes gerookte kip en komkommer bij doen.
Pastasalade (pasta, salami, kaas, tomaat, rode ui, groene paprika, olijven, kappertjes) met pestodressing (pesto met wat azijn)
En eigenlijk is gado gado ook een salade, de allersimpelste variant: lontong klapper, komkommer, ei, kroepoek en warme pindasaus.
Of een makkelijke, die ik gewoonlijk als bijgerecht serveer: salade van notenrijst met milde feta, plakjes zwarte olijf en dadels.
Om aan je schijf van 5 te voldoen, moet je daar dan wel nog bijvoorbeeld wat reepjes gerookte kip en komkommer bij doen.
Pastasalade (pasta, salami, kaas, tomaat, rode ui, groene paprika, olijven, kappertjes) met pestodressing (pesto met wat azijn)
En eigenlijk is gado gado ook een salade, de allersimpelste variant: lontong klapper, komkommer, ei, kroepoek en warme pindasaus.
vrijdag 6 januari 2012 om 11:22
vrijdag 6 januari 2012 om 11:26
Leg een bed van rucula, daarop tasty toms in de helft gesneden en uittjes. Wortel julienne.
In het midden een berg kipfilet stukken die je eerst gemarineerd hebt in indiaase curry en yoghurt en daarna gebakken.
Dressing van yoghurt met knoflook uit de pers, kappertjes, peterselie en bieslook.
Redelijk veel dressing er overheen
Eet smakelijk!!!
In het midden een berg kipfilet stukken die je eerst gemarineerd hebt in indiaase curry en yoghurt en daarna gebakken.
Dressing van yoghurt met knoflook uit de pers, kappertjes, peterselie en bieslook.
Redelijk veel dressing er overheen
Eet smakelijk!!!
vrijdag 6 januari 2012 om 11:42
Oke, dit gaat er in:
Fussili,
rucola
gekookte kipfilet ( daarna in blokjes snijden of uit elkaar trekken tot reepjes)
Cashewnoten
Cherry tomaatjes (door de helft gesneden)
Eventueel een uitje, als je dat lekker vind..
En dan als saus, groene pesto of 1:1 honing mengen met mosterd. Het is echt héérlijk.. En het vult ook goed vanwege de pasta, kip en noten.
Als je de pasta en kip als eerste op zet, en tijdens het koken de ingredienten snijd, ben je binnen 15 min klaar .
Tot nu toe is deze salade bij ons thuis altijd een succes geweest.
Ook bij de mannen vanwege de kip en noten!
Fussili,
rucola
gekookte kipfilet ( daarna in blokjes snijden of uit elkaar trekken tot reepjes)
Cashewnoten
Cherry tomaatjes (door de helft gesneden)
Eventueel een uitje, als je dat lekker vind..
En dan als saus, groene pesto of 1:1 honing mengen met mosterd. Het is echt héérlijk.. En het vult ook goed vanwege de pasta, kip en noten.
Als je de pasta en kip als eerste op zet, en tijdens het koken de ingredienten snijd, ben je binnen 15 min klaar .
Tot nu toe is deze salade bij ons thuis altijd een succes geweest.
Ook bij de mannen vanwege de kip en noten!
vrijdag 6 januari 2012 om 12:13
vrijdag 6 januari 2012 om 12:33
Pasta
Avocado
Gerookte zalm
sla (ik neem meestal een slamix, net wat je zelf lekker vindt)
lente uitje
(cherry) tomaatjes
Dressing:
olie, peper, zout, citroensap
Of:
Rauwe andijvie
Tomaatjes
Spekjes
Gekookte of in de oven gebakken aardappels in de schil
Mosterddressing. (Mosterd, rozemarijn, thijm, olie, citroensap/azijn, peper, zout)
Avocado
Gerookte zalm
sla (ik neem meestal een slamix, net wat je zelf lekker vindt)
lente uitje
(cherry) tomaatjes
Dressing:
olie, peper, zout, citroensap
Of:
Rauwe andijvie
Tomaatjes
Spekjes
Gekookte of in de oven gebakken aardappels in de schil
Mosterddressing. (Mosterd, rozemarijn, thijm, olie, citroensap/azijn, peper, zout)