Werk & Studie alle pijlers

Beter studeren

07-01-2012 12:07 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met de thuiscursus: "Reading Genius 2.0", en "Photoreading" ?

Ik heb er zelf veel positieve ervaring mee, en kan het iedereen aanraden om hier tijd voor vrij te maken. Ik vind het een hele prettige manier, om zo de inhoud van een boek in je hoofd te krijgen.

Mijn doel van dit topic is: ervaringen uitwisselen.

Zelf ben ik ook bekend met het boek: "leer als een speer", "S.O.S taal", "De gave van leren", en veel boeken van Tony Buzan.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de thuiscursus: "School of phenomenal memory" ? Daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Spam.....?
Huh? Nee. Ik snap je verder wel. Probeer verder geen reclame te maken, maar juist ervaringen uit te wisselen. Ook door mijn positieve ervaringen hiermee, hoop ik andere mensen te kunnen helpen. Dus ja, dat is dan wel weer een soort van reclame, maar breng ik dat ook zo?
Spammer!
Ik zie hier geen spam in hoor.

TO, ik ben nu wel bezig met een cursus snellezen van Mark Tigchelaar. Ken je die ook? Je wordt getraind om

sneller en effectiever te lezen en informatie in je op te nemen. Met de hoeveelheid stof die ik moet leren voor tentamens is dat wel uitermate handug haha.
Nee, dat van Mark Tigchelaar ken ik niet. Via google ben ik op zijn website geraakt, en ik zie dat het overeenkomsten heeft met bepaalde cursussen die ik heb gevolgd. Hoe vind jij zijn cursus? En wat vind je van het mindmap-techniek?
Ik gebruik al enige tijd efaqt!

Er zat een foldertje van efaqt.com bij 1 van mijn studieboeken, ik had het voor de gein eens geprobeerd maar het beviel zo goed dat ik het nu standaard gebruik als ik leer!

Je maakt hiermee vragen en aantekeningen (samenvatting) voor jezelf van het te leren boek. Vervolgens kan je de samenvatting voor je tentamens leren door het gebruik van Flashcards, en ontbrekende woorden/zinnen die je in moet vullen.

De hele samenvatting kan ook worden uitgeprint, zodat je deze makkelijk kunt doorlezen. Het maken van Mindmaps en het toevoegen van foto's is ook mogelijk.

Ook geeft Efaqt automatisch aan wanneer het verstandig is om te pauzeren en te herhalen..

Aanrader dus! 't is gratis...
We live in a free world
Dat klinkt interessant. Dank je:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven