Erveringen microfiber beddengoed

06-01-2012 11:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag nieuw beddengoed gekocht, erg mooie dekbedovertrekken. Bij thuiskomst zag ik dat het geen katoenen dekbedovertrekken zijn, maar van microfiber.

Heeft iemand ervaring met deze stof? Wordt het statisch? Is het warm? Slaapt het prettig?

Ik ken het dus niet en vraag me af of ik het niet beter terug kan brengen naar de winkel.
Ik krijg er een punthoofd van!
Oeps, schrijffoutje in de titel... Moet natuurlijk 'ervaringen' zijn!
Ik vind alleen katoenen dekbedovertrekken lekker slapen, alles wat synthetisch is vind ik te warm, te glad en het blijft hangen aan ieder haakje wat je op bijv. je handen hebt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lijkt me verschrikkelijk. Ik heb ook een hekel aan microfiber ondergoed, het ademt niet, voelt benauwend aan en idd, het blijft aan elk haakje(of haartje) hangen. Een schimmelgevaar bij uitstek.

Onder een dekbed met microfiber-hoes liggen lijkt me nog vele malen erger.
Ikzelf prefereer katoenen flanel. Ik heb wel een microfiber kussenovertrek en die functioneert goed. Voelt wat vreemd poezelig zacht aan, maar hij is op 60 graden te wassen en snel droog.
quote:lughnasadh schreef op 06 januari 2012 @ 12:24:

Een schimmelgevaar bij uitstek.

Wat bedoel je nou? Gaat je huid schimmelen?
Nee, ik had het over microfiber ondergoed. Vaginale schimmels dus.
Alleen 100 % katoen komt er bij op, liefst satijnkatoen. Je hebt ook ondergoed ( slips) van dat spul, niet mijn favoriet...ik zou het ruilen.
Dank voor jullie reacties. Niet echt ervaringen begrijp ik, behalve Bahco met een kussensloop. Ik dub nog een beetje, het is namelijk een ontzettend mooie print die er op staat. Als ik aan het overtrek voel, voelt het niet vervelend. Ik heb ook niet de indruk dat je er aan blijft hangen met kloofjes enzo.

Verder nog iemand met ervaring die me verder kan helpen?
Microfiber vind ik vreselijk spul. Zowel qua poetsdoeken, ondergoed als sprei.Voelt me onprettig aan mn handen en het is sowieso synthetisch.

Voor mij geen synthetisch beddengoed!
quote:Plokkie schreef op 06 januari 2012 @ 21:46:

Ik dub nog een beetje, het is namelijk een ontzettend mooie print die er op staat. Als ik aan het overtrek voel, voelt het niet vervelend. Ik heb ook niet de indruk dat je er aan blijft hangen met kloofjes enzo.

Joh, dan probeer je het toch gewoon? Misschien wil je niets anders meer. Of valt het wél tegen, en dan ben je een paar tientjes kwijt voor een dekbedhoes wat je niet meer gebruikt. Kun je je dat veroorloven?

Want hier blijft het toch altijd 'ik vind het fijn' of 'ik vind het niet lekker' en dat hoeft natuurlijk niet jouw mening te zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven