Gezondheid alle pijlers

Bleekmiddel in je oog...

08-01-2012 14:37 29 berichten
Hallo hallo,mede forummers,

Heb net wc eend spul in mijn oog gekregen,de goedkope variant,te vergelijken met een druppel.

Kraan opgezet,dun straaltje en hoppa in je oog laten lopen,maar dat irriteerde ook wel even....

Daarna nog een keer of drie,dun straaltje in je oog,ff knipperen en nog een keer...

Kan ik verder nog iets doen?

Liefs x
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel even flink spoelen hoor, om zeker te weten dat het er uit is. Even onder de douche gaan staan en je oog open houden bv.
Als ik jou was zou ik hiermee toch snel naar de huisartsenpost gaan. Met je oog moet je niet sollen.
Oké thnx jorina,maar kan het kwaad ofzo,schijnbaar komt e veel voor.

Ben niet een echte huisvrouw zeg maar,maar vandaag het huisje al klaar gepoetst! Dus ik sta daar met de wc borstel in de pot roeren.... Flets

Liefs x
http://nhg.artsennet.nl/k ... GPatientenbrief/PBH5k.htmquote:Als er een etsende stof in uw oog is gekomen, moet u uw oog minstens tien minuten direct grondig spoelen met lauw kraanwater (niet te warm, want heet water etst ook). Nog beter is uw hoofd in een bak lauw water te stoppen. Trek uw oogleden goed uit elkaar en beweeg uw hoofd heen en weer.

Een andere manier is uw hoofd onder de kraan te houden en in de straal te kijken, hoe moeilijk het ook is. U kunt ook een lege, schone fles vullen met lauw water en die leeggieten in uw oog. Als u na het spoelen nog steeds pijn heeft, kom dan naar de praktijk om uw oog te laten controleren.
Vaak staat er op de verpakking van schoonmaakmiddelen ook vermeld wat je moet doen als het in je oog is gekomen.. Ik zou dat toch ook even controleren.

Veel succes! (Het lijkt me echt niet fijn om dit in je oog te krijgen)
Nog beter is uw hoofd in een bak lauw water te stoppen. Trek uw oogleden goed uit elkaar en beweeg uw hoofd heen en weer.

Sorry, nogal visueel ingesteld...
Ja als je die bak moet voorstellen dan zou het wel grappig zijn...

Heb net nog even geprobeerd toespelen,maar zodra dat water in je oog komt knijp je hem al een beetje dicht.....toch wel wat water in me oog....

Marja dat water brand dus ook een beetje ..

X
Even bad vol laten lopen en woest met je hoofd onder water heen en weer bewegen (voor het stroomeffect) waarbij je met links je bovenste ooglid openhoudt en met je rechterhand je onderste ooglid.
Friezin is dit serieus of een grappig? Was redelijk in paniek in het begin......gelijk de gedachte...alsik er maar niet dood aan ga

Dus doe alles wat maar serieus is
Wat friezin zegt komt overeen met die bak water toch? Maar persoonlijk zou ik de hap even hebben gebeld ipv op een forum advies te vragen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Thnx jukte,ga ik doen
Tuurlijk is het serieus. In een bak met water stroomt het niet. (Denk hoofd in emmer) Je gaat er niet dood aan, maar het is wel handig om je oog even goed uit te spoelen. En goed betekent niet even wat water in je oog spetteren.
10 minuten spoelen is niet drie keer een straaltje, Ik zou én nu nog proberen beter te spoelen en de HAP bellen.
Ik zou voor de zekerheid even de huisartsenpost bellen.
Wc eend is geen bleek....
Ik zou ook overleggen met de hap!!

Je ogen zijn te belangrijk...
.
quote:yezka schreef op 08 januari 2012 @ 14:49:

Vaak staat er op de verpakking van schoonmaakmiddelen ook vermeld wat je moet doen als het in je oog is gekomen.. Ik zou dat toch ook even controleren.

Veel succes! (Het lijkt me echt niet fijn om dit in je oog te krijgen)Dan is het maar hopen dat het niet in allebei de ogen komt... Kan je de verpakking niet meer lezen:)
Hap zegt voorlopig niets doen en over een uurtje terugbellen als je pijn IN het oog krijgt,achter je pil legde zij uit....

Nu prikt het een beetje van het water,

Zicht is weer prima...

Dood ga ik er niet aan...

Maar ik hou het even in de gaten.

Dank aan jullie mede forummers

Liefs x
.
quote:nerd_ schreef op 08 januari 2012 @ 15:13:

Zou maar de eerste hulp van een ziekenhuis bellen

Al dat andere duurt te langDaar is de eerste hulp niet voor.... Hiervoor heb je nou de Huisartsenpost!
.
@Nerd: TO heeft al medisch advies van de HAP gekregen.

Onduidelijke Engelse instructies van onbekende bron plakken lijkt me op dit moment niet zo nuttig.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven