wc verstopt, grr! wat te doen?

07-01-2012 14:19 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor het misschien wat vieze verhaal

Mijn taak is deze week om in ons studentenhuis de wc en de badkamer schoon te maken. Nu wilde ik net gaan beginnen maar ging ik zelf eerst nog even naar de toilet. Spoel ik door, is dat ding meteen verstopt en begint het water helemaal naar boven te lopen! In mijn 'stomme' verbazing pak ik gewoon meteen de wc borstel en probeer ik het weer te onstoppen. Maar ondertussen zat het bijna tot de bril en zag ik stukjes poep drijven (is dus lekker iemand voor me geweest met een grote boodschap waardoor het waarschijnlijk is verstopt..

Ja het is eigenlijk te goor voor worden en dan zit ik daar boven te pompen met spetters die allemaal op mijn handen spetten.

Maar goed, hij is nog steeds verstopt. Alleen mijn zusje is thuis (woont namelijk samen met mij) en we hebben niet echt een idee wat nu te doen. Iemand tips hoe we dat ding weer gewoon kunnen laten werken of word het toch de loodgieter erbij halen??

We hebben echt al 20min (nu ondertussen met handschoenen) met de wc borstel aan de haal geweest maar het lukt echt niet..

Daarnaast nog even een vraagje. Ik woon met 5 mensen hier in huis, mijn zusje dan en een vriendin van me en twee 'vrienden' van ons. Deze spreken wij niet al te vaak. Van mijn vriendin en zusje ben absoluut niet bang of vies en weet ik dat zij niks 'raars' onder de leden hebben. Die twee jongens daarentegen zijn losbollen, we hebben vaak hier vrouwelijke 'logeetjes'' en tja, ik weet niet of je verder iets kan krijgen daarvan? Ik heb namelijk door mijn werk en doordat ik al snel schrale handen heb, kleine kloofjes op mijn hand en arm en als daar dan dat vieze water etc in spet of ik daar met blote handen in zit.. tja, eigen stomme schuld maar ik vraag het me toch even af! Ps: heb daarna wel goed me handen gewassen natuurlijk!!
Goed zoeken!

Even een veer halen bij de lokale handyman.
Oh dat is heel lullig.. Probeer anders ontstopper er in te gooien, die zijn er geloof ik ook speciaal voor toiletten.

Maar.. Wat betreft die bacterieën enzo, heb je er wel eens over gedacht hulp daarvoor te zoeken?
Eerst eens proberen om toch de verstopping met handschoenen te bereiken (verstand op nul).

Als dat niet lukt een rioolveer halen en daarmee gaan raggen. En idd ontstopper erin pleuren.

Als dat niet werkt, de huisbaas bellen als dit je enige wc is.
Bel een loodgieter en daarna zou ik als ik jou was even de huisarts bellen. Misschien kan hij je helpen van je overdreven smetvrees/hypochondrie af te komen.
quote:gemini2011 schreef op 07 januari 2012 @ 14:25:

Eerst eens proberen om toch de verstopping met handschoenen te bereiken (verstand op nul).

Als dat niet lukt een rioolveer halen en daarmee gaan raggen. En idd ontstopper erin pleuren.

Als dat niet werkt, de huisbaas bellen als dit je enige wc is.

Oké, dan ga ik maar eens een ragger/veer halen! En onstopper.

Heb net wel gemerkt dat het (nu) na een half uur wel al begint te zakken maar ja dat is ook maar klein beetje, dus daar op wachten heeft ook geen zin en denk ook niet dat het daar dan weer van ontstopt raakt..

bah, wat een gedoe!
O en van een beetje poep en rioolwater krijg je niet zo snel iets. Ookal zijn die jongens losbollen, denk ik niet dat hun poep viezer is dan de jouwe.

Keukenhandschoenen aan en goed je handen wassen.
Een eigen woning zoeken
En ik zou sowieso de huisbaas even bellen.

Als jij nu amateuristisch de wc weer ontstopt hebt straks, is de kans groot dat de oorzaak nog niet echt weg is en dat je binnenkort weer verstopping hebt.

Een loodgieter laten komen is dan wel verstandig.

En nooit je tampons door de wc spoelen!
Ben jij de wc aan het onstoppen met de wc-borstel? Wat doe je dan, een beetje poeren?

Wat is nou eigenlijk je vraag deze keer? Hoe de wc te ontstoppen? Of: Krijg ik een enge ziekte van andermans stront? Als in: de hond heeft op mn tas gezeten, batterijen gelekt en rauwe kip tegen de melk, wat krijg ik daarvan....
Riool ontstoppen
Onee heb ik nu advies gegeven aan onze eigen smetvrees forummer?
Je kan ook, als het water is gezakt, er een waterkoker kokend water ingooien en even wachten. Ik het poep/papier waardoor hij verstopt zit, dan lost dit het op.

Werkt dat niet onstopper proberen, werkt dat niet veer proberen, werkt dat niet huisbaas bellen.

En zolang je de poep niet opeet is er niks aan de hand .
Nou ja mn link werkt niet.

Ga naar google en typ in Riool ontstoppen.
http://www.google.co.uk/s ... =+Riool+ontstoppen.&meta=
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oh, ben jij het weer...!
Oh, daar is Valerie weer.

Tijd niet gezien!

<Loepje> ............

Ik weet niet of je al wat op gehaald hebt, maar wij hadden laatst ook zoiets en toen was een gewone 'plopper' genoeg. Niets met veer en dergelijke. Zo'n rode zuignap aan een stok voor 6,95 deed het werk (gelukkig)

Voor werken met een veer zou ik een loodgieter bellen. In de bouwmarkt begonnen ze over wc verwijderen. Lekker dan, als daar de drollen indrijven :puke:

edit: ook met smetvrees moet een wc ontstopt worden, uiteraard.
Later is nu
Als je nog studeert zal de tetanus-injectie nog wel werken.

En een verstopt riool komt niet van 1x poepen, waarschijnlijk heeft er iemand maandverband in de wc gemikt. Dat hoeft niet eens in jullie huis te zijn, dat kan ook bij de buren gebeurd zijn. Of misschien gooit buuf wel frituurvet door de plee.

Enfin, ik zou de huisbaas bellen. Daar betaal je huur voor.
Je heb in de supermarkt toch ook blokjes die je erin kan gooien in zulke situaties?
Zit je in een appartementencomplex met boven- en onderburen?

Hebben die ook problemen?

Doet de afvoer van de keuken en de badkamer het wel?
quote:Henkjan41 schreef op 07 januari 2012 @ 15:10:

Zit je in een appartementencomplex met boven- en onderburen?

Hebben die ook problemen?

Doet de afvoer van de keuken en de badkamer het wel?

Inderdaad, zoiets hadden wij in ons vorige huis ook

Toen deed de afvoer in de keuken en badkamer het ook niet meer. Wellicht is de gehele afvoer misschien verstopt..

Ik zal toch niet zomaar aan de haal gaan maar even de huisbaas bellen ja of de loodgieter.
quote:dreamer schreef op 07 januari 2012 @ 15:02:

Ik weet niet of je al wat op gehaald hebt, maar wij hadden laatst ook zoiets en toen was een gewone 'plopper' genoeg. Niets met veer en dergelijke. Zo'n rode zuignap aan een stok voor 6,95 deed het werk (gelukkig)

Dit is ook mijn advies. Het is waarschijnlijk gewoon een dikke drol met een prop papier die klem zit. Even plopperen en het is gebeurd.

Heb je ook kalkaanslag in de pot zitten? Dat werkt het blijven hangen van grote boodschappen namelijk in de hand. Die kun je het best verwijderen door een voor de nacht een ketel kokend water in te goiien en de inhoud van een potje citroenzuur ( te koop bij de turkse groentenboer). Of schoonmaakazijn. Vaak moet je dat wel een paar keer herhalen.
Over die bacteriën etc zou ik me niet al te veel zorgen maken meid, kloofjes en sneetjes zijn geen grote diepe wonden waar bacteriën zich allemaal in gaan nesten en dit dan vervolgens gaat ontsteken. Als je deze goed hebt gewassen is het klaar, zo moet je maar denken.

Wel vervelend zo'n ontstopte wc, maar ik zou inderdaad ook de huisbaas even bellen!
quote:exces schreef op 07 januari 2012 @ 15:05:

Als je nog studeert zal de tetanus-injectie nog wel werken.

En een verstopt riool komt niet van 1x poepen, waarschijnlijk heeft er iemand maandverband in de wc gemikt. Dat hoeft niet eens in jullie huis te zijn, dat kan ook bij de buren gebeurd zijn. Of misschien gooit buuf wel frituurvet door de plee.

Enfin, ik zou de huisbaas bellen. Daar betaal je huur voor.

tetanus is toch geldig tot je 19e? Want laatste krijg je op 9e jarige leeftijd en is dan 10 jaar geldig (dacht ik althans)

Ben helaas al 21 dus dat gaat hem niet worden. Maar kun je hier dan tetanus van krijgen, niet toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven