Geld & Recht alle pijlers

Ziektekosten 2011 en zorgverzekeraar

10-01-2012 22:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het even nergens vinden... tot wanneer mag je bij je verzekeraar nog facturen declareren van 2011? Of is dat overal verschillend? Ik heb nog een tandartsrekening van mijn dochter liggen, rekeningen van mijn lenzen en van de pil en had recht op vergoeding. Ik was ze helemaal vergeten, maar toen ik mijn rotzooi opruimde, kwam ik ze tegen. Mag ik die gewoon nog opsturen en heb ik dan recht op het geld? Ik kan ze morgen natuurlijk gewoon even bellen, maar ik wil het eigenlijk wel nu weten
Tuurlijk, ziekenhuizen e.d. sturen ook vaak pas na enkele maanden een rekening. Gewoon alles opsturen, ook de dingen waarvan je denkt dat je ze niet vergoed krijgt.
Kijk eens op de website van je verzekeraar. Daar kan je dit sort info vast vinden.
Ik kan bij Agis nog tot 36 maanden na factuurdatum de factuur nog declareren.
Bij mijn verzekeraar staat die info op het declaratieformulier.
Bij Zilveren Kruis ook 3 jaar.
tot 3 jaar na factuurdatum
De basisverzekering 36 maanden, maar aanvullend en tandarts hebben veel verzekeraars op 12 maanden na factuurdatum gezet
quote:_jessie_ schreef op 10 januari 2012 @ 22:30:

De basisverzekering 36 maanden, maar aanvullend en tandarts hebben veel verzekeraars op 12 maanden na factuurdatum gezetZilveren Kruis in ieder geval niet.
Oh ja, moet mijn rekeningen nog insturen.... Dank voor de herinnering TO!
Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat hier geen tijdslimiet aan verbonden mag worden (in theorie).
In ieder geval 2 jaar na dato.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven