Normaal?

08-01-2012 16:42 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
[quote]dreamer87 schreef op 08 januari 2012 @ 16:55:

[...]

klopt..

Het enige punt is dat hij de eerste persoon is in mijn leven, van wie ik het gevoel heb dat hij echt van me houdt..

Iemand die van je houdt die draagt je op handen, houdt rekening met je en heeft zeker geen aandacht voor andere vrouwen op deze manier, en al helemaal niet als je er naast zit.

Dat is gewoon respectloos en heeft niks te maken met houden van.
De details van zijn gedrag doen er niet toe. Wil je bij hem blijven: accepteren. Kun je het niet accepteren: weggaan.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Zoals ik al met mn eerdere postst aan heb proberen te geven, ben je bij m en tolereer je deze dingen (waarschijnlijk) omdat jij jezelf niet iemand beters gunt.

Dat jij zo'n blower/leugenaar als vriend hebt heeft dus te maken met jou laag gevoel voor eigen waarde. Praat daar over met je therapeut!

Dat je problemen hebt wil niet zeggen dat je niet een leuk, lief, vriendje verdient waar jij je 100% goed bij voelt en die respect voor je heeft!

Volgens mij zou je, als je zelf al niet zo lekker in je fel zit, juist iemand moeten zoeken waarvan je weet dat hij goed voor je is.

Wees lief voor jezelf!
Praat ook hierover met je peut.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:framb00sjes schreef op 08 januari 2012 @ 17:08:

Zoals ik al met mn eerdere postst aan heb proberen te geven, ben je bij m en tolereer je deze dingen (waarschijnlijk) omdat jij jezelf niet iemand beters gunt.

Dat jij zo'n blower/leugenaar als vriend hebt heeft dus te maken met jou laag gevoel voor eigen waarde. Praat daar over met je therapeut!

Dat je problemen hebt wil niet zeggen dat je niet een leuk, lief, vriendje verdient waar jij je 100% goed bij voelt en die respect voor je heeft!

Volgens mij zou je, als je zelf al niet zo lekker in je fel zit, juist iemand moeten zoeken waarvan je weet dat hij goed voor je is.

Wees lief voor jezelf!

dank je..

ik ben zo ontzettend bang om alleen te zijn :(
quote:dreamer87 schreef op 08 januari 2012 @ 16:55:

[...]

klopt..

Het enige punt is dat hij de eerste persoon is in mijn leven, van wie ik het gevoel heb dat hij echt van me houdt..

Ondanks alle ruzies met mijn ouders die hem niet mochten omdat ie niet gelovig is, ondanks al mijn psychische problemen.. is ie toch nooit bij me weg gegaan. ik ben ook niet de makkelijkste vriendin, want ben soms erg down. zit wel in therapie en het gaat nu beter..maar vind ik ooit nog iemand die bij me blijft ondanks al deze dingen?

Daarom wil ik denk ik bepaalde dingen niet geloven.. zoals zn acties van gisteren. En als ie zegt dat het voor de grap is..pff..

Joh, de prins van je dromen is hij niet. Maar als jij genoegen neemt met iemand die niet voor je doot het vuur gaat, die bje niet op handen draagt, die niet altijd voor je klaar staat en die je geen respect, liefde, waardering en aandchat geeft, tja, dat is je eigen keus.

Vertel ons eens wat er gebeurt als je echt voor jezelf kiest en stop met dit wat jij een relatie noemt? Ga je dan echt dood. of kan het leven ook leuker worden?
quote:dreamer87 schreef op 08 januari 2012 @ 17:11:

[...]

dank je..

ik ben zo ontzettend bang om alleen te zijn :(Want, wat gebeurt er dan? Dan kan je in ieder geval niet gekwetst worden door je partner. Lijkt me eerder een win/win situatie. Je bent nog zo gruwelijk jong, wil je echt de rest van je leven zo genieten van het leven?
Waarom ben je bang om alleen te zijn?

Is het niet juist, het aller aller belangrijkst om gelukkig en alleen te kunnen zijn met jezelf?
quote:Fame schreef op 08 januari 2012 @ 17:12:

[...]

Joh, de prins van je dromen is hij niet. Maar als jij genoegen neemt met iemand die niet voor je doot het vuur gaat, die bje niet op handen draagt, die niet altijd voor je klaar staat en die je geen respect, liefde, waardering en aandchat geeft, tja, dat is je eigen keus.

Vertel ons eens wat er gebeurt als je echt voor jezelf kiest en stop met dit wat jij een relatie noemt? Ga je dan echt dood. of kan het leven ook leuker worden?

maar zijn er dan echt jongens die net als hem, ook bij me blijven ondanks mijn 'troubles'???

ik heb wel het gevoel dat ik dood ga.. dan heb ik gewoon niet veel meer voor m'n gevoel.. :( klinkt suf, maar zo voelt het. Ik ben bezig met m'n eindonderzoek, zie vriendinnen wel af en toe en sport soms. dat was het.. :(
quote:dreamer87 schreef op 08 januari 2012 @ 16:59:

hij had ook gezegd dat hij de truitjes van die andere vrouwen bij ons aan de tafel wel mooi vond.. ook al waren ze wel te oud

Ik heb me zo verdrietig gevoeld omdat ie mn kleren niet mooi vond, want ik was zo trots op dat truitje

en toen zei hij dat hij het niet eerder had gezegd, omdat hij mn avond niet wilde verpesten..

Ik weet zeker dat dat truitje heel mooi was. Is hij niet stiekem bang je te verliezen? Het lijkt wel alsof hij zijn onzekerheid op jouw wil fixeren.

Hij heeft gewoon een slechte smaak voor truitjes en blijkbaar een slechte avond. Niet aardig van hem.
quote:framb00sjes schreef op 08 januari 2012 @ 17:15:

Waarom ben je bang om alleen te zijn?

Is het niet juist, het aller aller belangrijkst om gelukkig en alleen te kunnen zijn met jezelf?

dat weet ik nog niet.. wil ik nog wel aan gaan werken.

het is ook een issue in onze relatie. Ik wil meer bij hem zijn dan hij bij mij. Zo zegt hij wel eens als ik er ben, dat hij liever nog even tijd voor zichzelf wil. Ik ga dan naar huis, maar voel me dan vervolgens wel rot. Hij is heel zelfstandig en ik afhankelijker
[quote]dreamer87 schreef op 08 januari 2012 @ 17:15:

[...]

maar zijn er dan echt jongens die net als hem, ook bij me blijven ondanks mijn 'troubles'???

quote]

Ik weet zeker dat er heren zijn die er meer voor je zullen zijn dan deze dakpan. En troubles, lieverd, die hebben we allemaal op zijn tijd, en een beetje steun van je partner is dan prettig.
Geloof me, er zijn jongens die ondanks problemen bij je blijven en niet blowen, naar meiden op zoek zijn en liegen.

Wel blijven die alleen bij je als je

a) het jezelf gunt om bij je te zijn

b) jouw problemen niet hun probleem maakt: Je kan het met ze bespreken, maar je moet het uiteindelijk zelf oplossen.

En om dat laatste te bereiken is het belangrijk dat je meer inzicht krijgt in je problemen, gelukkig wordt met jezelf en meer eigenwaarde krijgt. Dat bereik je door

a) weg te gaan bij mensen die niet goed voor je zijn

b) therapie

c) lief voor jezelf zijn, jezelf leuke dingen gunnen
Ik denk dat, als je eens een poosje op jezelf gaat en verder werkt aan het gelukkig worden met jezelf, dat je dan automatisch veel lievere mannen op je pad zult krijgen. Mannen die jou accepteren zoals je bent en die rekening houden met jouw issues (ipv die te versterken door je rot te behandelen).
quote:dreamer87 schreef op 08 januari 2012 @ 17:01:

[...]

Ja, er was een danser met ontbloot bovenlijf. Later kwam hij ons eten brengen. Toen grapte ik van: "oh, kijk..hij komt speciaal voor mij m'n eten brengen".. en ik zei nog dat toen ik naar de wc was gegaan, we hadden gedanst.. maar ja, misschien zeg ik dat om hem terug te pakken..maar hij hield er niet mee op, want later floot hij dus bij het buigen van de afkondiging bij die ene danseres.. ik schaamde me welHiermee heb je de grap al verklapt.:-) Toen wist hij dat je dit met opzet deed en deed het hem niets meer. Fluit de volgende keer gewoon mee! :-) Ik zou deze avond even vergeten, opzij zetten. Kijken of zn gedrag afneemt of toeneemt en dan zou ik echt een goed gesprek met hem aangaan. Vertellen wat het met je doet en hoe je over de relatie en de toekomst denkt.
ik lees dit forum en ervaringen uit mijn leven mannen zijn walgelijk het zijn eigenlijk roofdieren ze willen alleen maar sex walgelijk hij is bij jou hij hoort zich ook zo te gedragen
Je vriend komt niet echt vrouw-vriendelijk over in je postings. En ook niet erg vriendelijk naar jou. Ik durf te wedden dat er zeker mannen zijn die je beter zullen behandelen.

Je voelt je niet prettig in zijn gezelschap, als hij naar vrouwen fluit en opmerkingen over ze maakt.

Thuis vind je het vervelend dat hij laat naar bed gaat en blowt. En naar sex sites zoekt en daar over liegt.

Wat maakt dat je zo graag bij deze man wil zijn?

Je schrijft dat je zelf psychische problemen hebt. Op wat voor manier steunt hij jou hierin?
Het lijkt erop dat jij een jonge vrouw bent en hij nog een onderontwikkelde puber.

Framboosjes heeft het prachtig verwoord overigens.

Vind jij dat je zo behandeld mag worden of ben je meer waard? Ik ken hem niet, ik ken jou niet, maar toch denk ik het laatste. Ik hoop dat je er zelf ook zo over denkt!
-yazz- wijzigde dit bericht op 08-01-2012 17:29
Reden: Spelfoud
% gewijzigd
Wees niet bang om alleen te zijn, eenzaam en ongelukkig te zijn in een relatie is veel erger.

Je eigenwaarde houden is belangrijk, je identiteit.

Je bent vele malen sterker dan je denkt, echt waar,

je bent ook heel veel meer waard dan je denkt.

Je verdient de beste man voor jou en niet zomaar eentje waar je, uit angst om alleen te zijn, aan blijft hangen.

Gun jezelf dat je het beste uit je leven haalt.
quote:fairy1 schreef op 08 januari 2012 @ 17:26:

Wat maakt dat je zo graag bij deze man wil zijn?

Je schrijft dat je zelf psychische problemen hebt. Op wat voor manier steunt hij jou hierin?

Hij had me wel heel erg gesteund, maar een tijdje terug ging hij er zelf ook aan onderdoor.. hij werd zelf ook down erdoor.

Toen hebben we besloten dat we elkaar alleen in de weekenden zien en dat we dan leuke dingen doen, ipv steeds bezig zijn met mijn problemen. Dit gaat wel beter..verder doe ik het nu wel grotendeels alleen, maar ik zie ook wel in dat als hij er niet was, ik het ook alleen moest doen..

hij is trouwens 29, ik 24. Hij doet nu een halfjaar over en soms lijkt het alsof hij niet echt z'n best doet voor het leren..omdat ie steeds z'n spel doet en laat opblijft. Als hij straks nog een keer zn halfjaar over moet doen, is hij lang studeerder. Dan moet hij dus 3000 extra betalen. Hij doet daar veel makke;lijker over, lijkt het. Maar hij zegt dat hij gewoon anders is dan ik met school en dat hij echt wel zn best doet..maar dat ie het beste op het allerlaatste moment kan gaan leren
quote:-yazz- schreef op 08 januari 2012 @ 17:27:

Vind jij dat je zo behandeld mag worden of ben je meer waard? Ik ken hem niet, ik ken jou niet, maar toch denk ik het laatste. Ik hoop dat je er zelf ook zo over denkt!ja.. al heeft ie ook wel weer z'n echte goede en lieve kanten :(
Dankje -yazz-:)

Dreamer, in je vorige post heb je aangegeven waarom je bij je vriend wilt zijn,

het enige wat ik lees is dat hij je een half jaar geleden gesteund heeft.

Is dit wat je wilt?
Met zo'n dinershow waar danseressen bij zijn, dat jouw vriend dan bij eentje "oeh' zegt is denk ik man eigen. Lijkt me normaal.

Ik denk ook dat het normaal is dat hij je in een strak truitje aan waarbij je borsten meer zichtbaar zijn hem meer trots maakt.
Gut meid ik denk dat jij helemaal niet aan een relatie toe bent en eerst eens heel hard aan je psychische problemen moet werken.
quote:fairy1 schreef op 08 januari 2012 @ 17:26:

Je vriend komt niet echt vrouw-vriendelijk over in je postings. En ook niet erg vriendelijk naar jou. Ik durf te wedden dat er zeker hij heeft ook een vriend die een vriendin heeft die zwanger was. die vriend vertelt hem dan gewoon hoe het daaronder eruit nu uitziet en of het wijder is en zo :S dat vond ik ook al raar dat mijn vriend dat aanhoort. En dan zegt m'n vriend: Hij vertelt het toch aan mij? ik vertel niets over jou aan hem..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven