wc verstopt, grr! wat te doen?

07-01-2012 14:19 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor het misschien wat vieze verhaal

Mijn taak is deze week om in ons studentenhuis de wc en de badkamer schoon te maken. Nu wilde ik net gaan beginnen maar ging ik zelf eerst nog even naar de toilet. Spoel ik door, is dat ding meteen verstopt en begint het water helemaal naar boven te lopen! In mijn 'stomme' verbazing pak ik gewoon meteen de wc borstel en probeer ik het weer te onstoppen. Maar ondertussen zat het bijna tot de bril en zag ik stukjes poep drijven (is dus lekker iemand voor me geweest met een grote boodschap waardoor het waarschijnlijk is verstopt..

Ja het is eigenlijk te goor voor worden en dan zit ik daar boven te pompen met spetters die allemaal op mijn handen spetten.

Maar goed, hij is nog steeds verstopt. Alleen mijn zusje is thuis (woont namelijk samen met mij) en we hebben niet echt een idee wat nu te doen. Iemand tips hoe we dat ding weer gewoon kunnen laten werken of word het toch de loodgieter erbij halen??

We hebben echt al 20min (nu ondertussen met handschoenen) met de wc borstel aan de haal geweest maar het lukt echt niet..

Daarnaast nog even een vraagje. Ik woon met 5 mensen hier in huis, mijn zusje dan en een vriendin van me en twee 'vrienden' van ons. Deze spreken wij niet al te vaak. Van mijn vriendin en zusje ben absoluut niet bang of vies en weet ik dat zij niks 'raars' onder de leden hebben. Die twee jongens daarentegen zijn losbollen, we hebben vaak hier vrouwelijke 'logeetjes'' en tja, ik weet niet of je verder iets kan krijgen daarvan? Ik heb namelijk door mijn werk en doordat ik al snel schrale handen heb, kleine kloofjes op mijn hand en arm en als daar dan dat vieze water etc in spet of ik daar met blote handen in zit.. tja, eigen stomme schuld maar ik vraag het me toch even af! Ps: heb daarna wel goed me handen gewassen natuurlijk!!
Hoe komt iemand die overduidelijk smetvrees heeft erbij om in een studentenhuis te gaan wonen? Dan weet je vantevoren toch al dat het een kansloze bende is? Studentenhuizen zijn doorgaans geen voorbeeld van hoe je een hygiënisch huishouden runt. Zeker niet daar waar ook nog mannen wonen.

Maar on the bright side: je bouwt zo wel lekker wat weerstand op
Nope
Hij is 15 jaar geldig. Maar je krijgt hier geen tetanus van, alleen als je wc- delers ook tetanus hebben. En geloof me... Dat had je gemerkt.
Een emmer kokend water met soda helpt heel goed, in de w.c. gieten, even laten staan en doorspoelen, et voila! Meestal is het probleem hiermee wel opgelost succes ermee!
Eerst het peil laten zakken en dan de plopper erin. Je kan ook meteen de huiseigenaar bellen die hier meestal de zorg voor draagt.

Een veer helpt vaak. Soms zit er gewoon een te grote drol vast in de pot en die moet je dan helaas met je in speciale handschoenen gehulde arm, eruit halen.
Gewoon een halve liter ontstopper erin! Werkt prima, zakt naar de bodem en lost daar alles op wat organisch is (poep en papier).

Ff half uurtje laten staan en doorspoelen.
Bedankt voor dit topic, hoef meeteen geen avondeten meer.
Maar jij bent wél kampioen met rare topics openen valerie
quote:loulouise schreef op 07 januari 2012 @ 14:26:

Bel een loodgieter en daarna zou ik als ik jou was even de huisarts bellen. Misschien kan hij je helpen van je overdreven smetvrees/hypochondrie af te komen.

Dit dus.

Je zit behoorlijk in de shit en niet omdat je wc verstopt is, maar omdat je echt een ongewone angst hebt voor vreemde virussen en enge bacillen.

Je kan nu wel steeds topics openen, maar dat gaat je niet helpen. Zie je zelf niet in dat je beter iets aan je angsten kan gaan doen?
Jij moet echt in een bubbel gaan zitten en nooit, maar dan ook nooit en te nimmer iets meer aanraken. Wat ben jij hopeloos zielig zeg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
wc verstopt, grr! wat te doen?wit spul van batterij op mijn schoolspullen..hoe weet ik zeker dat ik muizen in huis heb?geel water uit de kraan?rauw kippenvlees in de koelkast tegen de andere producten!?Gadverdamme! Hond is op mijn tas gaan zitten!Tandsteen verwijderen, veel bloed, bacterieen?Is een darmschimmel (mogelijk candida) besmettelijk?Tuinfeest met deur open, risico voor muizen? Je maakt wat mee he? Als je echt zo bang bent voor enge ziektes, wat doe je dan met je handen in de wc?
Hopeloos zielig? Jee, wat maakt het uit als TO smetvrees heeft, anderen kunnen toch ook wat hebben aan de oplossingen die gegeven worden?...
keutel eruit peuteren en niet verder duwen met de borstel! En een

loodgieter is duur dus gewoon even zelf flink zijn
Persoonlijk zou ik hem ontstoppen...
Voorrijkosten van een loodgieter zijn al gauw 25 euro, en dan heeft ie zijn broek nog aan
Nou ik vind van alle topics dit toch wel het ergste probleem. Ik vind een verstopte wc ook vies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven