Liefdesverdriet door eigen schuld!

10-01-2012 00:10 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff... Waar zal ik beginnen?

Het verhaal is te lang maar ik zal het kort proberen te houden...

Na bijna 3 jaar samen te zijn geweest is mijn relatie over..

Ik heb het zelf letterlijk verpest...

Na een tijd te hebben samengewoond, vond ik het zelf nodig om mijn eigen vrijheid maar eens lekker te gaan nemen, niet nadenkend over evt consequenties..

De laatste maanden van ons samenwonen ben ik veel op stap geweest, nachten lang bij hele fouten 'vrienden' gezeten en niet rekening gehouden met zijn gevoelens.

Hij had mij een aantal keer gewaarschuwd, was het op een gegeven moment zat en is vertrokken...

Na een week alleen maar janken, niet eten en slapen, smeken om een nieuwe kans heeft hij mij die uiteindelijk gegeven.

Hij hield van me maar ik moet veranderen.. en daar had hij groot gelijk in. Door de 'verkeerde' mensen om mij heen, en natuurlijk ook door mijn naieviteit ben ik drugs gaan gebruiken (die laatste 2 mnd) en mijn persoonlijkheid was daardoor zo veranderd, liegen om alles...

Vrienden om mij heen ben ik kwijtgeraakt omdat ik zo dom was om niet in te zien waar ik mee bezig was.. (psychisch heel erg in de war en nog steeds).. baan raakte ik kwijt, kortom alles...

Maar goed, ik kreeg een nieuwe kans en heb deze dus opnieuw verpest... niet met drugs want dat hoef ik nooit meer, maar door gewoonweg weer te liegen om een klein dingetje...

Dit was de druppel voor hem en het is nu definitief over...

Het gaat nooit meer goedkomen... en dat doet zo'n pijn, want mensen ik heb fouten gemaakt maar ik heb er zoveel spijt van... En dat zal hij natuurlijk nooit meer gaan geloven.. logisch

Ik hou zoveel van die man en ik weet echt niet meer hoe ik zonder hem verder moet... alles verpest... ik ben aan mezelf aan het werken, door mijn best te doen, puur omdat ik hieruit wil komen.. Ik ga naar een psychiater, wil mijn leven beteren en probeer echt mijn best te doen maar ik kan hem niet missen! Hoe kom ik over iemand heen en hoelang gaat dit rotgevoel duren?

Elke reactie is fijn!
.
hoe oud ben je
quote:smukje schreef op 10 januari 2012 @ 00:19:

Pfff wat een ellende! Toch echt goed dat je het rechte pad bent ingeslagen, houd vol! En liefdesverdriet, zonder contact, meestal 6 weken. Daarna begint het wat dragelijker te worden. Misschien klinkt dit nu gek, maar die verslavingen aanpakken en alles rechtzetten is nu voor jezelf op lange termijn het belangrijkst. Liefde komt altijd op tijd, al voelt het nu niet zo.Thanx, had ik echt even nodig..! Ik moest wel want het ging nou niet bepaald goed met mij.. voel me alleen best eenzaam nu, weinig vrienden en de man van me leven kwijt.. en ik zie het idd nog niet positief in.. maar wat je zegt daar heb je volkomen gelijk in.. ik moet aan mezelf werken en hopen dat ik eruit kom.. en dat ik ooit weer iemand ga vinden waar ik zoveel van kan houden.. stom eigenlijk maar dat geloof ik nu gwn echt niet meer... bah
quote:ragweed schreef op 10 januari 2012 @ 00:22:

hoe oud ben je27 jaar..
ok ik ken het alleen geen vriend erbij wel het drugs en alcohol waarom zocht je die foute vrienden op wat miste /wilde je ?

of wilde je gewoon experimenteren erin doorgeslagen ?
Tja.. dat weet ik zelf ook niet...Alcohol dronk ik sowieso redelijk vaak en ik had in principe nooit wat met drugs maar na 1 keer experimenteren vond ik het 'feest'leventje wel leuk... geen 'zorgen'.. tenminste dat denk je maar het is dus alleen maar erger geworden..

Ik ben altijd een gezelligheidsmens geweest maar ik ben er in doorgeslagen... terwijl ik nu achteraf denk.. was ik maar gwn een keer bij hem gebleven..
bijmij duurt het 3 maanden maar ik heb nog nooit een echte relatie gehad .nu lijkt hij het belangrijkste maar het belangrijkste ben jij op dit moment wel.
.
quote:smukje schreef op 10 januari 2012 @ 00:44:

Ik kan niet meer lang forumen, wil je nog iets zeggen over die eenzaamheid...het is eng, verdrietig, je druipt van binnen...maar dat gevoel toelaten, beseffen dat we het allemaal hebben diep van binnen. Erin berusten maakt je ook sterk . Ik denk soms dat ons hele leven ingericht is om aan die eenzaamheid te ontkomen.Thanx.. en wat jij zegt klopt helemaal... ik voel me echt gwn ziek.. denk constant aan hem, krijg geen hap door mijn keel maar goed.. ik moet het relativeren, een plekje geven en iets vinden om mijn aandacht op te vestigen.. maar ben er nog niet zo goed uit op wat... pff moeilijk gewoon
.
.
oeps verkeerd
Je geeft zelf al aan dat je fouten gemaakt hebt in de laatste maanden maar ik vind ook dat hij het wel erg snel opgegeven heeft allemaal. Ik zou mij onzeker en onveilig voelen bij iemand als jouw ex-vriend. Misschien heeft jullie relatie niet zoveel voorgesteld als dat jij je nu inbeeldt en misschien idealiseer je hem ook een beetje?

Hoe dan ook want liefdesverdriet doet gewoon altijd pijn.
quote:smukje schreef op 10 januari 2012 @ 01:00:

Weet je wat je kan doen vanavond? Als ik me slecht voel dan zoek ik topics die grappig zijn. Gewoon om alles te vergeten en dan val ik lachend in slaap. Nu is er een bij overig 'verkeerd begrepen' geloof ik of iemand die met kerst een cavia wilde serveren, die staat bij eten. Verder kun je eigenlijk weinig doen, liefdesverdriet en depressie zijn volgens mij de ergste pijnen en toch je komt er echt wel uit, het is alleen zwaar, weet ik.Ga ik doen! en bedankt voor de steun.. ik moet hem vanavond toch even uit mijn gedachte halen... even een leuk verhaal lezen idd.. en ik denk dat die herinneren die je samen hebt niet zomaar weggaan.. maar ik moet zelf verder.. Het is gewoon moeilijk te accepteren dat de man waar je een toekomst mee zag nooit meer jouw toekomst zal worden... hij was echt goed voor mij, en dat maakt het nog lastiger.. maar goed... ik zal je advies opvolgen... en er komt een tijd dat ik hier op terug ga kijken... ik geloof dat wel...
Alhoewel je het nu zelf anders voelt, deze man was niet de toekomst voor jou. Je hebt willens en wetens je relatie op het spel gezet - en verloren - en dat heb je gedaan omdat je kennelijk toch behoefte had aan 'anders' en 'meer' dan dat wat je in jouw relatie vond.

Daarnaast denk ik dat jij je nu moet focussen op jezelf. Je zat in een relatie die jou niet alles gaf wat je nodig had en je had vrienden die jou meteen lieten vallen toen je een moeilijke periode doormaakte. Waarom is dat? Kies jij de verkeerde mensen uit? Durf je niet alleen te zijn? Zijn er andere zorgen in je leven die jij het hoofd niet durft te bieden en raakte je daardoor aan de drugs? Probeer samen met je psych uit te zoeken wat de oorzaak is van dit alles, dat zal je helpen om in de toekomst betere keuzes te maken en niet opnieuw in die valkuil te stappen.

Sterkte!
Er zit maar één nadeel aan "spijt hebben", en dat is dat het altijd achteraf is
quote:femmex schreef op 10 januari 2012 @ 00:10:

Door de 'verkeerde' mensen om mij heen, en natuurlijk ook door mijn naieviteit ben ik drugs gaan gebruiken (die laatste 2 mnd)

Ik vind 27 een beetje oud om naief te zijn en verkeerde vrienden te hebben. Lijkt erop dat je de keuze die je zelf gemaakt hebt toch wilt afschuiven. Kan ik me wel voorstellen, want het is natuurlijk een oerstomme keuze, als je er alles door kwijtraakt.

Wat wilde je bereiken? Wat wilde je bewijzen?
quote:nummerzoveel schreef op 10 januari 2012 @ 07:29:

Alhoewel je het nu zelf anders voelt, deze man was niet de toekomst voor jou. Je hebt willens en wetens je relatie op het spel gezet - en verloren - en dat heb je gedaan omdat je kennelijk toch behoefte had aan 'anders' en 'meer' dan dat wat je in jouw relatie vond.

Daarnaast denk ik dat jij je nu moet focussen op jezelf. Je zat in een relatie die jou niet alles gaf wat je nodig had en je had vrienden die jou meteen lieten vallen toen je een moeilijke periode doormaakte. Waarom is dat? Kies jij de verkeerde mensen uit? Durf je niet alleen te zijn? Zijn er andere zorgen in je leven die jij het hoofd niet durft te bieden en raakte je daardoor aan de drugs? Probeer samen met je psych uit te zoeken wat de oorzaak is van dit alles, dat zal je helpen om in de toekomst betere keuzes te maken en niet opnieuw in die valkuil te stappen.

Sterkte!Ja, dit dus. Dit bedoel ik eigenlijk met 'wat wilde je bereiken'. Lijkt me een goed idee om daar eens over na te denken, in plaats van vol te houden dat je naief was of bent.
quote:prutteldepruttel schreef op 10 januari 2012 @ 01:04:

Je geeft zelf al aan dat je fouten gemaakt hebt in de laatste maanden maar ik vind ook dat hij het wel erg snel opgegeven heeft allemaal. Ik zou mij onzeker en onveilig voelen bij iemand als jouw ex-vriend. Misschien heeft jullie relatie niet zoveel voorgesteld als dat jij je nu inbeeldt en misschien idealiseer je hem ook een beetje?

hoe kom je daarbij. Ze was nachtenlang op stap. Verslaafd aan alcohol en drugs en daardoor haar baan kwijtgeraakt.

Met een alcohol en drugsverslaafde heb je geen toekomst heel logisch dat hij het uit heeft gemaakt. Ieder verstandig mens die zelf wel een toekomst wil blijven hebben zou dit (moeten) doen in dit geval.

TO goed dat je inziet dat je verkeerd bezig bent geweest. Het zal moeilijk zijn om je leven weer op de rit krijgen. Hoe lang je liefdesverdriet houd is moeilijk te zeggen. Je zal je nog best een tijd eenzaam voelen zonder vriend en die foute vrienden.

Maar als je echt wil dan gaat het weer goed komen en krijg je nieuwe leuke vrienden, een nieuwe baan en een nieuwe vriend waarmee je weer gelukkig kan worden.
quote:sugarmiss schreef op 10 januari 2012 @ 09:50:

[...]

hoe kom je daarbij. Ze was nachtenlang op stap. Verslaafd aan alcohol en drugs en daardoor haar baan kwijtgeraakt.

Met een alcohol en drugsverslaafde heb je geen toekomst heel logisch dat hij het uit heeft gemaakt. Ieder verstandig mens die zelf wel een toekomst wil blijven hebben zou dit (moeten) doen in dit geval.

TO goed dat je inziet dat je verkeerd bezig bent geweest. Het zal moeilijk zijn om je leven weer op de rit krijgen. Hoe lang je liefdesverdriet houd is moeilijk te zeggen. Je zal je nog best een tijd eenzaam voelen zonder vriend en die foute vrienden.

Maar als je echt wil dan gaat het weer goed komen en krijg je nieuwe leuke vrienden, een nieuwe baan en een nieuwe vriend waarmee je weer gelukkig kan worden.

Eens!

Gewoon even op de blaren zitten en er een les van leren.
quote:prutteldepruttel schreef op 10 januari 2012 @ 01:04:

Pardon, zij is wezen feesten en drugs gaan gebruiken en er een rits foute vriendjes op nagehouden...

Ik denk dat haar vriend het toonbeeld is van lijfsbehoud en keuzes durven maken.
quote:NouEvenNiet schreef op 10 januari 2012 @ 09:47:

[...]

Ja, dit dus. Dit bedoel ik eigenlijk met 'wat wilde je bereiken'. Lijkt me een goed idee om daar eens over na te denken, in plaats van vol te houden dat je naief was of bent.Ik weet niet wat ik ermee wilde bereiken... ik voelde me misschien opgesloten soms.. en wilde daardoor constant weg, om even uit de 'zorgen' te zijn. En in mijn hoofd wist ik altijd weer dat ik fout bezig was, maar ik besefte dat altijd te laat.. onrust in mijn lijf, het constant mensen om mij heen nodig hebben om mezelf beter te voelen..
quote:h_l_g schreef op 10 januari 2012 @ 10:40:

[...]

Pardon, zij is wezen feesten en drugs gaan gebruiken en er een rits foute vriendjes op nagehouden...

Ze is gaandeweg het topic alcoholist, junk en promiscue geworden. Het verhaal wordt steeds spannender.

quote:Ik denk dat haar vriend het toonbeeld is van lijfsbehoud en keuzes durven maken.

Mijn vriend zou mij vertrouwen en onze relatie niet zomaar door een episode van twee maanden opgeven. Hij zou zich afvragen wtf er met me aan de hand was. Hij zou zich geduldig en liefdevol over mij ontfermen, me vragen stellen, de tijd voor me nemen, me steunen en me helpen mijn depressie te overwinnen. Hij zou de relatie nooit om zoiets simpels en overkomelijks beëindigen en mij nimmer voor het blok zetten. Ik zou dit zonder voorbehoud ook bij hem doen.

Ik stel dat de vriend van TO de hoofdprijs niet is als hij haar en de relatie zo gemakkelijk opgeeft. En die onachtzame houding had zij ook naar hem. Hoe vinden mensen elkaar toch he?
[quote]prutteldepruttel schreef op 10 januari 2012 @ 12:07:

[...]

Ze is gaandeweg het topic alcoholist, junk en promiscue geworden. Het verhaal wordt steeds spannender.

[...]

Oooooh. Was idd te lui om alles te lezen.

Trouwens zat mn instinct wel gelijk goed, mooi. Mannelijke intuïtie noemen ze dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven